תקופת הקורונה טרפה גם את סדר יומה של מנחת ההורים זיוה מאיר. בשאלון יהדות מיוחד היא מספרת כיצד הסתגלה למצב החדש, חושפת מהו הדבר אותו לא דרשה מ-11 ילדיה ובעקבות כך זכתה לאושר, ועל הלילה בו התעוררה בבהלה והתפללה מעומק ליבה על בנה, הזמר יצחק מאיר. לקריאה, לחצו כאן.

זיוה מאירזיוה מאיר

 

אורג הטליתות: "חזרתי בתשובה, אך אז חוויתי את הטלטלה של חיי"לקריאה, לחצו כאן.

אורי פארן (צילום: נטלי כהן קדוש)אורי פארן (צילום: נטלי כהן קדוש)

 

"בתי וחתני נרצחו והותירו 6 יתומים. אבל גם בתוך השכול יש עולם של חסד": ראיון מעצים וכואב עם אברהם הרצליך, 81, אמריקאי שגדל לתוך העולם הגדול, ואז נטש הכל לטובת לימוד תורה, עבודת ה' ועבודת המרעה. לקריאה, לחצו כאן.

אברהם הרצליךאברהם הרצליך

 

האמן אריאל זילבר מספר על העוול שלדעתו נגרם לניצולי השואה, השפעות ההזדקנות אותן הוא חווה, וחושף מי לדעתו אחראי למשבר הקורונה. לקריאה, לחצו כאן.

(צילום: רומן מחלב)(צילום: רומן מחלב)

 

"30 שנה בכלא, 7 מתוכן בצינוק": הקושי והניסיונות של פולארד. אפי להב, ראש מטה המאבק למען שחרור פולארד מדבר על הכל. תוקף את גזר הדין החמור ביותר שקיבל פולארד, מספר על המסע הגלובלי בין כל קצוות הקשת הפוליטית, על התקשורת שהתנכרה לפולארד, ועל פולארד עצמו, שעוד בהיותו בכלא נאחז בכל שביב של תקווה. לקריאה, לחצו כאן.

(צילום: אפי להב)(צילום: אפי להב)


 

"נותרתי לבד מול הצבא הסורי, ואז קיבלתי החלטה ששינתה את חיי לנצח": חייל חילוני מגלה באמצע הקרב כי נותר לבדו, פצוע, מול הצבא הסורי. הוא מבטיח לחזור בתשובה ולהקים בית לבורא עולם אם יינצל מהתופת. ההמשך מרתק, מפתיע ורווי בניסים. לקריאה, לחצו כאן.

בעיגול: הרב בן ציון סלמי (צילום: מרבין שישפורטיש)בעיגול: הרב בן ציון סלמי (צילום: מרבין שישפורטיש)

 

כשעברה אביטל קשת להתגורר סמוך לבני ברק, היא לא היתה יכולה לתאר לעצמה איך דווקא הקירבה לעיר השונה הזו תפתח בפניה שער לעולם חדש. יחד עם בעלה, שגילה את עובדת היותו יהודי רק בגיל 14, היא החלה במסע, ובמהלכו גילתה שעליה להמציא את עצמה מחדש גם בעבודתה כבימאית. לקריאה, לחצו כאן.

אביטל מנחה בבית אורי צבי גרינברגאביטל מנחה בבית אורי צבי גרינברג

 

מרתק: מאחורי המסכה - מה גילינו על עצמינו בזכות הקורונה? לקריאה, לחצו כאן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

"אני מרצה במכללה וגם אברך כולל, מבחינתי זו שליחות": אליהו (אלירן) הירש הוא מרצה בפקולטה למדעים בחולון, ולצד זאת מנהל את חייו כאברך כולל מן המניין.  ומה אומרים על כך הפרופסורים במכללה? לקריאה, לחצו כאן.

אליהו (אלירן) הירשאליהו (אלירן) הירש

 

כיצד משפיעה הקורונה על בעלי החיים? ראיון מרתקעם ד"ר יעל פרג, סגנית דיקן, וד"ר שירי צמח שמיר, ראש תחום כלכלה-קיימות. לקריאה, לחצו כאן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

"לחגוג חנוכה עם חג המולד? אתם לא מבינים שהגזמתם?" לקריאה, לחצו כאן.

(בעיגול: אלעד צדיקוב)(בעיגול: אלעד צדיקוב)

 

עדות מטלטלת: "עם 10 שקלים בכיס החלטתי להימלט, כשבנותיי נותרו מאחור. רגע אחרי החתונה, האדם ששבה את ליבה, חשף את פרצופו האמיתי. מסכת הסבל שעברה הגיעה לשיאה כאשר נלכדה ברצועת עזה. ודווקא כשהמצב היה נראה בלתי הפיך, החליטה גלית פופוק להימלט, כששלוש מבנותיה נותרות ברצועה". סיפור עצוב במיוחד, שלא מסתיים בהפי-הנד. לקריאה, לחצו כאן.

בעיגול: גלית פופוק (צילומים: להבה)בעיגול: גלית פופוק (צילומים: להבה)

 

"אין לי סוד, רק סייעתא דשמיא"; השדכנית של מאות זוגות מיוצאי רוסיה נחשפת. כשהרבנית רבקה גדלביץ עלתה לארץ, היא החליטה לקחת כמשימת חיים את חינוך הבנות הרוסיות ולסייע להן בהקמת בתים. כיום, כ-30 שנה לאחר מכן, היא מסכמת עשרות שידוכים שעשתה ומשתפת בסיפורים מסעירים שהסתיימו בשידוכים מפתיעים. לקריאה, לחצו כאן.

(בעיגול: הרבנית רבקה גדלביץ)(בעיגול: הרבנית רבקה גדלביץ)

 

"אמרו לי שלתינוק אין סיכוי לחיות, המליצו לי לוותר עליו": בשבוע 26 להיריון הודיעו הרופאים לענבל אזולאי שהעובר סובל ממום חמור של פיסטולה ואין לו סיכוי לשרוד באוויר העולם. "המליצו לי על הפלה", היא מספרת, "ורק בנס שמרתי על ההיריון". ומה שלומו של התינוק כיום? לקריאה, לחצו כאן.

עילאי הבן של ענבל אזולאיעילאי הבן של ענבל אזולאי

 

להבין גמרא סוף סוף בקלות: שאלה תמימה של נער צעיר שינתה את חייו של הרב יודלוב, מגיד שיעור, שהפך מאז למחבר ספר ומרצה מבוקש. איך לומדים גמרא, מה עושים כשבחור לא מתחבר ללימוד, מה הוא ממליץ למלמדי גמרא שלא לעשות, ומי זה רבי יוחנן? לקריאה, לחצו כאן. 

(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)

 

הקריין של שפת החירשים: "עברתי ילדות מרתקת, אך דבר לא הכין אותי לנישואין עם כבדת שמיעה"לקריאה, לחצו כאן.

מיכאל יצחק ואישתו לינוימיכאל יצחק ואישתו לינוי

 

חוקר הקברים בהר הזיתים: "בני 90 חושפים לראשונה את קברי הוריהם"לקריאה, לחצו כאן.

מרדכי מוטולהמרדכי מוטולה

 

"אני מודה לה’ שנתן לי את בעלי, גם אם לשנים ספורות"; אלמנות אסון הכרמל בראיון משותף מספרות על הקושי, ההתמודדות עם הילדים בבית, והאמונה שמחזיקה אותן. לקריאה, לחצו כאן.

אורטל מלכה וגלית אלקלעיאורטל מלכה וגלית אלקלעי

 

מתקליטנית ומפיקת אירועים לפעילה בארגון חסד: "הקורונה הכריחה אותי לזוז". גם כשכל האירועים בוטלו, חני גולדשטיין - תקליטנית, זמרת ומפיקת אירועים, החליטה לא להרים ידיים. את כישוריה הברוכים והזמן הפנוי שנוצר, היא בחרה להקדיש לעזרה בעמותת "לב לרפואה", המסייעת לילדים מיוחדים. מאז, הספיקה חני לקדם מועדוניות של אחר הצהריים, להרים קייטנה ולדאוג גם להורים לילדים מיוחדים, ועל הדרך הפיקה תוך שעות בודדות בר מצווה במלונית קורונה. לקריאה, לחצו כאן.

חני גולדשטייןחני גולדשטיין

 

תכירו: אדם אחד שמבשל לעשרות חולי קורונה. בני משפחתו של חיים שלמה ברנשטיין חלו בקורונה, אך דווקא בתקופת הבידוד הוא הבין עד כמה שמשפחות עם חולי קורונה זקוקות לסעודות שבת מזינות. מאז הוא מבשל מידי שבוע אוכל חם לעשרות משפחות. ומהו החזון שלו? לקריאה, לחצו כאן.

חיים שלמה ברנשטייןחיים שלמה ברנשטיין

 

משה פורת: "70 שנה אחרי בר המצווה, אני זוכה לפרסם את הנס". את התפילין הוא הניח במסתור, את העלייה לתורה הוא עשה בסתר וככיבוד הוגש מעט חומוס. כך חווה הנער משה פורת את יום בר המצווה שלו. בשבוע זה הוא מתרגש לחזור אל סיפורו הבלתי ייאמן, במטרה להנחילו לדורות הצעירים. לקריאה, לחצו כאן.

משה פורתמשה פורת

 

קוטי קרסיאנטה מוונצואלה: "ילדים קטנים נזקקו לאנטיביוטיקה, ובתי המרקחת היו מרוקנים מתרופות", ומה עושים כשאין אף לא חבילת סוכר אחת בסופר מרקט? קוטי קרסיאנטה, אם לחמישה מוונצואלה, מספרת על חיים יהודיים תוססים בצל משטר רודני. לקריאה, לחצו כאן.

וונצואלה (צילום: shutterstock)וונצואלה (צילום: shutterstock)