חדשות בריאות

הקורונה בישראל: מניין הנפטרים עלה ל-719

על פי נתוני משרד הבריאות, 401 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 118 מונשמים. דוח של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה טוען, כי בקצב התחלואה הנוכחי יידרשו יותר משלושה חודשים כדי להגיע ליעד של 400 חולים חדשים ליום

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:52)

משרד הבריאות מסר הבוקר (רביעי), כי שישה חולי קורונה נוספים נפטרו מחצות. בכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-719. נכון לעכשיו, 23,779 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 798מהם מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 401 חולים מוגדר קשה, ביניהם 118 מונשמים. 157 חולים נמצאים במצב בינוני. מראשית המגפה אותרו 96,996 נדבקים מאומתים בישראל, 72,498 מתוכם הבריאו.

עוד עולה מהנתונים, כי אתמול אובחנו 1,644 נדבקים חדשים בקורונה. תוצאותיהן של 27,799 בדיקות התקבלו, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על כ-6%.

על פי נתוני הדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, ירושלים ממשיכה להוביל את רשימת הנדבקים החדשים שאותרו בשבעת הימים האחרונים – עם 1,212 נדבקים מאומתים. במודיעין עילית התגלו בפרק זמן זה 470 מקרי הידבקות חדשים, בבני ברק 468, באשדוד 256, בתל אביב-יפו 245 ובנתניה 228.

(דוח מרכז המידע)(דוח מרכז המידע)

המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, קובע בדוח כי בקצב התחלואה הנוכחי יידרשו יותר משלושה חודשים כדי להגיע ליעד של 400 חולים חדשים ליום. דוח חדש של צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שפורסם אתמול, טען כי בשבוע שעבר חל שינוי לרעה במגמת הירידה בנדבקים המאומתים בקורונה, שהחלה בסוף יולי וסימנה את בלימת הגל השני. לדברי החוקרים, הירידה במקדם ההדבקה R נפסקה, וחלה התייצבות על ערך של 1: "מגפה במצב של R=1 ומספר גבוה של נדבקים אינה יציבה, ועשויה לנבוע משילוב של דעיכת גל ותחילת עלייה מחודשת. התנהגות מעין זו מאפיינת שלבים ראשונים של התפרצות מחודשת".

(דוח מרכז המידע)(דוח מרכז המידע)

החוקרים ציינו כי הגורם לשינוי במגמה אינו ברור, אולם ייתכן כי הוא נובע מהתרופפות בעמידה בהנחיות. לדבריהם, "אופן השינוי במספר המאושפזים במצב בינוני וקשה דומה לחודש יוני, בהתחלת התפרצות 'הגל השני'. התצפית קדימה מעוררת חשש להתפרצות נוספת".

בדוח הודגש, כי תחזית התמותה "עולה בימים האחרונים", וכי מספר החולים הכולל מאז תחילת המגפה עלול להגיע בסוף החודש ליותר מ-800. עוד צוין, כי חלה עלייה מחודשת במספר החולים במצב בינוני מזה חמישה ימים, "עליה שמעלה חשש לעלייה עתידית בכמות החולים במצב קשה ולפריצה של רמות התחלואה הנוכחיות".

צוות החוקרים – הכולל את פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' רן ניר פז, פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון מרגלית, פרופ' נדב כץ וד"ר מיכאל אסף – הבהיר כי יש להיערך להחמרה בהגבלות, שכן התפרצות נוספת ברמת ההדבקה הנוכחית תהיה "קשה משמעותית" מהגל הקודם: "נראה שפיזור התחלואה מחייב הקפדה על התקהלויות במקומות סגורים בארץ, בדומה להגבלות שבלמו את הגל השני".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה