חדשות בארץ

היסטוריה במזרח התיכון: המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי

בטקס בנמל התעופה של אבו דאבי, אמר יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, כי "הרטוריקה של המתנגדים לשלום כבר מעייפת. המזרח התיכון מלא באנשים מוכשרים, והעתיד שייך להם". ראש המל"ל, מאיר בן שבת: "לישראל ולאיחוד האמירויות הרבה מן המשותף. אזורנו רווי אתגרים ואיומים, אבל יש בנו העוז והיכולת לעמוד בפניהם"

בן שבת, קושנר ואובראין באבו דאבי (צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ)בן שבת, קושנר ואובראין באבו דאבי (צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ)
אא

נחיתת המטוס באבו דאבי

המשלחות הישראלית והאמריקנית, שהמריאו הבוקר (שני) מנתב"ג בדרכן לאיחוד האמירויות, נחתו בצהריים בנמל התעופה הבין-לאומי של אבו דאבי. הטיסה, הראשונה מסוגה של חברת תעופה ישראלית ליעד במפרץ, עשתה היסטוריה נוספת כשחלפה מעל שטחה האווירי של סעודיה – באישור סעודי מיוחד שניתן לבקשת ארצות הברית.

בטקס שנערך בנמל התעופה לאחר הנחיתה, שיבח חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, את מנהיגותו של יורש העצר האמירתי, שייח' מוחמד בן זאיד. הוא הודה לסעודיה, על שאפשרה לטיסה לעבור מעל שטחה. "השלמנו כעת טיסה היסטורית מישראל למדינה ערבית במפרץ", אמר. "נקווה שזו תהיה הראשונה מבין רבות".

"ביקשנו מהטייס לטוס מהר יותר, כי שני העמים רוצים לשבור מחסומים ולהכיר זה את זה", הוסיף קושנר. "ההסכם עוצב על ידי המנהיגים, והעמים רצו בו. המעטים שמתחו ביקורת על ההסכם הם אלה שנכשלו בעבר והכניסו את אזרחיהם למלכודת של עוני וסבל. הם ניצלו את הפילוג בשביל לצבור כוח. הרטוריקה של המתנגדים לשלום כבר מעייפת, והאזור משתחרר מאחיזתם. המזרח התיכון מלא באנשים מוכשרים, והעתיד שייך להם".

מטוס אל על באבו דאבי (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)מטוס אל על באבו דאבי (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, נשא נאום בערבית ובעברית: "אני גאה ושמח מאוד להיות כאן כראש המשלחת הישראלית. הגענו לכאן כדי להפוך את החזון למציאות. אין גבול לשיתוף הפעולה שנוכל לכונן בינינו: במדע, בחדשנות, בבריאות, בתעופה, בחקלאות, באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. אנחנו קוראים למדינות נוספות להשתתף איתנו בתהליך השלום למען עמי כל האזור".

"הגענו לאור יום ולעיני כל, במטוס הנושא את דגל ישראל, ביחד עם ידידינו האמריקנים אשר להם תפקיד מפתח בכינון השלום", המשיך בן שבת. "רבע מאה חלפה מאז נחתם הסכם השלום האחרון בין מדינה ערבית לישראל. השנים הרבות שחלפו, לא ריפו ידיים ולא החלישו את הכמיהה לכך. לישראל ולאיחוד האמירויות הרבה מן המשותף. אזורנו רווי אתגרים ואיומים, אבל יש בנו העוז והיכולת לעמוד בפניהם. אנו נושאים עינינו לאופק חדש באזור – אופק של שיתוף פעולה בין חברות מתקדמות, אופק של טכנולוגיה, של חדשנות, של שגשוג, צמיחה ותקווה".

"לא בכדי אנחנו קוראים להסכם זה ולהסכמים שיבואו בעקבותיו 'הסכמי אברהם'. אברהם, אבינו הראשון, נשא חזון חדשני. הוא יצא נגד המסמרות והאמונות שרווחו בימיו ולפניו, ייסד את האמונה בק-ל אחד, הק-ל שהבטיח לו להיות מקור הברכה לכולנו – 'ונברכו בך כל משפחות האדמה'. בבואנו לכונן את היחסים בין ישראל לאמירויות, אנחנו שואבים השראה מאבינו המשותף, ופורצים לדרך חדשה: דרך אמיצה, דרך של תקווה, של שותפות, של אחווה, של שגשוג ושל שלום".

ביקורה של המשלחת יימשך יומיים, ויכלול פגישות עבודה של צוותים משותפים במגוון נושאים, לקראת חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה בין ישראל והאמירויות בתחומים האזרחיים והכלכליים. במסגרת הביקור תתקיים פגישה משולשת של ראשי המשלחות – בן שבת מהצד הישראלי, אובריאן וקושנר מהצד האמריקני, והיועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, השייח' טחנון בן זאיד. במהלך שהותו באבו דאבי, יקיים ראש המל"ל פגישות עם בכירים נוספים באמירויות.

תגיות:ג'ארד קושנראיחוד האמירויותמאיר בן שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה