חדשות בארץ

ממשלת איחוד האמירויות אישרה את הסכם השלום עם ישראל

ארבעה ימים לאחר אישורו על ידי הכנסת, אישרה ממשלת איחוד האמירויות את ההסכם עם ישראל: "משקף את הגישה האמירתית המבוססת על מתינות וסובלנות"

ראש ממשלת איחוד האמירויות, מוחמד בן ראשד (צילום: שאטרסטוק)ראש ממשלת איחוד האמירויות, מוחמד בן ראשד (צילום: שאטרסטוק)
אא

ממשלת איחוד האמירויות אישרה היום (שני) את הסכם השלום עם ישראל, שנחתם בחודש שעבר בטקס חגיגי בבית הלבן. כך מסרה סוכנות הידיעות הרשמית של האמירויות.

החלטת הקבינט, בראשותו של ראש הממשלה ושליט דובאי, השייח' מוחמד בן ראשד, הנחתה לפתוח בהליכים לפרסומו של צו פדרלי לאשרור ההסכם. הקבינט הביע את ביטחונו, כי ההסכם יוביל לשלום וליציבות באזור: "מועצת השרים ציינה כי ההסכם משקף את הגישה האמירתית המבוססת על מתינות וסובלנות, ומתן עדיפות לתרבות הדיאלוג כאמצעי יעיל לפיוס ולהשכנת שלום, על ידי ביסוס הערכים והעקרונות ההומניטריים האצילים, בראשם ההבנה והדו-קיום", נאמר בהודעת סוכנות הידיעות המקומית.

כזכור, בתום דיון ממושך אישרה הכנסת ביום חמישי האחרון את ההסכם, ברוב של 80 תומכים מול 13 מתנגדים מהרשימה המשותפת. "השלום הזה לא נפל עלינו ככה סתם מהשמיים", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני ההצבעה במליאה. "הוא תוצאה של משנה סדורה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים. ממשלות ישראל בהנהגתי טיפחו ומטפחות את עוצמתה של ישראל בכל התחומים. העוצמה הזו אכן קירבה אלינו מדינות רבות בעולם, ובכלל זה גם מדינות ערביות ומוסלמיות שעומדות איתנו בחזית אחת נגד הסכנה של איראן וגרורותיה".

נתניהו הדגיש, כי "השלום עם איחוד האמירויות איננו מבוסס רק על הדיפת אויבים משותפים. זהו בוודאי גורם מרכזי, בלעדיו שום דבר לא היה קורה. זה תנאי הכרחי, אבל לא מספיק. זהו גם שלום חם שמתבצע בין העמים. אנחנו כבר רואים את ההתחלה של פירות השלום בתחום הכלכלי, והפירות הללו ילכו ויתרחבו".

"הקשרים שאנו מטפחים עם העולם הערבי שוברים את הווטו הפלסטיני על השגת שלום במזרח התיכון", הצהיר ראש הממשלה. "ב-103 השנים האחרונות, למעשה מאז הצהרת בלפור, לפלסטינים הוצעו הצעות נדיבות ביותר, אבל ההנהגה שלהם בחרה להנציח את הסכסוך. במשך זמן רב מדי הסרבנות הפלסטינית בלמה יוזמות של התקרבות בין ישראל למדינות ערב. אני דבק במדיניות אחרת, שהופכת את הסדר הישן. הסדר החדש אומר לא להמתין עד שהפלסטינים יתרצו לחתור לשלום אמת ולהכיר במדינת ישראל, אלא להתקדם, וכשהפלסטינים ישנו את השקפתם – לקדם גם שלום בינינו לבינם".

תגיות:איחוד האמירויותנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה