חדשות בארץ

מנדלבליט נגד זוהר: "איומים לא ירתיעו אותי"

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה את דבריו של יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, לפיהם נסחט על ידי פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, להגיש את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "טענה מופרכת ומגוחכת"

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיב בצהריים על דבריו של יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, בהם קרא לו להתפטר מתפקידו ולבטל את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "איומים למיניהם לא ירתיעו את היועץ המשפטי לממשלה מלבצע מלאכתו", נמסר בהודעה שפורסמה מטעמו.

"היועץ המשפטי לממשלה פעל לאורך כל תפקידו וימשיך לפעול ללא מורא וללא פחד ומשיקולים ענייניים בלבד, לפי הראיות והדין", הוסיפו במשרד המשפטים. "הטענה כאילו נסחט או הושפע בהחלטותיו כתובע הכללי של מדינת ישראל משיקולים זרים כאלה ואחרים – היא מופרכת ומגוחכת, וממילא החלטות אלה, שהתקבלו לאחר הליך מקצועי וסדור בהשתתפות גורמים רבים, עומדות כעת למבחן שיפוטי, שהוא המבחן הקובע".

"כפי שהובהר אמש, אין שום זיקה או קשר בין הדברים שנאמרו בכעס בשיחה סגורה בין חברים לפני שנים, בתקופה בה חש ד"ר מנדלבליט פגוע מן ההתנהלות כלפיו, לבין התיקים הנוגעים לראש הממשלה ואחרים. כל ניסיון להלך אימים באמצעות איום על חשיפת חומרים מכפישים וכיוצא באלה – נדון לכישלון".

מוקדם יותר היום, התייחס זוהר לחשיפת ההקלטות משיחות שקיים מנדלבליט ב-2015 וב-2016 עם ראש לשכת עורכי הדין דאז, אפי נווה. מנדלבליט הביע בהן את זעמו על ניצן, והאשים כי הוא משתהה בקבלת ההחלטה בעניין התיק שנוהל נגדו בפרשת הרפז: "הוא עושה לי את זה בכוונה. יכול להחזיק אותי בגרון". בשיחה אחרת טען מנדלבליט כי ניצן והמשנה ליועמ"ש, עורכת הדין דינה זילבר, תפרו נגדו את התיק. בריאיון לרדיו 103fm, אמר זוהר כי "מנדלבליט בעצם נסחט על ידי ניצן להגיש את כתבי האישום בכל מחיר נגד ראש הממשלה. ידענו שהדברים הם לא בהכרח בידיו של מנדלבליט, והדבר התברר פה באופן שאף אחד לא יוכל לחלוק על זה".

"לא היו יכולים להגיש את כתבי האישום המופרכים והאומללים האלה נגד נתניהו אלמלא שי ניצן לקח את זה כפרויקט חייו, כאיש שמאל קיצוני שהחליט שנתניהו חייב ללכת הביתה בכל מחיר", הצהיר זוהר. "אני מבטיח לכם שעוד ייחשפו בקרוב דברים. תהיה פה רעידת אדמה, לא תהיה שום ברירה לאביחי מנדלבליט אלא להתפטר מתפקידו ולבטל את כתבי האישום נגד נתניהו".

"אני אומר שמעבר לזה יש עוד אינפורמציה שקיימת אצל שי ניצן, שיכלה גם לשלוח את מנדלבליט מאחורי סורג ובריח. אני בטוח שזה ייחשף", המשיך זוהר. "אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום – תהיה פה רעידת אדמה. זה לא איום, זו הבטחה. אני יודע אינפורמציה מאוד ברורה בעניין הזה, והאינפורמציה שאני מכיר אומרת דבר אחד – רק טפח קטן נחשף. לכן אני חושב שאם אנשים לא יפנימו, אלה שכמובן יזמו את כל הקנוניה נגד ראש הממשלה, שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה – הם יצטרכו לשלם על זה מחיר"

"אני לא מאיים אלא קובע עובדות", הדגיש יו"ר סיעת הליכוד. "כתבי האישום נגד נתניהו הוגשו בצורה מופרכת. הם נעשו שלא כדין באופן מושחת, מלוכלך, שחור משחור. ראינו את ההתנהלות לא רק שם. ההקלטה שנחשפה אתמול הראתה סופית, שכתבי האישום הוגשו בכוח על ידי מנדלבליט משום שלא הייתה לו ברירה אחרת, כי הוא היה משלם מחיר. זה מה שאנחנו יודעים, והאינפורמציה הזאת צריכה להספיק כדי לגמור את הסיפור הזה".

דבריו של זוהר עוררו תגובות סוערות במערכת הפוליטית. גורמים בכחול לבן אמרו, כי הוא "צריך לסיים את תפקידו כיו"ר הקואליציה. הוא מערער מדי יום את יציבותה של הממשלה, וכל יום שלו בתפקיד מדרדר אותנו לבחירות. לישראל מגיע יותר".

מטעמו של נתניהו נמסר כי "הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה, והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו".

זוהר עצמו הוציא בהמשך הודעת הבהרה: "למען הסר ספק, אני מבקש להבהיר כי לא שוחחתי כלל עם ראש הממשלה או מי מאנשיו לפני הראיון ל-103fm, בו הוצאו דבריי מהקשרם בעניינו של מנדלבליט. הדברים שנאמרו על ידי בעידנא דריתחא היו על דעת עצמי, ולא היתה לי שום כוונה לאיים על איש. גם אם דבריי הובנו אחרת, אני מבקש להבהיר שוב כי לא היתה לי שום כוונה או רצון להביע איום כזה או אחר כנגד היועץ המשפטי לממשלה".

בתגובה להודעתו של זוהר, מסר ראש הממשלה: "‏קראתי את הודעתו של ח"כ מיקי זוהר, וטוב עשה שהעמיד את הדברים על דיוקם. כפי שכבר אמרתי קודם לכן, הדברים שאמר בראיון הבוקר אינם מקובלים עליי. אני מסתייג מהם מכל וכל, וטוב שח"כ זוהר הבהיר שזאת לא הייתה כוונתו".

תגיות:אביחי מנדלבליטשי ניצןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה