חדשות בריאות

הגל הרביעי: שיא בשיעור החיוביים, 726 חולים במצב קשה

149 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 191 מוגדר קריטי. שלושה ימים לפני מועד פתיחת שנת הלימודים, למעלה מ-124 אלף תלמידים ויותר מ-6,500 אנשי צוות נמצאים בבידוד

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 7,071 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מדובר בנתון נמוך לעומת הימים הקודמים, והוא נובע מהמספר הנמוך יחסית של הבדיקות שפוענחו – כ-103 אלף. עם זאת, שיעור הבדיקות החיוביות רשם שיא חדש בגל הרביעי – 7.09%. במקדם ההדבקה (R) נרשמה עלייה קלה – ל-1.11.

80,579 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,175 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה לשיא חדש בגל הנוכחי ועומד כעת על 726, ביניהם 149 מונשמים. מצבם של 191 חולים מוגדר קריטי.

מנתונים לא סופיים, שצפויים להתעדכן בהמשך היום, עולה כי בשתי היממות האחרונות נפטרו 25 חולים נוספים. מספר הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עומד כעת על 6,958. מספר הקורבנות בגל הרביעי מסתכם ביותר מ-500, מתוכם 480 נפטרו מתחילת החודש.

נתוני הרמזור (משרד הבריאות)נתוני הרמזור (משרד הבריאות)

למרות נתוני התחלואה והתמותה הגבוהים, דו"ח חדש שפרסם הבוקר מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה טוען כי "ממשיכים להתחדד הסימנים החיוביים לבלימת העלייה בתחלואה הודות להשפעת מנת החיסון השלישית – התייצבות במספר החולים במצב קשה וירידה במספר החולים במצב קשה בני 60 ומעלה ובמספר המאומתים החדשים בגילאים אלה". מומחי המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, מדגישים כי יש להמשיך בפעולות לבלימת ההתפרצות – התחסנות נרחבת, עטיית מסכות בחללים סגורים, הקפדה על בידוד ובקרה הדוקה על החוזרים מחו"ל.

שלושה ימים נותרו למועד הרשמי של פתיחת שנת הלימודים. על פי נתוני משרד הבריאות, כ-34 אלף תלמידים הינם חולים פעילים – כ-40% מכלל החולים הפעילים באוכלוסייה. למעלה מ-124 אלף תלמידים ויותר מ-6,500 אנשי צוות נמצאים בבידוד.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, העריך הבוקר כי שנת הלימודים תיפתח במועדה ב-1 בספטמבר: "יש חשיבות גדולה לפתיחה בזמן, חשוב שהתלמידים ייכנסו למסגרת גם אם כמה ימים", אמר בריאיון לרדיו 103FM. הוא הודה כי תלמידים ייאלצו להיכנס לבידודים אולם טען כי "הרוב יישארו בכיתות. אנחנו רוצים להיכנס לתלם, ולדחות זאת בחודש זה לא עניין של מה בכך. כל הצעדים שאנחנו עושים לא מעלימים את הסיכון אבל מורידים אותו, ומאפשרים להתחיל את הלימודים".

באשר לחששות מעלייה בתחלואה בשל השילוב בין החזרה למוסדות החינוך להתכנסויות המשפחתיות בתקופת החגים, השיב פרופ' אש: "גם פה זה עניין של זהירות שצריך לנקוט. הבדיקות המהירות יעזרו לנו בסינון התחלואה לפני הכניסה לבתי הספר. גם בתא המשפחתי אני קורא לאנשים לקנות את הבדיקות האלה בסופר פארם, ולעשות אותן לפני המפגשים".

הפרויקטור הודה, כי לא ניתן לסמוך על אכיפת הנחיות הקורונה במוסדות החינוך: "אני מבין את החשש. אם נבנה על האכיפה פה, זה לא יהיה פשוט. צריכה להיות אחריות גם של הורים, גם של מנהלים ומורים. אנחנו חייבים לסמוך על זה, אחרת לא נוכל להתקדם. יש פה מהלך שהוא הרבה יותר רחב מלפתוח את שנת הלימודים".

תגיות:מערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה