צניעות האשה

מפתיע: על פי מה נקבעת דרגתה הרוחנית של האישה? 10 ציטוטים עוצמתיים

מה חז"ל וגדולי הרבנים אומרים על מעלת הצניעות? (אולי) הרבה יותר ממה שחשבתן...

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. מרן הרב שטיינמן זצ"ל אמר בכנס לחיזוק נושא הצניעות: "באגרת הגר"א כתוב: 'אין דבר כנגד יצר הרע אלא באנשים – תורה, ובנשים – צניעות'. ומה היצר עושה? דווקא במקום שהוא העיקר, שם הוא עושה את כל המאמצים כדי להכשיל, שם הוא מטיל את כל הכובד – על התורה ועל הצניעות. הוא נותן לה לעשות הכול, אבל לא צניעות. יכול להיות שהוא ייתן לה שכל היום היא תגיד תהילים, אבל לא צניעות! בגלל שזה העיקר, וממילא על זה מטיל יצר הרע את כל הכובד".

2. רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל היה נוהג לומר: "הידור אחד בצניעות שווה יותר ממאה הידורים (!) בכל התורה כולה".

3. הרב שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, מגדולי הפסוקים בדורנו, כותב בברכתו לחוברת הצניעות 'החלפתי ונושעתי': "חלקן של נשים המדקדקות בקדושה וצניעות רב בקירוב הגאולה, כמו שאמרו חז"ל" בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים" ובזכותן עתידים להיגאל, כדאיתא בילקוט" ואין הדורות נגאלים אלא בשכר נשים צדקניות שיש בדור"".

4. ה'חפץ חיים' כותב: "כשהאישה הולכת בדרכי הצניעות אז היא זוכה להוליד בנים צדיקים, בנים תלמידי חכמים המאירים לעולם בתורתם ובצדקתם... ועל ידי זה ייטב לה בעולם הזה, וגם באחריתה תזכה לישב בעולם העליון בהיכל ה' ברוב עוז והדר... על כן צריכה האישה להרגיל עצמה במידת הצניעות וייטב לה על ידי זה בזה ובבא". )בספרו "גדר עולם" פ"ז(

5. מובא בגמרא על קמחית, שזכתה שכל שבעת בניה שימשו בכהונה גדולה. שאלו אותה חכמים בזכות מה זכתה לכך, והיא השיבה כי זכתה לכך בזכות צניעותה היתירה, שקורות ביתה לא ראו את שערותיה, והנה לשון הגמרא: "שבעה בנים היו לה לקמחית וכולן שמשו בכהונה גדולה. אמרו לה חכמים: 'מה עשית שזכית לכך?'. אמרה להם: 'מימי לא ראו קורות ביתי קלעי שערי'" (מסכת יומא, דף מז, עמ' א).

6. מובא בזוהר כי כאשר צניעות האישה אינה נשמרת כראוי, מביא הדבר לידי עניות הבית, הבנים לא יהיו חשובים בדורם ורוח טומאה תשרה בביתה (הזוהר חלק ג', דף קכ"ה, עמ' א'), והנה לשון הזוהר בתרגום: "אָמַר רַבִּי חִזְקִיָּה... אִשָּׁה שֶׁמּוֹצִיאָה מִשַּׂעֲרוֹת רֹאשָׁהּ הַחוּצָה לְהִתְתַּקֵּן בּוֹ, גּוֹרֶמֶת עֹנִי לַבַּיִת, וְגוֹרֶמֶת לְבָנֶיהָ שֶׁלֹּא יֵחָשְׁבוּ בַּדּוֹר, וְגוֹרֶמֶת דָּבָר אַחֵר שֶׁשּׁוֹרֶה בַּבַּיִת".

7. נאמר בתהילים: "אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ" (פרק קכ"ח). מסביר המלבי"ם כי כפי שהגפן נטועה בירכתי הבית, אך ענפיה גבוהים עד גג הבית ומשם הם סוככים על כלל הבית, כך גם אישה צנועה מתדמה לגפן ששורשיו מוצנעים בבית, ומהווה היא שמירה וסככה על בני הבית. ממשיך המלבי"ם ומסביר כי על ידי שמירת צניעותה של האישה - תזכה היא לבנים המאירים בתורה ובעלי מעשים טובים. והנה לשון המלב"ים על פס' זה: "'אשתך' תדמה 'כגפן פוריה' כן תוליד בנים, וגם תדמה כגפן הנטוע 'בירכתי ביתך', שהגם שעומד בירכתי הבית, יגביה ענפיו ודליותיו עד גג הבית וסוכך משם על הבית בכלל, כן היא צנועה שוכנת באהל בירכתי הבית ובכל זאת שומרת וסוככת על הבית בכללו. 'בניך' הם דומיםכשתילי זתים 'שאין מקבלים הרכבה, ונותנים שמן למאור, כן יהיו זרע אמת מאירים באור הדעת ויושבים 'סביב לשלחנך'".

8. הרב אביעזר פילץ, ראש ישיבת תפרח, אמר בכנס שנערך בנושא הצניעות: "כל אחת יודעת שעיתים היא מצפה לברכות שמים, מחפשים סגולות, מחפשים ברכות, וכאן מובטחת הברכה. כל אחת ואחת תוכל לומר לקב"ה בעת שהיא תצטרך לבוא אליו בתחינה: 'ריבונו של עולם, זכור לי! זכור לי איך עמדתי בעוז ובעזות של קדושה, הארכתי את מה שצריך להאריך, הרחבתי את מה שצריך להרחיב, ולא הבטתי ימין ושמאל'. אז יפתחו שערי שמים, ותהיה אותה ברכה של 'הפכת מספדי למחול לי'.
יש כאן הזדמנות לברכה, בנים תלמידי חכמים, לבנות שיזכו לחתנים, אפשר לזכות לברכה בבית, להרחבת הדעת, אפשר לזכות לכל הדברים שכל אחת מאחלת לעצמה".

9. המהר"ל מפראג כותב: "הרי שנשתבחו האמהות הקדושות בפרט בצניעות, כי עיקר שבח האישה ומדרגתה העליונה היא הצניעות". (הספר "גבורות השם", סוף פרק ס')

10. ה'פלא יועץ' כותב: "כמעט כל עונש האישה בעולם הזה ובעולם הבא, וזכייתה לעולם הבא, תלוי בזה". (הספר "חסד לאלפים" או"ח ג, ד)

את מרגישה שזה הצעד הנכון להתחיל לשנות לבוש, אבל זה כל כך קשה, ומאיפה בכלל מתחילים?! קבלי 5 טיפים שיעזרו לך להתחיל את השינוי:

תגיות:צניעותנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה