המצעד

5 הרגלים מצוינים שיעזרו לכם לקום מוקדם

הייתם ציפורי לילה במשך שנים והחלטתם שהגיע הזמן לשנות? קבלו 5 הרגלים שיעזרו לכם להשכים קום, אולי עוד לפני השמש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכירים את זה שאתם מחליטים לקום מוקדם ואיכשהו לא מצליחים להתמיד? רוב הסיכויים שההרגלים שלכם צריכים דחיפה קטנה. אספנו לכם 5 עצות לשינוי הרגלים שתוכלו להתחיל בהם כבר מהיום:

 

1. נתחיל בסעיף הברור מאליו - לכו לישון מוקדם

אל תצפו מעצמכם לקום ב-6 בבוקר אם הלכתם לישון ב-02:00. כיוון שגם אם תקומו מוקדם, תהיו מאוד עייפים ולא תפיקו מזה כל תועלת.

מחקרים מראים שאדם ממוצע זקוק ל-7-8 שעות שינה בלילה על מנת לתפקד היטב. תכננו את שעת השינה שלכם בהתאם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. כוונו את השעון, ויותר מזה – כוונו את השעון הביולוגי

השעה בה אתם קמים, אומרים המומחים, היא עניין של הרגל. הציבו לעצמכם מטרה ריאלית. נניח שאתם רוצים לקום ב-6 בבוקר, ועד עכשיו לא הצלחתם לגרד את עצמכם מהמיטה לפני שבע וחצי. כוונו את השעון חצי שעה קודם, והתחילו משם. מעניין לקרוא את דברי השולחן ערוך בדיוק על זה: "יקום בזריזות לעבודת הבורא יתברך ויתעלה, קודם שיתגבר עליו היצר הרע בטענות ותואנות לבל יקום... והמרגיל את עצמו בדרך הזה ארבע או חמש פעמים, לא יכבד עליו אחר כך, והבא ליטהר מסייעין לו".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

3. חפשו משהו להתרגש לקראתו

לפעמים המטלות היומיומיות יכולות להיות שוחקות. נסו להיזכר מה הלהיב אתכם בתור ילדים. ילדים בריאים נוטים לקום מוקדם כי הם מתרגשים לקראת היום ומה שיעשו בו. כילדים אהבתם מאוד לצייר? קנו לעצמכם צבעים ומכחולים והקדישו לפחות רבע שעה ביום לתחביב שהוא רק שלכם. לא תאמינו כמה עיסוק שאינו חלק מהמטלות היומיומיות יגרום לכם לקום מהמיטה בהתרגשות ובשמחה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. שפרו את סביבת השינה שלכם

לפי מחקרים, החדר בו אדם ישן יכול להשפיע רבות על אופי השינה שלו, וכתוצאה מכך על השעה בה הוא קם. הפכו את חדר השינה שלכם למקום שכיף להירגע בו בסוף יום. פנקו את עצמכם בכריות נוחות, ואל תעמיסו חפצים מיותרים או צבעים עזים מדי בחדר. צרו לעצמכם פינה שתרצו להירגע ולהירדם בה אחרי יום מתיש.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

5. צרו לעצמכם "שגרת לילה" כמו לתינוק

לתינוק יש צורך בשגרה נעימה ומרגיעה לקראת הלילה, אך מסתבר שגם מבוגרים זקוקים לשגרה כזו לא פחות. השעה מאוחרת? עמעמו את האורות בבית, השמיעו מוזיקה רגועה ברקע או באוזניות, וטפטפו כמה טיפות של שמן לבנדר במבער חשמלי. לשמנים אתרים יכולת מופלאה של השפעה חיובית על מצב הרוח. לפי הרמב"ם - מקלחת חמה תעזור לגוף שלכם לישון טוב יותר, מה שיגרום לכם לקום מוקדם בעזרת השם מתוך תחושת רעננות. ולסיום: הכניסו לשגרת הלילה שלכם כמה פרקי תהילים ממש לפני השינה. התהילים ידועים כסגולה להרגעת הנפש, וכך תוכלו להירדם הרבה יותר בקלות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ניסיתם את הטיפים? יש לכם כמה משלכם? שתפו אותנו בתגובות.

תגיות:הרגליםשינהTOP5

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה