נטורופתיה ורפואה טבעית

מתי אנחנו מעכלים את האוכל, ומתי מתפנה הפסולת מגופנו?

שלושה תהליכים בגוף שלנו מתקיימים בו לאורך היום, וחשוב לדעת על קיומם על מנת לייעל אותם ולהפיק מהם את המירב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישנם שלושה תהליכים בגוף שלנו, שמתקיימים בו לאורך היום, וחשוב לדעת על קיומם על מנת לייעל אותם ולהפיק מהם את המירב:

1. אכילה ועיכול – שלב זה מתרחש משעות הצהריים המוקדמות (12:00 בערך) עד הערב (20:00) – רוב המזון נאכל בשעות אלה.

2. ספיגת המזון בגוף וניצולו – שלב זה מתרחש מהערב (20:00) עד עלות השחר (04:00 בערך). רצוי שמחזור זה לא יופרע על ידי ארוחת לילה מאוחרת, כי אז עלולים לחוש כבדות ועייפות בקימה בגלל פסולת עודפת ותהליך ניקוי לילי לא יעיל. ואכן, הרמב"ם המליץ לאכול כמו אביון (עני) בערב: "בבוקר אכול כמלך, בצהריים כבן מלך ובערב כאביון". ואם נוסיף משלנו: בלילה השתדלו לא לאכול! עד כמה שניתן, כמובן.

3. ניקוי הגוף מפסולת – שלב זה מתרחש מעלות השחר (04:00 בערך) עד שעות הצהריים המוקדמות (12:00). לכן רצוי לצרוך מזון קל שיעזור בניקוי הגוף בשעות אלה, כגון: שתיית מיצי ירקות ואכילת פירות טריים. כדאי לדעת שעודפי משקל ופסולת מתפנים בשעות אלה מהגוף, ואם נצרוך מזון קל ומזין, כפי שציינו, נחווה הרזיה מהירה ובריאות טובה יותר.

ומה לגבי פת שחרית בבוקר, מתי רצוי לאכלה, למי שנוהג כך? כתוב בגמרא שמאכל כל אדם בשעה רביעית (מהקימה שלו),מאכל פועלים בשעה חמישית ומאכל תלמידי חכמים בשעה שישית (מסכת פסחים, דף י”ב עמוד ב'). והנה רואים כי ניתן לקבוע את הסעודה הראשונה עד השעה השישית מתחילת היום. ומסבירים האחרונים, שהכוונה היא בשעה השישית מהרגע שקמים (משנה ברורה סימן קנ”ה סעיף קטן ה’). צריך להבין שפעם אנשים היו קמים בזריחה או בעלות השחר, ואז השעה השישית היתה בסביבות 10:00 בבוקר.

אז על מנת לשמור על ניקוי הגוף מפסולת באופן יעיל בבוקר, נסכם: פירות ומיצי ירקות – הם אפשרויות טובות בהחלט לצרוך לפני פת שחרית למי שנוהג כך בכל בוקר.

וטיפ נוסף מהרמב"ם: התעמלו לפני ארוחת הבוקר. "לא יאכל אדם עד שילך קודם אכילה, או שיתחיל גופו להתחמם או שיעשה מלאכה או יתייגע ביגע אחר" (הלכות דעות).

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות),חייגי 073-2221290

תגיות:מערכת העיכולבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה