גוף ונפש

זו הסיבה שכדאי להוסיף מעט חלב לקפה של הבוקר

אין כמו קפה על הבוקר, על כך אין שאלה. שני מחקרים חדשים מצאו יעילות בהוספת מעט חלב. שימו לב לפרטים הבאים

  • כ"ח שבט התשפ"ג||עודכן
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקרים חדשים על תרכובות אורגניות המכוניות "פוליפנולים", נמצא כי ישנם יתרונות חשובים בהוספת מעט חלב בקפה של הבוקר.

תוצאות המחקר, כך על פי New Atlas, בציטוט כתב העת המדעי Food Chemistry, הראו כי מעט חלב בקפה של הבוקר יכול להגביר את התכונות האנטי-דלקתיות של הקפה.

כאמור, המחקר עסק בקבוצה של תרכובות אורגניות שמצויות במאכלים רבים, המכונות פוליפנולים, המכילות השפעות נוגדות חמצון.

מרן הרב יצחק יוסף - איך מכינים קפה בשבת? צפו

צוות החוקרים מאוניברסיטת קופנהגן בדנמרק ניסו להבין כיצד פוליפנולים מתקשרים עם מולקולות אחרות במזון, על כן התמקדו באינטראקציה של פוליפנול אחד, שתי תרכובות הפוליפנול העיקריות בקפה, וציסטאין-חלבון עיקרי בחלב.

תחילה החוקרים בדקו כיצד שילובי חלבון ופוליפנולים משפיעים על תאי מערכת החיסון בתנאי מעבדה. בהמשך גרמו לדלקת בתאי החיסון באופן מלאכותי, על מנת לבחון את יעילות השילוב של חלבון ופוליפנולים לצורך מניעת דלקת.

התוצאות היו משביעות רצון – נמצא כי בהשוואה להשפעה של הפוליפנול הבודד, הפוליפנולים שנוספו לחלבון יעילים כפליים במניעת דלקות בתאי מערכת החיסון.

כתבות נוספות באותו נושא:

שותים קפה על בטן ריקה? אתם חייבים לקרוא את זה

איך נגמלים מקפה בצורה טובה?

תגיות ועדכונים:

 

טיסה חינם בכדור פורח?! הצטרפו עכשיו למנוי המשתלם של "עולם הילדים" והיכנסו להגרלה האחרונה והיקרה של הקיץ >

הידברות שופס

ערכת המקדש

690לרכישה

מוצרים נוספים

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

ספר דניאל - הרב זמיר כהן

אוצר הסגולות - הרב יצחק בצרי

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

קופת צדקה יוקרתית

קופת צדקה לילדים

לכל המוצרים