חדשות בריאות

בחודש הבא: תיירים זרים מחוסנים יורשו להיכנס לישראל

על פי המתווה שגובש על ידי משרדי הבריאות והתיירות, בשלב ראשון תתאפשר כניסה לארץ של תיירים זרים מחוסנים המגיעים בקבוצות, וזאת בכפוף לבדיקות PCR ובדיקה סרולוגית. שר הבריאות יולי אדלשטיין: "הגיע הזמן להקל באופן זהיר ומחושב"

נתב"ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתב"ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

משרדי הבריאות והתיירות הגיעו היום (שלישי) לסיכום על מתווה, שיאפשר כניסת תיירים זרים לישראל. תאריך היעד לפתיחת השמיים הינו ה-23 במאי, ובשלב ראשון תתאפשר כניסתם של תיירים זרים מחוסנים המגיעים בקבוצות, בהתאם למכסה שתיקבע.

התיירים יידרשו לבדיקת PCR לפני העלייה למטוס, לבדיקה נוספת עם נחיתתם בנתב"ג ולבדיקה סרולוגית להוכחת החיסון או ההחלמה. בהתאם לתוצאות השלב הראשון, תיבחן בהמשך האפשרות להרחיב את המתווה גם לתיירים המגיעים שלא במסגרת קבוצות, וזאת כל עוד התחלואה תמשיך במגמת הדעיכה הנוכחית.

המתווה גובש על ידי צוות עבודה משותף לשני המשרדים, בהם השתתפו ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש וגורמים מקצועיים נוספים. בימים הקרובים הוא יעוגן במסמך מקצועי, שיסכם את הפרטים.

"ישראל המדינה המחוסנת הראשונה, ואזרחי ישראל הראשונים ליהנות מכך", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין. "לאחר שפתחנו את המשק, הגיע הזמן להקל באופן זהיר ומחושב בתיירות. פתיחת התיירות היא בשורה חשובה לאחד הענפים שניזוקו במיוחד בשנת הקורונה. נמשיך לבחון הקלות כל העת בהתאם לנתוני התחלואה".

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן, הוסיפה: "אני שמחה לתת בשורה ראשונית זו לתעשייה. הגיע הזמן שהיתרון שיש לישראל בהיותה מדינה בטוחה ובריאה יסייע לשיקום כלכלת ישראל וענף התיירות, ולא כלכלות אחרות. רק פתיחת התיירות הבינלאומית הנכנסת תצליח באמת להחזיר את ענף התיירות, המסעדות, ההארחה, האתרים, מורי הדרך, ההיסעים ועוד רבים שיוכלו לחזור ולהתפרנס בכבוד. אמשיך לדחוף לחזרה מלאה של תיירות נכנסת לישראל, שתסייע רבות לכלכלה הישראלית ותספק מקומות עבודה שכל כך נדרשים כיום לישראלים רבים".

תגיות:נתב"גיולי אדלשטייןנגיף הקורונהאורית פרקש הכהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה