חדשות בריאות

מניין הנפטרים עלה ל-705; האוניברסיטה העברית: עולה הסיכון להתפרצות מחודשת של הקורונה

דוח חדש של צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית מזהיר מהתפרצות מחודשת של הנגיף בישראל, וקורא להיערך להחמרה בהגבלות הנוכחיות. על פי נתוני משרד הבריאות, 404 חולים נמצאים במצב קשה ו-164 במצב בינוני

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים פרסם היום (שלישי) דוח חדש, ממנו עולה כי בשבוע שעבר חל שינוי לרעה במגמת הירידה בנדבקים המאומתים בקורונה, שהחלה בסוף יולי וסימנה את בלימת הגל השני.

הדוח קובע, כי נפסקה הירידה במקדם ההדבקה וחלה התייצבות על ערך של 1: "מגפה במצב של R=1 ומספר גבוה של נדבקים אינה יציבה, ועשויה לנבוע משילוב של דעיכת גל ותחילת עלייה מחודשת. התנהגות מעין זו מאפיינת שלבים ראשונים של התפרצות מחודשת".

החוקרים ציינו כי הגורם לשינוי במגמה אינו ברור, אולם ייתכן כי הוא נובע מהתרופפות בעמידה בהנחיות. לדבריהם, "אופן השינוי במספר המאושפזים במצב בינוני וקשה דומה לחודש יוני, בהתחלת התפרצות 'הגל השני'. התצפית קדימה מעוררת חשש להתפרצות נוספת".

בדוח הודגש, כי תחזית התמותה "עולה בימים האחרונים", וכי מספר החולים הכולל מאז תחילת המגפה עלול להגיע בסוף החודש ליותר מ-800. עוד צוין, כי חלה עלייה מחודשת במספר החולים במצב בינוני מזה חמישה ימים, "עליה שמעלה חשש לעלייה עתידית בכמות החולים במצב קשה ולפריצה של רמות התחלואה הנוכחיות".

צוות החוקרים – הכולל את פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' רן ניר פז, פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון מרגלית, פרופ' נדב כץ וד"ר מיכאל אסף – הבהיר כי יש להיערך להחמרה בהגבלות, שכן התפרצות נוספת ברמת ההדבקה הנוכחית תהיה "קשה משמעותית" מהגל הקודם: "נראה שפיזור התחלואה מחייב הקפדה על התקהלויות במקומות סגורים בארץ, בדומה להגבלות שבלמו את הגל השני".

משרד הבריאות עדכן הערב, כי מספר הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הקורונה עלה ל-705. ביממה האחרונה נפטרו 13 חולים, שמונה מהם מחצות. נכון לעכשיו, 23,417 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 822 מהם מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 404 חולים מוגדר קשה, ביניהם 117 מונשמים. 164 חולים נמצאים במצב בינוני. מראשית המגפה אותרו 96,093 נדבקים מאומתים בישראל, 71,971 מתוכם הבריאו.

תגיות:משרד הבריאותהאוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה