יהודה אייזיקוביץ

אוי, הצביעות: כשלפיד הופך את היועמ"ש לבדיחה

רק לפני מספר שבועות התריע יאיר לפיד כי ישנם המנסים להרוס את מערכת המשפט, השבוע הוא הוכיח מיהו אותו גורם הרסני. הטור של יהודה אייזיקוביץ

לפיד (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)לפיד (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

קשה לעמוד על מספר הפעמים בהן יאיר לפיד אמר דבר אחד ולאחר זמן אמר את הדבר ההפוך – הארכיון גדוש בדוגמאות כאלה למכביר.

אולם ללפיד יש גם אמירות בעלי משמעות כבדת משקל, כמו בנוגע ליחס כלפי מערכת המשפט. הנה, לפני כחודש וחצי, בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין, הוא תקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואת חברי המחנה שלו והאשים אותם ב"התקפה על העולם המשפטי שמטרתה להרוס אותו", כלשונו. לפיד, בסגנונו המתפלסף בדימויים תמוהים, הסביר כי "בעבר ממשלות נפלו כשטנקים הסתערו על שלושה מקומות: הפרלמנט, הטלוויזיה ובית המשפט. היום דמוקרטיות לא נופלות, הן מורעלות". עוד הוסיף: "אנחנו נגן על מערכת המשפט. אנחנו לא עיוורים לפגמיה, אבל קודם נוודא שהיא בטוחה ממבקשי רעתה. השינוי הזה צריך לשרת את המדינה, לא את מי שמנסה להרוס אותה מסיבות אישיות".

כך ביקש לפיד להציב את עצמו בעמדת המגן של מערכת המשפט מול "מבקשי רעתה". אלא שלפיד, כמו שרק לפיד יודע לעשות, נקלע לאחרונה לסיטואציה בה מצא את עצמו בתאונה חזיתית מול חוות דעת של היועץ המשפטי של משרד האוצר. ואז, ראו איזה פלא, לפתע פתאום שכח לפיד את תפקידו ההרואי והתגלה כי בעת מצוא הוא מוכן להתהפך לחלוטין ולהצטרף גם הוא אל "מבקשי רעתה" של מערכת המשפט.

זה קרה בעקבות ההסכם שנחתם לפני מספר ימים בין שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. ההסכם כולל סעיפי תקציב בעלות של מיליארדים שאי אפשר להוציא אותם בממשלת מעבר, שבוע לפני הבחירות. הייעוץ המשפטי של משרד האוצר קבע כי מדובר בהסכם ללא אישור ולכן אינו חוקי. אלא שאז הגיע ראש הממשלה לפיד ואמר בריאיון לכאן רשת ב' כי "ההסכם שנחתם עם המורים חוקי בעיניי". כך רוקן לפיד את חוות דעתם של המשפטנים מתוכן והפך את הייעוץ המשפטי לבדיחה שאין צורך להתייחס אליה.

זה לא שהפכנו למגיניה הנלהבים של מערכת המשפט. אדרבה, ראוי לצמצם את כוחה של המערכת המשפטית ולדחוק אותה אל מחוץ למוקדי קבלת ההחלטות, על מנת לאפשר לנבחרי הציבור לנהל את המדינה. אלא שהסיפור הזה רק מוכיח עד כמה גדולה הצביעות של התקשורת והשמאל, שמוכנים לבלוע כל צפרדע ולשתוק מול ההתנהלות של ראש הממשלה ובלבד שהכוח יישאר בידיהם.

בנוסף, הסיפור הזה מלמד כמה דורסן ואלים יכול השמאל להיות כדי לקדם את האינטרסים שלו, גם במחיר פגיעה במערכת המשפטית "הקדושה" כל כך בעיניו.

יאיר לפיד, האיש שמנסה לשווא להיכנס לנעליים הגדולות של תפקיד ראש הממשלה, מתגלה שוב כאדם ריק מתוכן וערכים ומלא במלל חסר משמעות. ואם מישהו מהקוראים טרם השתכנע מדוע ללכת להצביע, הנה לו סיבה נוספת: כדי לסלק את החובבן הזה מלשכת ראש הממשלה.

תגיות:יאיר לפידמערכת המשפטטורים אישייםיהודה אייזיקוביץבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה