צניעות האשה

להתחזק בצניעות, להתלבש אחרת – איך עושים את זה?! 5 טיפים שיעזרו לך

רוצה להתקדם בצניעות אבל לא יודעת מאיפה להתחיל? חושבת ללכת צעד קדימה, אבל חוששת מתגובות הסביבה? קבלי 5 עצות שיקלו עבורך את הדרך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

את אולי חושבת על זה כבר הרבה זמן, יודעת שזה הדבר הנכון, אבל משהו בתוכך עד רגע זה דחה את זה לפעם אחרת, לאי שם מתישהו בעתיד לתאריך לא מוגדר. לשנות את המלתחה? להיראות בלבוש שונה? – מאיפה מתחילים, ואיך עושים את זה כשמרגישים שזה גדול עלינו?

ישנו עיקרון משמעותי מאוד לחיים, האומר כי הדרך היחידה להגיע ליעד היא לעשות לכל הפחות צעד מינימלי וקטן לעברו, והעיקר לא להישאר במקום. אם נישאר במקום לעולם לא נגיע להגשמת השאיפה שיש לנו, אבל אם נעשה כל פעם צעד קטן ואז עוד צעד קטן אז בסופו של דבר נשיג את המטרה בצורה מלאה.
מצווה גוררת מצווה, וההתקדמות הקטנה שאת עושה תיתן לך את הכוחות הנפשיים הנדרשים לצעד הבא, וכך בהדרגה תתעלי בשלבי הסולם. חז"ל אמרו "הבא לטהר מסייעין אותו", וכן "אדם מקדש עצמו מעט, מקדשין אותו הרבה", כלומר כשאדם מתקדם ברוחניות אפילו במשהו מועט, מסייעים לו משמים להתקדם הרבה.

אז איך מתחילים? הנה השלבים הקטנים שבדרך אל הצניעות:

1. את הכי פחות צנוע תסתירי בארון. מייני את ארון הבגדים שלך ושימי בחלק האחורי את הבגדים שהם הכי פחות צנועים, ואת מרגישה שתוכלי בשלב זה לוותר עליהם. הקושי לוותר על בגד אהוב הוא לא קטן, ולכן במקום לזרוק לאשפה תוכלי להשאיר בגדים פחות צנועים בחלק מוסתר בארון, או בחלק העליון של הארון, עד לשלב מאוחר יותר, כשכבר תהיי פחות קשורה לאותם בגדים ויקל עלייך להיפטר מהם סופית.

2. להתחיל בשינוי בחולצות עם שרוול. התחילי לעבור לחולצות שיש להן שרוול, ובהדרגה תעברי שלב אחר שלב לחולצות עם שרוול שמכסה לפחות את המרפק ועם צווארון סגור.
לאחר שההתחזקות בחולצה הושלמה ואת מרגישה בשלה, תוכלי לעבור לצעד הבא של מעבר לחצאית/שמלה.

3. את הפריט שקשה לך איתו - תלבשי לסירוגין. המעבר לחצאית או לכיסוי ראש יכול להיות מאתגר יותר, כיוון שיש בו סממן דתי מובלט יותר מאשר חולצה צנועה. לכן על מנת להתרגל לפריט הלבוש החדש, תוכלי ללבוש אותו בזמנים מסוימים, וכך להעלות את המינון עד שתרגישי נוח איתו יותר. לדוגמא, תוכלי ללבוש אותו בשעת הקידוש וסעודות שבת. בשלב הבא תוכלי לעלות שלב וללבוש אותו למשך כל השבת. בשלב הבא תוכלי להוסיף שעות או ימים מסוימים במהלך השבוע, וכך להעלות את המינון בהדרגה.
אגב, בדרך כלל אחרי שלובשים את הפריט החדש בפעם הראשונה ביום חול בסביבה השגרתית שלנו, כל הפחדים והחששות מתפוגגים בבת אחת, וקל מאוד להתמיד מכאן ואילך ביום יום.

4. קני בגד צנוע, כזה שאת מתחברת אליו. גם בחברות האופנה יש כאלה שהבינו שגם אם לא "מתקמצנים" על הבד, הבגד עדיין יכול להיות יפה. להיות צנוע אין פירושו להיראות מכוער או מוזנח. ניתן להתלבש בצניעות וגם להרגיש טוב עם עצמך. קני כמה פרטי לבוש צנועים, כאלה שאת מתחברת אליהם ויכולה להרגיש בנוח איתם.

5. ללכת בראש מורם ובלי התנצלויות. כשאת מתחזקת בצניעות, את יודעת היטב שאת הולכת בדרך האמת ועושה את הדבר הנכון, אז למה מגיעים להם רגשי הנחיתות שאומרים "מה יגידו עלי? בטח יחשבו שאני מסכנה ומשונה"?
להתחזק זו לא מסכנות או מוזרות, והסיבה לתחושה הזו היא העדר בביטחון עצמי. נסי במחשבתך לבטל את אותו קול פנימי מחליש, והיי גאה בעצמך! העריכי את עצמך! כשתרגישי גאווה בשינוי שעשית, כמו שנאמר בשבחו של המלך הצדיק יהושפט "וַיִּגְבַּהּ לִבּוֹ בְּדַרְכֵי ה'", תקריני זאת באופן ישיר וטבעי על סביבתך. אל תנסי להצטדק ולהסביר את עצמך כמתנצלת, אלא ישרי את הגב, שימי חיוך על הפנים ותרגישי טוב עם עצמך על האומץ והכנות העצמית שיש בך ללכת בדרך האמת ולא להיכנע לתכתיבים חברתיים או לרצונות נמוכים של הנפש המנהלים לאלו החלשים יותר את החיים.
זכרי שדווקא את - שעשית צעד של שינוי ויציאה מהמסלול שכולם נוהרים בו – החזקה. את זאת שמייצגת את הכוח, את האומץ, את היוזמה, את החוזק, את החשיבה של מעבר, את האמת.

רוצה להתחזק בצניעות ולא מצליחה? הרב יגאל כהן בחיזוק עוצמתי:

קראי גם:
לחבוש כיפה? לעבור לחצאיות? רוצה, אבל בושות מהחבר'ה
בתוך-תוכי ידעתי שעלי להקפיד יותר על ההלכה. אז התחלתי – וראיתי ישועות

תגיות:צניעותנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה