יום כיפור

גם אתה לחוץ מיום כיפור? עוד תשובה יפהפייה של הרב אהרון מוס

"בשביל מה להתמקד יום שלם בחטאים וכשלונות שלנו? האם אנו צריכים תזכורת עד כמה אנו רחוקים ממושלמות?" אתם תאהבו את התשובה שהשיב הרב אהרון מוס על השאלה הזו

(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

"אני חושב שיום כיפור זה דבר מדכא", שואל גולש את הרב אהרון מוס. "בשביל מה להתמקד יום שלם בחטאים וכשלונות שלנו? האם אנו צריכים תזכורת עד כמה אנו רחוקים ממושלמות?"

הרב אהרון מוס, רבה של קהילת 'נפש' הממוקמת במרכזה של שכונת בונדי ביץ', סידני אוסטרליה, השיב לגולש תשובה יפהפייה. בסגנונו השנון והמיוחד עונה הרב מוס בדרך המאופיינת בחשיבה מחוץ לקופסא.

"יום כיפור משמעותו לחגוג את היותנו אנושיים. ולהיות אנושיים פירושו להיות לא-מושלמים", מפתיע הרב מוס.

"הכשלון האנושי הוא כל-כך צפוי, עד שבורא העולם קבע יום מיוחד בלוח השנה על-מנת לבקש מחילה על חטאים וכשלונות אלו. אין זה יום חופש רק עבור החוטאים. יום כיפור מופיע מדי שנה בשנה עבור כל יהודי. זה כאילו צפוי מראש שאנחנו נחטא, שנכניס עצמנו לצרה כלשהי שעליה יהיה עלינו לבקש מחילה. בורא העולם אינו מופתע מהחטאים שלנו, כי הוא מעולם לא ברא אותנו שנהיה מושלמים", מדייק הרב מוס זווית ייחודית בהסתכלות על היותנו אנושיים, נופלים וקמים.

"בכל יום כיפור אנו מקבלים מאלוקים פתק, וכך כתוב בו: 'אני יודע שאתם בני אדם. בני אדם אינם מושלמים. אני בראתי אתכם כך. ואני אוהב אתכם למרות זאת. למעשה, זו הסיבה מדוע אני אוהב אתכם – משום שאינכם מושלמים. לפני שבראתי אתכם כבר היתה לי שלימות. אך מהעולם שבראתי אני מצפה שיהיה מלא בבני אדם שנכשלים, קמים וממשיכים הלאה. על ידי כך שאינכם מושלמים ובכל זאת ממשיכים – הגשמתם את תכלית הבריאה. השגתם את הדבר האחד שאינני יכול לעשות בלעדיכם – הבאתם את הא-ל המושלם אל תוך העולם הבלתי-מושלם. תודה. באהבה, אלוקים'.

"עבור כולנו, הבלתי-מושלמים, יום כיפור הוא היום שלנו", חוזר ואומר הרב מוס. "במקום להיכנס לדיכאון בשל כישלונותינו, אנו חוגגים אותם. כל חטא, כל שגיאה, כל ניסיון שנכשל לחיות בהתאם לשאיפתנו - מהווה הזדמנות נוספת לגדול ולהשתפר. כישלון בשליחותנו - הוא עצמו חלק מן השליחות.

"יום כיפור הוא היום שבו הקב"ה מודה לנו על כך שאנו אנושיים, ואנו מודים לה' שאנו לא מושלמים. לו היינו מושלמים, לא היה לנו מה לחפש כאן", מסיים הרב מוס את תשובתו הנהדרת.

ביום הכיפורים יש כח סגולי ומהות רוחנית מיוחדת. זה יום כפרה ומחילה לכל העוונות. אולם לכפרה ומחילה יש תנאים. הרב זמיר כהן מדריך בתהליך כפרת העוונות:

תגיות:יום כיפורלחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה