בריאות ותזונה

איזה פרי יכול להפחית בצקות ונפיחות בגוף?

הוא יכול להפחית בצקות ונפיחות בגוף, יש בו פחות קלוריות בהשוואה לפירות אחרים והוא הרבה יותר משביע משורה של שוקולד. אלו היתרונות הבריאותיים של הפרי הקייצי שכולם אוהבים

אא

ד"ר מאיה רוזמן חשפה בתוכניתה ברדיו FM103 את הפרי שיכול להפחית בצקות ונפיחות בגוף. רוזמן אמרה כי אותו פרי חשוב לראייה ולעור שלנו, והוא מכיל פחות קלוריות מפירות אחרים – הלוא הוא האבטיח. רוזמן ציינה כי גם באבטיח יש סוכר ולכן צריך לשים לב לכמויות שאנו צורכים.

להלן 5 יתרונות של הפרי שכולם אוהבים לאכול בקיץ:

  1. באבטיח יש פחות קלוריות בהשוואה לפירות אחרים. מנת פרי של אבטיח היא שלוש כוסות של קוביות אבטיח, כ-300 גרם. לכן, ציינה, אפשר לאכול כמות גדולה יותר ממנו.
  2. על מנת לעכב את ספיגת הסוכר מהאבטיח, כדאי לאכול אותו עם מזון שמכיל שומן או חלבון. הצירוף המוכר של אבטיח עם גבינה בולגרית יכול להיות מתאים.
  3. האבטיח עשיר בסיבים תזונתיים. מנה של אבטיח תשביע הרבה יותר משורה של שוקולד, שמכילה את אותה כמות קלוריות.
  4. האבטיח עשיר בליקופן, נוגד חמצון שעוזר למנוע סרטן.
  5. האבטיח מכיל המון מים ולכן הוא יכול להיספר במסגרת הנוזלים היומית שלנו. בגלל אחוז המים הגבוה, הוא עוזר למנוע התייבשות וחשוב למראה רענן של העור.

לבסוף ציינה רוזמן כי אחד היתרונות החשובים של האבטיח הוא דבר שלא מדברים עליו: "לאבטיח יש השפעה משתנית, הוא עוזר לנו להיפטר מעודפי נוזלים בגוף ועוזר להפחתת תחושת נפיחות. עוד בתקופתו, הרמב"ם המליץ על האבטיח למטרות אלו וגם לעיכול תקין, ועד היום האבטיח נחשב לאחד המזונות הבולטים בתחום משק הנוזלים בגוף".

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה