צניעות האשה

התחזקות בצניעות – מה ייצא לי מזה?! 10 דברים על שכר הצניעות

למה זוכה האישה הצנועה? ומה החשיבות של כל חיזוק קטן, מאמץ או התקדמות בנושא הצניעות? 10 דברים שלא תרצי להפסיד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. בנים חשובים, ובעל מבורך. בזוהר הקדוש מובא שהאישה הנזהרת לכסות את ראשה גם בביתה, זוכה שבניה יזכו לחשיבות גדולה, וכן בעלה יזכה לברכה בכל, בעושר ובבנים. והנה לשון הזוהר הקדוש בתרגום (פרשת נשא, דף קכו): "וְעַל כָּךְ צְרִיכָה אִשָּׁה לְהִתְכַּסּוֹת בְּזָוִיּוֹת בֵּיתָהּ. וְאִם עוֹשָׂה כָּךְ, מַה כָּתוּב? (תהלים קכח' (בָּנֶיךְ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים'. מַה זֶּה כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים? מַה זַּיִת זֶה, בֵּין בַּסְּתָו בֵּין בַּקַּיִץ לֹא אוֹבְדִים עָלָיו, וְתָמִיד נִמְצֵאת בּוֹ חֲשִׁיבוּת יְתֵרָה עַל שְׁאָר הָאִילָנוֹת - כָּךְ בָּנֶיהָ יַעֲלוּ בַחֲשִׁיבוּת עַל שְׁאָר בְּנֵי הָעוֹלָם. וְלֹא עוֹד, אֶלָּא שֶׁבַּעְלָהּ מִתְבָּרֵךְ בַּכֹּל: בַּבְּרָכוֹת שֶׁלְּמַעְלָה, בַּבְּרָכוֹת שֶׁלְּמַטָּה, בְּעֹשֶׁר, בְּבָנִים וּבִבְנֵי בָנִים. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (שם) 'הִנֵּה כִּי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא ה''. וְכָתוּב, 'יְבָרֶכְךְ ה' מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךְ וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךְ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל'".

2. מדרגה רוחנית עליונה. המהר"ל מפראג כותב: "הרי שנשתבחו האמהות הקדושות בפרט בצניעות, כי עיקר שבח האישה ומדרגתה העליונה היא הצניעות". (הספר "גבורות השם", סוף פרק ס').

3. שמירה והגנה על בני הבית, ובנים המאירים בתורה ובעלי מעשים טובים. נאמר בתהילים: "אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ" (פרק קכ"ח). מסביר המלבי"ם כי כפי שהגפן נטועה בירכתי הבית, אך ענפיה גבוהים עד גג הבית ומשם הם סוככים על כלל הבית, כך גם אישה צנועה מתדמה לגפן ששורשיו מוצנעים בבית, ומהווה היא שמירה וסככה על בני הבית. ממשיך המלבי"ם ומסביר כי על ידי שמירת צניעותה של האישה - תזכה היא לבנים המאירים בתורה ובעלי מעשים טובים.
והנה לשון המלב"ים על פס' זה: "'אשתך' תדמה 'כגפן פוריה' כן תוליד בנים, וגם תדמה כגפן הנטוע 'בירכתי ביתך', שהגם שעומד בירכתי הבית, יגביה ענפיו ודליותיו עד גג הבית וסוכך משם על הבית בכלל, כן היא צנועה שוכנת באהל בירכתי הבית ובכל זאת שומרת וסוככת על הבית בכללו. 'בניך' הם דומיםכשתילי זתים 'שאין מקבלים הרכבה, ונותנים שמן למאור, כן יהיו זרע אמת מאירים באור הדעת ויושבים 'סביב לשלחנך'".

4. כפרה על בני ביתה. מובא במדרש שאישה הצנועה בביתה זוכה לדרגה כה גבוהה בקדושה, עד שהיא משמשת כמזבח כפרה על בני ביתה.

"אמר רבי פנחס הכהן בר חמא: בזמן שהיא צנועה בתוך הבית, כשם שהמזבח מכפר, כך היא מכפרת על ביתה, שנאמר: (תהלים קכ"ח) 'אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך ,'ואין ירכתי, אלא מזבח, שנאמר: 'ושחט אותו על ירך המזבח' (ויקרא א')". (מדרש תנחומא, וישלח ה)

"למה שאני אתחזק בצניעות אם זה עושה לי רע?! ". המחסום שעצר אותך עד היום – מתנפץ לרסיסים:

 
5. השראת השכינה בבית. בתלמוד נאמר "אמר רבי יוחנן דאמר קרא (במדבר כד, ב ('וישא בלעם את עיניו וירא את ישראל שוכן לשבטיו'. מה ראה? ראה שאין פתחי אהליהם מכוונין זה לזה. אמר ראוין הללו שתשרה עליהם שכינה" (בבא בתרא, דף ס'). רבי מאיר הלוי אבולעפיה, מן הראשונים המכונה על שם ביאורו 'יד רמ"ה', מפרש: "משום צניעות האישה".

בית שיש בו צניעות הוא מקום הראוי להשראת השכינה, המביאה עמה ברכה וסיעתא דשמיא בכל.

6. הגנה מסכנה ומאויבים. על פי המובא בתלמוד (מסכת ברכות, דף סב) לומדים כי הצניעות מהווה הגנה מן הסכנה והאויבים. שם מובא כי היה על דוד להרוג את שאול המלך משום 'הבא להורגך השכם להורגו', אלא שהצניעות שהייתה לשאול המלך היא זו שהגנה וחסה עליו.

7. כבוד וגדולה. במפגש בין עשו ליעקב אבינו ומשפחתו, הבחין יוסף הצדיק שעשו הרשע מסתכל בנשים, ולכן עמד לפני אמו רחל, כדי להסתירה ולהצניעה, ובזכות כך זכה לבכורה ולמלכות. וכך מובא במדרש (בראשית רבה צ, ד) "אמר הקב"ה: אתה הצנעת לאמך מן העין והגבהת עצמך, אני פורע לך ומגביהן ויוסף בן שלשים שנה".

8. שכר אינסופי. על כל חיזוק קטן וכל פעולה של צניעות מקבלים שכר נצחי ואדיר. לומדים זאת משם ויפת שכיסו את אביהם ושמרו על צניעותו. יפת זכה שבניו יזכו לקבורה בעת מלחמת גוג ומגוג, ואילו שם שהתאמץ יותר בשמירת הצניעות של אביו זכה שמבניו תקום האומה הישראלית, שכר הגדול פי כמה וכמה משל יפת. כלומר, על כל עוד מאמץ קטן זוכים לשכר גדול פי כמה וכמה. (ע"פ רש"י בראשית ט, כג, בשם מדרש תנחומא)

9. צאצאים שמוסיפים שכר רוחני עד אין קץ. ההולכת בצניעות, ומחנכת את ילדיה לכך, זוכה שילדיה מתחנכים ליראת שמים והבנות לשמירת הצניעות. ובכך הצאצאים ההולכים בדרכיה מוסיפים לה שכר רוחני אינסופי.

10. מלבושי יקר ותפארת בעולם הבא. נלמד מתוך הזוהר הקדוש כי אדם שעושה עבירות ומעשים רעים, מלבושיו בעולם הבא הם מלבושי צואים. ואילו אדם שמקיים מצוות, מצוותיו נעשות לו כמלבושים בעולם הבא, אותם מלביש המלאך הממונה על המלבושים לנשמת האדם (הזוהר, פרשת פנחס, דף ריד; הזוהר, פרשת פקודי, דף רמז). ולכן השומרת על צניעותה זוכה לעולם הבא למלבושי יוקר, שנעשו ממצווה זו.

פודקאסט "מתחזקות": מה ה' הכי רוצה ממך? המדרש חושף את הסוד. בואי לגלות:

 

קראי גם:

להתחזק בצניעות, להתלבש אחרת – איך עושים את זה?! 5 טיפים שיעזרו לך

רוצה להתחזק בצניעות, ולא מצליחה? אלה הטיפים והחיזוקים ממרחבי הרשת

מפתיע: על פי מה נקבעת דרגתה הרוחנית של האישה? 10 ציטוטים עוצמתיים

תגיות:התחזקותשכרצניעות האישה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה