חדשות יהדות

הגר"ח קנייבסקי בעקבות רפורמות הממשלה: להתחזק ב-5 דברים

ימים ספורים לפני העברת התקציב – הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין קורים לציבור להתחזק בתורה, בתפילה, במידות טובות ובאמונה

  • כ"ז חשון התשפ"ב
הרב קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הרב קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

הגאון רבי חיים קנייבסקי והגאון רבי גרשון אדלשטיין מפרסמים הבוקר (שלישי) מכתב הקורא להתחזק בתפילה, בלימוד התורה, ובקידוש ה' נוכח הרפורמות של הממשלה החדשה.

במכתבם, מתייחסים גדולי ישראל לתקציב שיפגע בחלשים, להכרה ברפורמים, לחילול הכותל המערבי על ידי הקצאת רחבה רפורמית, ולפגיעה הקשה בכשרות המזון ובגיורים כהלכה.

תחת הכותרת: "לצעוק בצעקה להעלות שוועתנו", קוראים הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין כך: "כאשר לדאבון הלב ממשלת הזדון גמרו אומר לפגוע בכל עמודי העולם, ונשאו זממם נגד לומדי התורה בכל דרך שהיא, להפריע לאברכי הכוללים בסיוע במוסדות לילדים הרכים, להשית מיסים שונים ומשונים כדי להקשות על לומדי התורה, לפגוע בכשרות המזון לכל העם היושב בציון, וגם לרבות ההכרה בכיתות הזרות ליהדות המסורה ולעקור את שלטון ההלכה, תוך כדי חילול המקום הקדוש שריד בית מקדשנו”.

"וודאי זממם לא יצלח", קובעים הרבנים, "וזאת התורה כל כלי יוצר עליה לא יצלח, ובכל דור ודור עומדים עלינו וכו' והקב"ה מצילנו מידם. וגם הם טועים כביכול הדבר יגרום לרפיון אצל מי מלומדי התורה, אלא אדרבה לבטח כל אחד מתחזק להוסיף בשקידת התורה, והניסיונות האלו רק יוסיפו ויחזקו את הלומדים.

"אמנם אחר שיש בזה חילול השם - הרי מחובתנו (1) לעשות קידוש השם, (2) להתחזק בתורה, (3) במידות טובות (4) ובאמונה, (5) ולזעוק בזעקה לפני ריבון כל העולמים”.

עוד מציינים הרבנים כי יום חמישי הקרוב, כ"ט בחשוון, הוא עת רצון וראוי לקבלת התפילות: “ובפרט בערב ראש חודש הבעל"ט, עת רצון היא וראוי הוא שהכלל כולו יתכנסו להעלות שוועתנו בתפילת יום כיפור קטן בכל אתר ואתר, לתפוס אומנות אבותינו, כי ודאי לא באו על המאורעות האלו אלא כדי שנתעורר ונתחזק בכל הדברים הצריכים חיזוק. וברצות השם נזכה במהרה לישועת עולמים ובא לציון גואל. אמן כן יהי רצון".

מדוע יש התנגדות כל כך חריפה של כל הרבנים נגד הרפורמה בכשרות? הרב זמיר כהן מסביר מה כל כך גרוע:

 

תגיות:רפורמההרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה