חדשות בריאות

לקראת פעימת ההקלות השנייה: שינויים ברמזור

לאור השיפור במגמות התחלואה, במשרד הבריאות החליטו באופן חד-פעמי לבצע מספר שינויים בעדכון הרמזור, וזאת כדי לאפשר ליותר תלמידים לשוב לספסל הלימודים. משרד החינוך פרסם את מתווה הלמידה של כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב, שישובו ביום הראשון למוסדות החינוך ביישובים הירוקים, הצהובים והכתומים-בהירים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי), כי לאור השיפור במגמות התחלואה הוחלט לבצע מספר שינויים בעדכון ציוני הרמזור, כדי לאפשר למספר רב יותר של תלמידים לחזור לספסל הלימודים. העדכון, שתוכנן להתבצע היום, ייערך מחר ועל פיו ייקבע באילו יישובים ייפתחו מוסדות החינוך ביום ראשון.

בדיון, שנערך הבוקר בראשות שר הבריאות יולי אדלשטיין, הוחלט כי ציון הרף לערים כתומות-בהירות, שעמד על 6.5 ומטה, יעודכן ויעמוד החל מעכשיו על 7 ומטה. רף ההתחסנות הנדרש ביישובים אלו ימשיך להיות 70% בקרב בני 50 ומעלה שעבר שבוע מאז קיבלו את החיסון השני. עוד נקבע, כי בחישוב שיעור ההתחסנות יבוצע ניכוי של המחלימים.

במשרד הבריאות הדגישו, כי מדובר בחיתוך חד-פעמי של ציוני הרמזור, המתבצע לאור מגמות התחלואה ולקראת הפעימה השנייה של היציאה מהסגר שתחל ביום ראשון. החל מהשבוע הבא הכוונה היא לחזור לשעון הרמזור הרגיל, שייחתך פעם בשבוע ביום רביעי ויקבע את פתיחת החינוך למשך שבוע קדימה.

בתוך כך, משרד החינוך פרסם את מתווה הלמידה בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב, שעל פי החלטת קבינט הקורונה ישובו ביום ראשון למוסדות החינוך ביישובים הירוקים, הצהובים והכתומים-בהירים. בכיתות ה'-ו', הלמידה תתקיים בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות שלושה ימים בשבוע. בשאר הימים ילמדו התלמידים מרחוק. תלמידי כיתות י"א-י"ב ילמדו אף הם בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע. לתלמידים יתאפשר לעבור בין שתי קבוצות לכל היותר, ואילו המורים יוכלו לעבור בין ארבע קבוצות. 

ביישובים אדומים וכתומים, שאינם יכולים לחזור למוסדות החינוך בשל רמת התחלואה, יימשכו הלימודים במתכונת של למידה מרחוק. תלמידי כיתות י"א-י"ב יוכלו להגיע לבתי הספר רק לצורך בחינות מתכונת ובגרויות. פעילות בשטח פתוח תותר בכל רחבי הארץ – עד 20 משתתפים.

כזכור, קבינט הקורונה אישר ביום שני כי ההקלות הנוספות במשק במסגרת הפעימה השנייה ייכנסו לתוקף ביום ראשון – יומיים מוקדם מהמתוכנן. בנוסף להמשך החזרה של התלמידים למוסדות החינוך, במסגרת פעימה זו ייפתחו לקהל הרחב הקניונים והשווקים, מתחמי הקניות הפתוחים, חנויות הרחוב, המוזיאונים והספריות בכפוף ל"תו סגול מחמיר". אנשים המחזיקים בתעודת מתחסן או מי שהחלימו מקורונה יוכלו להיכנס גם לחדרי כושר וסטודיו, לאירועי תרבות וספורט, לבריכות שחייה ולמלונות שיפעלו בשלב זה ללא חדרי אוכל, וזאת בכפוף לתנאי "התו הירוק". ילדים מתחת לגיל 16 יוכלו להיכנס למלונות באמצעות הצגת בדיקה שלילית.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה