צניעות האשה

רוצה להתחזק בצניעות, ולא מצליחה? אלה הטיפים והחיזוקים ממרחבי הרשת

"אני כל כך רוצה להתחזק, ולעבור ללבוש צנוע יותר, אבל זה קשה לי ואני לא מצליחה. אני רוצה, אבל מרגישה שאני לא מסוגלת. מה עושים?". אלה העצות, השיתופים והחיזוקים מהרשת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. "אני מאוד מבינה את הקושי. יש כמה דברים שיכולים לעזור לך:
א. לשלב בגדים צנועים, ולהתקדם צעד אחר צעד. לדוגמא, לבגד עם שרוול קצר להוסיף מתחתיו חולצה ארוכה דקה, ולאט לאט להתקדם עוד.
ב. לפרגן לעצמך, לקנות לעצמך בגדים צנועים חדשים שיתנו לך הרגשה טובה עם עצמה, וככה זה יקל עלייך להיפרד מהבגדים הקודמים.
ג. את יכולה בינתיים לשמור את הפרטים הקודמים במקום שאין לך גישה אליו, כגון במחסן, וכשתתחזקי יותר ותרגישי שאת מוכנה, תזרקי אותם.
ד. כדאי לקרוא ספרים שיחזקו אותך, וגם ללכת לשיעורים. לפעמים אדם שומע שיעור או דבר מחזק ומחליט שהוא מעכשיו רוצה להשתנות, אבל אחרי חודש הוא כבר שכח את הרצון שהיה לו באותו רגע, וזה נעלם. בגלל זה כדאי מאוד ללכת בקביעות לשיעורים. ואם קשה מאוד, אז לקבוע לעצמך לימוד יומי/שבועי".

2. "להתפלל חזק חזק לה'. תשתפי אותו ברצון שלך לעלות, ברצון שלך להיות יותר צנועה, להידבק במידותיו. תדברי אליו בשפה שלך, תקראי על זה תהילים". 

3. "צניעות צריכה לנבוע ממקום פנימי. גם אם לא יהיו לך יותר חצאיות קצרות, אם אין לך את זה מבפנים, זה יתבטא בדברים אחרים, באיזושהי דרך רעשנית אחרת לעבור בזהירות על הלכות צניעות. כדי לעבוד על זה באמת מפנים כדאי לקרוא בספרי מוסר על מידת הצניעות, ולשמוע שיעורים".

4. "קודם כל כדאי לך להיות בגדר "מחשבה". להבין את מהות הצניעות, ולמה חשוב להיות צנועה. שאלי את עצמך איך את רוצה להיות ולהיראות. זה ייתן לך מוטיבציה להיות צנועה, ואת האומץ לזרוק את הבגדים הלא צנועים.
אחר כך תעברי ל"מעשה". תזרקי את הבגדים הפחות מתאימים. את כאילו זורקת את ה"זבל" ואומרת "וואלה, אבא, אני רוצה להתקרב אליך!". זה מדהים".

5. "מה שהיה לי קשה זה להעיף את הבגדים. בהתחלה השארתי אותם בלי ללבוש. גם מה שהיה לי קשה זה כשהולכים לעשות קניות ורואים משהו מהמם, ורוצים לקנות, אבל לא... אבל אני יכולה להגיד לך שהכול שווה את זה. אני פשוט שומרת את הגוף שלי לעצמי, וזאת נותן הרגשה טובה, יותר מהכול".

6. "ללמוד הלכות צניעות. להחליט על זמן קבוע בשבוע, למשל כל יום ראשון בשעה 20:00, ולעשות תזכורת בפלאפון".

פודקאסט "מתחזקות": מה ה' הכי רוצה ממך? המדרש חושף את הסוד. בואי לגלות:

 
7. "הלכתי לפני כמה ימים בבני ברק וראיתי את הכיתוב "צנוע זה יפה". וואלה חייכתי, שמחתי שאני צנועה. יש בגדים שהם צנועים והם גם יפים. צנוע זה יפה, תכניסי את זה לראש. וכדי שלא תגיעי למצב שתוך חודש תחזירי לבגדים ה"ישנים", כדאי לך לקנות בגדים יפים שתאהבי אותם, ושגם יהיו צנועים".
 
8. "אני לקחתי על עצמי כיסוי ראש בשלבים. התחלתי בלקחת על עצמי כיסוי ראש רק בשבת. הצעד הבא שלי היה בחורף – חבשתי כובע צמר יפה שקניתי כל החורף, גם בבית וגם בחוץ. וכשהגיע הקיץ לא הייתי מסוגלת נפשית לצאת מהבית בלי משהו על הראש.

"מה שאני מנסה לומר לך זה שאפשר להתחיל לאט לאט ובקצב שלך. את יכולה להחליט לגבי לבוש צנוע רק ביום מסוים בשבוע, ואחר כך להוסיף.

"עצה נוספת, לומר לעצמך שאת לא לוקחת את הצעד הבא לתמיד, אלא רק לכרגע. תוכלי לומר לעצמך שאת מחליטה לנסות אותו רק לחודש, לחודשיים, ואז תחליטי אם ממשיכה עם זה. בדרך כלל כבר ממשיכים עם ההחלטה החדשה, אבל האמירה הזו מרגיעה את ההתחלה וזה נראה פחות מאיים".

9. "לדעתי את צריכה ללמוד, ולדעת ממש עד הסוף למה את עושה את זה וכמה זה חשוב לך, ואז הרבה יותר קל, וצריך את האומץ של השנייה שמחליטים, ופשוט עושים! והקב"ה עוזר לנו לעמוד במה שהחלטנו".

10. "יש היום כל כך הרבה ניסיונות בנושא, ולאו דווקא בלבוש עצמו, אלא גם בצניעות במחשבה, צניעות במעשה, צניעות בדיבור. אני חושבת שהאחד תלוי בשני. אם אני שומרת על העיניים שלי, ומשתדלת לראות רק דברים טהורים וצנועים, זה משפיע לי על המחשבה. וברגע שהמחשבה שלי טהורה, זה משפיע על הנפש ועל איך שאני רוצה להתלבש, להיראות, לדבר ולהתנהג. אז נראה לי שמה שיכול מאוד לעזור לך להתגבר על הקושי זה לטהר את המחשבה, על ידי שלא תראי דברים לא צנועים, כמו שיש בטלוויזיה, באתרים מסוימים, ברשתות חבריות".

11. "הרמב"ם אומר על טבע האדם "להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר רעיו וחבריו", ובגלל זה כדאי להתרחק מגורמים בעלי השפעה שלילית, כמו אתרי אינטרנט לא כשרים, רשתות חברתיות, סרטים וכו'. הדברים האלה מקררים את הרוחניות".

12. "תתפללי לה' שייתן לך את הכוח. וגם עוזר לשמוע שיעורים על צניעות, או סרטוני חיזוק קצרים על זה, וגם לקרוא ספרים על צניעות".

13. "אני ברוך השם זכיתי להתחזק בעניין הצניעות. אני אסכם לך מה שעבר עלי בקצרה. מתישהו הרגשתי שהלבוש שלי מתחיל להפריע לי, שהנשמה שלי רוצה אחרת לגמרי. שמעתי שיעורים על עבודת ה', וגם על צניעות וזה באמת חיזק אותי.
עוד משהו שיעזור לך זה להתפלל, ופשוט להגיד לה' במילים שלך שאת רוצה לעשות את רצונו וללכת בצניעות ולעבוד אותו באמת, ומתוך שמחה ואהבה ויראה, ותבקשי שיעזור לך. והכל יהיה בסדר. הדיבור הזה עם ה' והדמעות גרמו לי לדעת מה אני באמת רוצה להיות.

"ותדעי לך שהרצון שלך זה הכי חשוב. ואם את באמת רוצה – את תצליחי! הרצון הזה להתקרב לה' זה דבר אדיר!! וגם אם הסביבה מדברת, זה רק כמה ימים בהתחלה. בסוף החברה תעריך אותך מאוד. ואל תתייאשי, לאט לאט... תזכרי שאת עושה את רצון ה', ואת רק תרוויחי מזה".

14. "תעשי את זה בהדרגה. תתחילי בזה שתלכי לקנות בגד אחד או שניים שמוצאים חן בעינייך, ותתחילי ללבוש אותם בשבת. אחר כך תתחילי ללבוש אותם גם יומיים באמצע השבוע, וככה לאט לאט תוסיפי עוד יום עד שתתרגלי לזה לגמרי".

רוצה להתחזק בצניעות ולא מצליחה? הרב יגאל כהן בחיזוק עוצמתי:

 

"האנשים מסביבי מעקמים פרצוף, ומורידים לי את הביטחון העצמי"

15. "לי זה לא היה כל כך קשה. היו קצת פאדיחות, קצת גיחוכים של אחרים, אבל ממש בקטנה. אם את באמת רוצה להתחזק בצניעות, את חייבת לעבוד על 'שיוויתי ה' לנגדי תמיד', כי ברגע שתראי רק את ה' מולך תצליחי לעשות את כל מה שאת רוצה בלי לספור אף אחד, את רואה את האמת מול העיניים שלך".

16. "תמיד יהיה לאנשים אחרים מה להגיד. אל תתני לזה להשפיע עלייך".

17. "אני בדיוק במצב שלך. אני חושבת שאת אמורה פשוט לשים פס על אנשים שמעירים לך שאת "לא עושה דבר נכון". את יודעת שזו הדרך שלך, וטוב לך להיות צנועה, אז תגובה קטנה של מישהו לא אמורה כל כך להשפיע עלייך. את הולכת בדרך שטובה לך, ובאמת שאת צריכה להיות גאה בעצמך ברמות".

18. "תאמיני בעצמך! תעשי מה שאת מרגישה שיהיה טוב לך, תעשי מה שאת מרגישה שיעשה טוב לקשר שלך עם ה'!".

19. "קודם כל, מגיע לך המון כבוד על הדרך שאת בוחרת ללכת בה. זה לא מובן מאליו בכלל. דבר שני, הכול מתחיל במחשבה שלנו, ובצורת הסתכלות שלנו על עצמנו. אם תחשבי שאת לא הכי משתייכת לחברה שמסביבך בגלל הבגדים שלך, אחרים ירגישו בזה ויתנהגו כאילו את לא שייכת. כמו שאת חושבת על עצמך, ככה אחרים מתייחסים אלינו".

"שכינה שורה על הבגדים הצנועים שאת לובשת". הרב יגאל כהן במסר מחזק למתחזקות:

 
20. "תסתובבי יותר עם בנות שלבושות כמוך".
 
21. "את מדהימה!! יש לך כוח רצון ענק להתקרב לה', וזה כל כך יפה. קודם כל, אני רוצה שתדעי שרק הרצון עצמו נחשב כל כך הרבה בעיני ריבונו של עולם! תמשיכי כך, ואני בטוחה שתגיעי לגדולות!

"דבר שני, החברה יכולה לשפוט על כל דבר, בכללי וגם בנושא החזרה בתשובה. לדעתי, פשוט תתעלמי מהם. בהתחלה יכול להיות שתתקלי בהתנגדויות ולעג, שאלות שלא תדעי לענות עליהן, או ניסיונות לשבור אותך. אבל זה חלק מהניסיונות של בורא עולם כדי לבחון את האמונה שלך, ולחזק אותה, ולתת לה ביסוס לאחר שתעברי את השלב הזה. ה' רוצה לתת לך עוד שכר, כי כל קושי כזה זה שכר בלתי יאומן!! וידוע שה' מנסה רק את החזקים באמת.

"אם ה' נותן לך ניסיונות על ידי ההתנגדות של הסביבה, זה אומר שאת מסוגלת לעבור את זה. את מדהימה, ואני בטוחה שתצליחי. אני מאמינה שזה יבנה לך את האישיות, ויבנה אצלך אמונה חזקה יותר בסופו של דבר.

"אחרי שיעבור קצת זמן, הסביבה שלך כבר תתרגל לעובדה שאת חזקה ורצינית לגבי האמונה. ובסופו של דבר אנשים מעריכים ומכבדים אנשים חזקים שעומדים על העקרונות שלהם, ורוצים להיות בחברתם.
אז אל תישברי, תדעי שה' לצידך ואוהב אותך. תהיי חזקה! אני יודעת שזה קשה, וזה קושי עצום, אך כגודל המאמץ גודל השכר. וממילא כעבור זמן מסוים כולם יאבדו עניין מלשפוט אותך.

"ממליצה לך מאוד תוך כדי התהליך לשמוע הרצאות בנושא, כי זה יחזק אותך. ממליצה על רבנים מהידברות, כמו הרב יגאל כהן והרב זמיר כהן. הם חיזקו גם אותי, ויש להם חלק גדול בכך שאני כיום שומרת על צניעות".

22. "ככל שתתחזקי ותהיי נאמנה יותר לבורא עולם, כך תזכי שמידה כנגד מידה יהיה לך בעל נאמן שיאהב אותך, וישמור על קדושתו עבורך. הכול בעולם הזה הולך לפי הכלל של "מידה כנגד מידה". מה שאת זה מה שתקבלי. בהצלחה".

23. "צניעות זה המצווה הכי גדולה של האישה. אני בטוחה שתצליחי להתגבר על כל ההתמודדויות – הפרצופים, המשפחה והחברים. תזכרי שזו האמת שלך, ושה' אוהב אותך, והוא איתך בכל רגע! וכל מילימטר של צניעות או הקרבה שלך לקב"ה זה מבורך וזו מצווה ענקית! תקשיבי ללב שלך, ולאמת שלך. מה שאחרים יגידו זה בעיה שלהם :) את נשמה כזאת טהורה!! את חזקה!! באמת, אני מעריצה אותך!".

"למה שאני אתחזק בצניעות אם זה עושה לי רע?!". המחסום שעצר אותך עד היום – מתנפץ לרסיסים:

 

רוצה לשמוע עוד פודקאסטים?האזיני לפרקים הקודמים:

כיצד ניתן להתחזק בצניעות? קבלי 5 טיפים מנצחים

רוצה להתחזק אבל קשה לך? 3 סיבות עוצמתיות שייתנו לך כוח

"סליחה, אבל מה לא צנוע במכנסיים שאני לובשת"?!

אם החיים חשובים לכם, כדאי שתשמעו את זה

מתחזקת בצניעות? מחדשת את המלתחה? קבלי 10 טיפים לקניית בגדים

תגיות:צניעותחיזוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה