שבועות

עת רצון בשבועות: 7 ציטוטים על מה שלא כדאי לשכוח

למה נהוג לקרוא תהילים בשבועות, ומה אמרו חז"ל על קריאת תהילים ביום זה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההילולא של דוד המלך חלה בחג השבועות, בו נולד ונפטר, ועל כן נהגו ללמוד ולקרוא את ספר התהילים בשבועות. מזמורי ספר התהילים חוברו על ידי מספר נביאים, אך רובם נכתבו ברוח הקודש על ידי דוד המלך, שאיגדם את כולם יחד.

1. "ומכיון שדוד המלך ע"ה נפטר ביום חג השבועות נוהגים לקרוא ביום זה את כל ספר התהילים שדוד המלך ע"ה חיברו". (החיד"א בספרו 'ברכי יוסף', או"ח סימן תצ"ד)

2. "נכון ללמוד התהילים בחג השבועות היות ויום דהילולא בחג השבועות, ואז יעלו לרצון ביותר אמירת תהילותיו". (החיד"א בספרו 'מורה באצבע', סימן ח' אות רכ"ה)

3. "לימוד התהילים בשבועות יעלו לרצון ביותר, כי ביום הזה נח נפשיה דדוד מלך ישראל, והוא הילולא דיליה". (הרב חיים פלאג'י בספרו 'מועד לכל חי', סימן ח' אות ל"א)

4. "לימוד התהילים ביום השבועות הוא צורך גדול שבו נפטר דוד ע"ה ויעלה לרצון יותר, ולכן כל אחד ילמוד התהילים כולו ביום השבועות" (הספר בן איש חי, שנה ראשונה פרשת במדבר סעיף ו')

5. על חשיבות אמירת פרק קי"ט בשבועות נכתב "בפרט יכון מאוד באמירת פרק קי"ט בליל שבועות על פי פשוטו, כי הם בקשות להכנות התורה והמצוות, והוא שייך לקבלת התורה". (האדמו"ר מקאדינוב בספרו 'משמרת שלום', סימן ל"ט סק"ב)

6. וכן, השל"ה הקדוש מביא בתוך סדר תיקון ליל שבועות פרקי תהילים שיש לאמרם, הנסובים בעיקר על התורה "בספר תהילים יאמר גם כן המזמור 'השמים מספרים כבוד אל' (תהילים י"ט), ומזמור 'יקום אלקים' (תהילים ס"ח), וכל המזמור קי"ט". (השל"ה הקדוש במסכת שבועות, פרק נר מצוה)

7. רבי יצחק נוניש בילמונטי כותב על נחיצות אמירת מזמור ל"ט בתהילים בליל שבועות, "ובתיקון ליל שבועות נרשם כמה פרשות בתהילים שיאמר בליל שבועות. באתי להוסיף עוד שיהא החיוב לומר פרשה ל"ט "למנצח לידותון מזמור לדוד": על הדתות הניתנו לנו היא התורה כמו שנאמר "מימינו אש דת למו". וגם נאמר בפרשה זו 'הודיעני ה' קיצי', מה שהיו שפתי דוד דובבות בקבר שדיבר מיום מיתתו וקבורתו, וביום מתן תורה היתה גוויעתו, ומהראוי להזכיר חסדי דוד הנאמנים ולבכות על מיתתו ביום הזה, ובאותו הפרשה יתעורר עצמו לבכייה, וביותר בהפסוק "שמעה ה' תפילתו ושועתי האזינה אל דמעתי אל תחרש."" (הספר 'שער המלך', נעשה ונשמע פ"ז)

"קראו תהילים, כדי שלא תצטרכו לקרוא תהילים": הרבנית חגית שירה במסר מחזק לשבועות. צפו:

קראו גם:

פותחים שערי שמים ומשפיעים ישועות ורחמים: הסגולות הנפלאות הטמונות בפרקי התהילים

לקראת חג השבועות: האם אמירת תהילים באמת יכולה לעזור לאדם שנמצא בצרה?

ערב חג השבועות: סגולה נדירה לזרע של קיימא

 

תגיות:שבועותתהילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה