בריאות ותזונה

פרופסור יפני מצא: זה הצמח שהתגלה כמפחית את הסיכוי לחלות בדמנציה

חוקר יפני בשם פרופ' אקירה סקיקאווה, שפרסם מחקר מוביל על השפעות הסויה על הבריאות, בדק ומצא כי אכילת פולי סויה בצורתם הטבעית (וכן צריכת מוצרי סויה שאינם מהונדסים גנטית) - מפחיתה את הסיכוי לחלות בדמנציה

פולי סויהפולי סויה
אא

חוקר יפני בשם פרופ' אקירה סקיקאווה, שפרסם מחקר מוביל על השפעות הסויה על הבריאות, בדק ומצא כי אכילת פולי סויה בצורתם הטבעית (וכן צריכת מוצרי סויה שאינם מהונדסים גנטית) - מפחיתה את הסיכוי לחלות בדמנציה. 

מהי דמנציה?

דמנציה (המכונה גם קיהיון) היא ירידה דרסטית בתפקודים קוגניטיביים (הקשורים ליכולת החשיבה שלנו). למרות שהיא הדרגתית, מחלה זו פוגעת ביכולת החשיבה, בזיכרון, ביכולת זיהוי של אנשים וחפצים ובחוסר יכולת ביצוע של פעולות פיזיות יומיומיות, לעתים אף פשוטות. 

המחקר של פרופ' סקיקאווה, שפורסם בכתב עת בשם 'אלצהיימר ודמנציה: מחקר והתערבויות קליניות', בדק עשרות נסיינים בני 91, שלמרות גילם המבוגר, תפקדו היטב מבחינה קוגניטיבית. 

הנסיינים קיבלו הוראה להגביר את צריכת מוצרי הסויה, ומדי יום נערכו להם בדיקות דם שתפקידם היה לבדוק האם מערכת העיכול שלהם מגיבה בצורה שונה לשינוי הפתאומי בתפריט, והנה זה פלא: השינוי היחידי שלו הגיבו הנסיינים הוא שינוי לטובה, שכן אכילת הסויה שיפרה את תפקודי חיידקי המעיים שלהם. 

זאת ועוד. 

במוח יש חומר שמתקרא 'החומר הלבן' (בלועזית: Substantia alba). החומר הזה נמצא במערכת העצבים המרכזית, ואחראי על העברת המידע בתוך המערכת. 

דמנציה נגרמת בין היתר מנגעים בחומר הלבן, ופרופ' סקיקאווה הצליח להוכיח כי פולי הסויה מפחיתים משמעותית את הסיכוי לפגוע בחומר הלבן. "אולי בגלל זה ניתן להבין מדוע החינוך היפני מעודד אנשים לצרוך סויה מדי יום ביומו", מסביר הפרופסור במאמר שלו. 

במחקר השווה סקיקאווה בין זקנים מיפן לזקנים מארה"ב, שאינם צורכים סויה על בסיס יומי ומצא נתון מעניין נוסף. "בין 40-70% מהנסיינים היפניים, נטו לפתח ולטפח חיידקי מעיים טובים, בעוד שרק 20% מהאמריקאים נטו לזה", הוא מסכם ומוסיף כי בעתיד בכוונתו להוכיח יתרונות נוספים שקשורים לצריכת סויה טבעית מדי יום. 

תגיות:צמחמחקרבריאותדמנציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה