חדשות בריאות

משרד הבריאות ממליץ: תיאסר יציאת ישראלים למדינות בסיכון גבוה

ברקע ההתפרצות החמורה של הקורונה בהודו והחשש מכניסת וריאנטים חדשים של הנגיף לישראל, גיבש משרד הבריאות מדיניות מחמירה בנוגע ליציאה למדינות הנמצאות בסיכון גבוה ולכניסה מהן לארץ. ההמלצות יובאו לאישור הממשלה

נתב"ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתב"ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) את ההמלצות שגיבש ליישום מדיניות מחמירה של כניסה לגבולות ישראל, על מנת למנוע חדירת וריאנטים חדשים של נגיף הקורונה. ההמלצות אושרו על ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין בתום דיון חירום עם בכירי המשרד, וזאת ברקע ההתפרצות הקשה של הקורונה בהודו.

על פי ההצעה, שצפויה להגיע לדיון בממשלה, תחול הקשחה במדיניות ביחס למדינות המוגדרות כבעלות סיכון גבוה ("רמה 2"), כך שתיאסר יציאת ישראלים אליהן, למעט חריגים. ישראלים החוזרים ממדינות אלו יחויבו בבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים. אזרחים זרים ממדינות אלו, שכניסתם לארץ תאושר באופן חריג, יחויבו בבידוד במלונית. התנאים המחמירים יחולו על מי ששהה באחת מהמדינות ברמה 2 במהלך 14 הימים שלפני הגעתו לארץ.

נכון לעכשיו, בקבוצת המדינות המוגדרות בסיכון גבוה נכללות שבע מדינות, אליהן הוציא משרד הבריאות בשבוע שעבר אזהרת מסע: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה. במשרד הבריאות ציינו, כי עדכון הרשימה יתבצע אחת לשבועיים בוועדה במתכונת דומה לזו שפעלה לעניין המדינות הירוקות והאדומות. במידה ובמדינה כל שהיא יחול שינוי חריג בקריטריונים – ניתן יהיה להכריז עליה כמדינה בסיכון גבוה גם לפני המועד המתוכנן של העדכון. משרד הבריאות יפרסם מראש מדינות שמצויות בתהליכי החמרה, כדי לאפשר לנוסעים לשם להתארגן מראש.

לאור התפשטות התחלואה בעולם וגילוי הווריאנטים החדשים, במשרד הבריאות המליצו בנוסף לדחות לסוף חודש יוני את פיילוט הכניסה לישראל של תיירים זרים מחוסנים, שתוכנן להתחיל בחודש הבא. "קיימת חשיבות גדולה לאישור התוכנית בממשלה כדי שההקלות במשק יוכלו להמשיך ללא סכנה", סיכמו במשרד.

 

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהנתב"ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה