חדשות בארץ

זוהר: אם מנדלבליט לא יתפטר ויבטל את כתב האישום נגד נתניהו – תהיה פה רעידת אדמה

בעקבות חשיפת ההקלטות בהן נשמע היועץ המשפטי לממשלה תוקף את פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, קרא יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, להתפטרותו של מנדלבליט ולביטול כתב האישום נגד ראש הממשלה: "רק טפח קטן נחשף"

מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:20)

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, קרא הבוקר (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להתפטר מתפקידו ולבטל את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת בעקבות חשיפת ההקלטות בהן נשמע מנדלבליט תוקף בחריפות את פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן.

בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103fm, אמר זוהר כי "מנדלבליט בעצם נסחט על ידי ניצן להגיש את כתבי האישום בכל מחיר נגד ראש הממשלה. ידענו שהדברים הם לא בהכרח בידיו של מנדלבליט, והדבר התברר פה באופן שאף אחד לא יוכל לחלוק על זה".

לדברי זוהר, "האירוע פה פשוט, לא היו יכולים להגיש את כתבי האישום המופרכים והאומללים האלה נגד נתניהו אלמלא שי ניצן לקח את זה כפרויקט חייו, כאיש שמאל קיצוני שהחליט שנתניהו חייב ללכת הביתה בכל מחיר. אני מבטיח לכם שעוד ייחשפו בקרוב דברים. תהיה פה רעידת אדמה, לא תהיה שום ברירה לאביחי מנדלבליט אלא להתפטר מתפקידו ולבטל את כתבי האישום נגד נתניהו".

"אני אומר שמעבר לזה יש עוד אינפורמציה שקיימת אצל שי ניצן, שיכלה גם לשלוח את מנדלבליט מאחורי סורג ובריח. אני בטוח שזה ייחשף", הצהיר יו"ר סיעת הליכוד. "אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום – תהיה פה רעידת אדמה. זה לא איום, זו הבטחה. אני יודע אינפורמציה מאוד ברורה בעניין הזה, והאינפורמציה שאני מכיר אומרת דבר אחד – רק טפח קטן נחשף. לכן אני חושב שאם אנשים לא יפנימו, אלה שכמובן יזמו את כל הקנוניה נגד ראש הממשלה, שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה – הם יצטרכו לשלם על זה מחיר"

"אני לא מאיים אלא קובע עובדות", הדגיש זוהר. "כתבי האישום נגד נתניהו הוגשו בצורה מופרכת. הם נעשו שלא כדין באופן מושחת, מלוכלך, שחור משחור. ראינו את ההתנהלות לא רק שם. ההקלטה שנחשפה אתמול הראתה סופית, שכתבי האישום הוגשו בכוח על ידי מנדלבליט משום שלא הייתה לו ברירה אחרת, כי הוא היה משלם מחיר. זה מה שאנחנו יודעים, והאינפורמציה הזאת צריכה להספיק כדי לגמור את הסיפור הזה".

דבריו של זוהר עוררו תגובות סוערות במערכת הפוליטית. גורמים בכחול לבן אמרו, כי הוא "צריך לסיים את תפקידו כיו"ר הקואליציה. הוא מערער מדי יום את יציבותה של הממשלה, וכל יום שלו בתפקיד מדרדר אותנו לבחירות. לישראל מגיע יותר".

מטעמו של נתניהו נמסר כי "הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה, והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו".

זוהר עצמו הוציא בהמשך הודעת הבהרה: "למען הסר ספק, אני מבקש להבהיר כי לא שוחחתי כלל עם ראש הממשלה או מי מאנשיו לפני הראיון ל-103fm, בו הוצאו דבריי מהקשרם בעניינו של מנדלבליט. הדברים שנאמרו על ידי בעידנא דריתחא היו על דעת עצמי, ולא היתה לי שום כוונה לאיים על איש. גם אם דבריי הובנו אחרת, אני מבקש להבהיר שוב כי לא היתה לי שום כוונה או רצון להביע איום כזה או אחר כנגד היועץ המשפטי לממשלה".
 

ניצן: "תיאוריות קונספירציה מופרכות לחלוטין"

העיתונאים גיא פלג ועמית סגל חשפו אמש בחדשות 12 הקלטות של שיחות מ-2015 ו-2016 שניהל מנדלבליט עם מי שהיה חברו הקרוב, אפי נוה, שכיהן אז כראש לשכת עורכי הדין. מנדלבליט הביע את זעמו על שניצן נמנע מלקבל החלטה בעניין התיק שנוהל נגדו בפרשת הרפז.

באחת השיחות, שנערכה לאחר שמונה ליועץ המשפטי, האשים מנדלבליט כי ניצן משהה את קבלת ההחלטה בנוגע לתיק: "אין החלטה בתיק שלי שמאיזה עילה זה נסגר. לא מוציא החלטה. מושך, אתה יודע. יש לו זמן. והוא עושה לי את זה בכוונה. אני לא יודע מה לעשות".

בהמשך אמר מנדלבליט: "יש לי תיק פתוח. אני לא יודע, אני יש לי תיק מב"ד (ממתין לבירור דין). אני לא יודע. לא קיבלתי עילת סגירה או עילת סגירה. אין לי. עכשיו, ישבו חמישה שופטים, אמרו מה שאמרו, הייתי בטוח תוך שנייה הוא מעיף את זה. עכשיו אני לא יודע מה לעשות, אני לא יודע אם אני יכול לדבר איתו". לשאלתו של נוה "אז מה הוא מתכוון לבלות איתך חצי קדנציה ככה?", ענה מנדלבליט: "יכול להיות. כן, יכול להחזיק אותי בגרון. לא יודע מה. לא יודע מה הוא חושב לעצמו. בסוף בסוף אני אתפוצץ, ואני אעשה לו בלגן אימים על זה. אני לא יודע, אני אלחץ את זה יותר".

"מה זה הדבר הזה?", המשיך מנדלבליט בזעם. "עכשיו גם מה זה השיטה הזאת שמחזיקים בגרון בן אדם. כאילו, למה?".

בשיחה אחרת, שהתקיימה עוד לפני שמונה ליועץ המשפטי לממשלה, טען מנדלבליט – בהתייחסו לתיק נגדו: "מי שתפרה אותי זה דינה זילבר (המשנה ליועמ"ש) ושי. שי כאילו קצת הקל, אבל זה לא הקלה עם כזאת אהבה".

בתגובה לפרסום ההקלטות, נמסר מטעם היועץ המשפטי לממשלה כי הוא "מצר על פרסום חילופי דברים, קצתם בלשון משוחררת ובלתי ראויה בעידנא דריתחא, מתוך שיחה פרטית בין חברים קרובים, לפני כחמש שנים. ואולם, אין בין דברים אלו לבין החלטות מקצועיות שהתקבלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה בתיקי חקירה ולא כלום. ההחלטות התקבלו בהליך סדור ומקצועי, אך ורק על פי חומר הראיות והדין החל עליהן".

מטעמו של ניצן נמסרה התגובה הבאה לחשיפת ההקלטות: "פרקליט המדינה לשעבר הצטער כמובן לשמוע את האופן שבו התבטא לגביו מנדלבליט לפני כחמש שנים. עם זאת, מדובר בשיחה פרטית שניהלו שני חברים קרובים, ומטבע הדברים אנשים לא נזהרים בדבריהם בשיחות כאלה, ומתבטאים במהלכן גם באופן בוטה. מכל מקום, מערכת היחסים בין מנדלבליט לניצן הייתה טובה מאד לאורך כל תקופת כהונתם המשותפת, והשניים עבדו בשיתוף פעולה מלא לטובת שלטון החוק".

ניצן דחה על הסף את הטענה כאילו "היה יכול להחזיק את מנדלבליט בגרון" במהלך כהונתו כיועץ: "בחינת ההחלטות בתיקי ראש הממשלה מראה שמדובר בטענה מופרכת בעליל, שכן חלק משמעותי מהמלצות ניצן בתיקי נתניהו נדחה על ידי מנדלבליט. כזכור, ניצן המליץ להגיש כתב אישום בעבירות שוחד בשלושת תיקי נתניהו (1000,2000,4000), ואילו מנדלבליט החליט להאשים את נתניהו בעבירת שוחד רק באחד מהם, ובשני האחרים הסתפק בעבירות של מרמה והפרת אמונים. גם עובדה זו ממחישה כמה מופרכת ונטולת כל יסוד במציאות, היא טענת 'הסחיטה' כביכול מצד ניצן".

"יובהר, כי התיק שנפתח בפרשת הרפז נגד מנדלבליט, נסגר על ידי היועץ המשפטי הקודם, וינשטיין, בהמלצת ניצן, עוד לפני מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועץ, בחודש פברואר 2016. בהחלטת הגניזה הובהרו נימוקי הסגירה. כמה חודשים לאחר כניסתו של מנדלבליט לתפקיד, פנה בא כוחו לניצן וביקש כי עילת הסגירה של התיק תיקבע ל'חוסר אשמה'. ניצן התלבט אם הוא יכול לדון ולהחליט בבקשה זו, בגלל ניגוד העניינים שניצן היה נקלע אליו אם היה מקבל החלטה בבקשתו של מי שעומד בראש מערכת התביעה הכללית. בסופו של דבר, במרץ 2017, שנים לפני שלב קבלת ההחלטות בתיקי ראש הממשלה, ולאחר שהתייעץ בעניין זה עם שורת גורמים בכירים, שכולם סברו כי ראוי שניצן לא יקבל את ההחלטה בבקשה, הודיע ניצן לבא כוחו של מנדלבליט כי לא יקבל החלטה בנושא זה מטעמים של ניגוד עניינים. בכך הסתיים הטיפול בענין זה מצד כל הנוגעים בדבר".

"בניגוד לטענות שהועלו, לא היה שום קשר בין נושא עילת הסגירה של תיק הרפז לבין תיקי ראש הממשלה או כל נושא אחר. כידוע, בתיקי ראש הממשלה עיקר החקירה נוהלה לאחר מרץ 2017. בוודאי שקבלת ההחלטות בתיקים אלה על ידי ניצן ומנדלבליט בוצעה זמן רב לאחר מכן, שנים אחרי שניצן החליט שלא להיענות לבקשתו של מנדלבליט בדבר שינוי עילת הסגירה שלו בתיק הרפז וסיים את הטיפול בעניין. ממילא, אין כל שחר לטענות כאילו החלטות מנדלבליט בתיקי ראש הממשלה התקבלו בשל טעמים לא ענייניים שהיו קשורים לפרשת הרפז".

"פרקליט המדינה לשעבר מצר על כך שישנם עדיין גורמים, שמניעיהם ברורים לכל, הממשיכים להפריח לחלל האוויר תיאוריות קונספירציה מופרכות לחלוטין, הסותרות לחלוטין את העובדות", נאמר בסיכום תגובתו של ניצן.

תגיות:אביחי מנדלבליטשי ניצןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה