חדשות בארץ

היום: משלחת מהאמירויות תגיע לראשונה לישראל

במהלך ביקור הבזק, שייערך בנתב"ג, יחתמו ישראל והאמירויות על הסכמים בילטרליים לשיתוף פעולה, שיכללו הסכמי תעופה, הגנה על השקעות ופטור מאשרות

דגלי ישראל ואיחוד האמירויות (צילום: שאטרסטוק)דגלי ישראל ואיחוד האמירויות (צילום: שאטרסטוק)
אא

משלחת מאיחוד האמירויות, בראשות שרי האוצר והכלכלה של המדינה המפרצית, תגיע היום (שלישי) לביקור ראשון בישראל. מדובר בביקור גומלין לביקור שערכה משלחת ישראלית באבו דאבי בסוף חודש אוגוסט, ובמהלכו ייחתמו מספר הסכמים בילטרליים לשיתוף פעולה.

בשל מגבלות הקורונה, הביקור יתקיים בנתב"ג ויימשך מספר שעות בלבד. למשלחת האמירתית תתלווה משלחת אמריקנית, בראשות שר האוצר סטיב מנוצ'ין ושליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית, אבי ברקוביץ'. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ גבי אשכנזי ושרים נוספים יקבלו את פני המשלחות עם נחיתתן בשעה 12:00.

בטקס קבלת הפנים ינאמו ראש הממשלה, שר האוצר האמריקני, שר האוצר של איחוד האמירויות עובייד חומייד א-טאייר, ויו"ר קרן הסיוע של הבית הלבן אדם בוהלר.

נציגי הצדדים יחתמו על הסכם תעופה, במסגרתו יתאפשרו 28 טיסות נוסעים שבועיות בקווים שבין נתב"ג לאבו דאבי ודובאי. בנוסף, יתאפשרו טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל רמון שבאילת, וכן עשר טיסות מטען שבועיות בין שתי המדינות.

הסכם נוסף שצפוי להיחתם יאפשר פטור הדדי מאשרות כניסה, כך שיתאפשר לאזרחים מעבר חופשי בין שתי המדינות. זו הפעם הראשונה שישראל תחתום על הסכם מסוג זה עם מדינה ערבית. ההסכם ייכנס לתוקף 30 יום לאחר אישורו בממשלה. הסכמים נוספים יעסקו בשיתופי פעולה בתחומי מדע, טכנולוגיה, סחר והגנה על השקעות.

ראש הממשלה נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב הגיעו אתמול לסיור בנמל חיפה, ברציף בו עגנה אוניית מכולות שהגיעה מאיחוד האמירויות. "זה יום היסטורי, ממש היסטורי", אמר נתניהו. "זה הביקור השני של אונייה מדובאי שעוגנת בנמל חיפה. אנחנו על הסיפון של האונייה שהגיעה מאיחוד האמירויות, עם הרבה מאוד מכולות. שאלתי מה יש במכולות האלה והסבירו לי – מכונות כביסה. זה מוריד עכשיו את מחירי מכונות הכביסה, מכשירים חשמליים ומזון – כל מה שיגיע הנה פשוט יוריד את יוקר המחייה, וכל אזרח ישראלי ירגיש את זה בכיס. אלה פירות השלום. זה שלום חם, זה שלום תמורת שלום, כלכלה תמורת כלכלה".

בתוך כך, ממשלת איחוד האמירויות אישרה אתמול את הסכם השלום עם ישראל, שנחתם בחודש שעבר בטקס חגיגי בבית הלבן. החלטת הקבינט, בראשותו של ראש הממשלה ושליט דובאי, השייח' מוחמד בן ראשד, הנחתה לפתוח בהליכים לפרסומו של צו פדרלי לאשרור ההסכם. הקבינט הביע את ביטחונו, כי ההסכם יוביל לשלום וליציבות באזור: "מועצת השרים ציינה כי ההסכם משקף את הגישה האמירתית המבוססת על מתינות וסובלנות, ומתן עדיפות לתרבות הדיאלוג כאמצעי יעיל לפיוס ולהשכנת שלום, על ידי ביסוס הערכים והעקרונות ההומניטריים האצילים, בראשם ההבנה והדו-קיום", נאמר בהודעת סוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות.

תגיות:איחוד האמירויותנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה