חדשות בריאות

דוח חדש: מסתמן שהושגה שליטה בגל השני

הדוח, שפורסם על ידי צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית, טוען כי הצעדים שננקטו עד כה לבלימת מגפת הקורונה הובילו לירידה משמעותית בקצב ההדבקה. לאור זאת, סבור הצוות כי בשלב זה אין צורך בהטלת הגבלות נוספות

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים דיווח היום (שני), כי לאור ההתייצבות במספר חולי הקורונה שמצבם קשה או בינוני, מסתמן כי הושגה שליטה בגל השני.

על פי הדוח החדש, מספר החולים הקשים והבינוניים מתייצב, וזמן ההכפלה עלה ל-27 ימים: "מקדם ההכפלה האפקטיבי ירד מתחת ל-1, ובמגמת ירידה".

(דוח צוות החוקרים, האוניברסיטה העברית)(דוח צוות החוקרים, האוניברסיטה העברית)

לדברי החוקרים, מסתמן שהצעדים שננקטו לבלימת המגפה – ב-5 וב-17 ליולי – הועילו, והובילו לירידה משמעותית בקצב ההדבקה והגידול במספר המאושפזים: "החשש ממצב של אי ספיקה בבתי החולים מתרחק משמעותית". עם זאת, הדגישו החוקרים כי בשלושת השבועות הקרובים צפויה תמותה של כ-200 חולים, עקב גל התחלואה הנרחב בחודש יולי.

(דוח צוות החוקרים, האוניברסיטה העברית)(דוח צוות החוקרים, האוניברסיטה העברית)

לאור הנתונים, טען צוות החוקרים כי בשלב זה אין צורך להטיל הגבלות נוספות על הציבור. הצוות – הכולל את פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון מרגלית, פרופ' נדב כץ, פרופ' רן ניר פז וד"ר מיכאל אסף – סבור כי "השיפור במצב התרחש כתוצאה מאיסור התקהלויות. בכך הצליחה ישראל להימנע מסגר מלא למרות התפרצות רחבת היקף. מודגשת חשיבות הגבלת התקהלויות בחלל סגור לגיבוש אורח חיים לצד המגפה".

למרות האופטימיות הזהירה הטמונה בדוח, הבהירו החוקרים כי מספר הנדבקים עדיין גבוה, ולכן עדיין קיים חשש מהתפרצות משנה: "ההתייצבות הנוכחית נובעת מאיזון עדין בין קצב תחלואה לקצב הבראה ותמותה. לכן יש יתרון מהותי במיקוד מאמצים בקיטוע שרשראות הדבקה, שיאפשר ייצוב לאורך זמן במגבלות מופחתות וימנע התפרצויות עתידיות". עוד הודגש, כי "יש חשיבות לשמר הדבקה נמוכה של אוכלוסייה פגיעה".

(דוח צוות החוקרים, האוניברסיטה העברית)(דוח צוות החוקרים, האוניברסיטה העברית)

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 1,968 נדבקים חדשים בנגיף – ירידה קלה לעומת השיא השלילי של 2,104 מאומתים חדשים שנקבע יממה קודם לכן. במהלך היממה האחרונה התקבלו תוצאותיהן של 26,075 בדיקות קורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 7.8%.

עוד נמסר, כי מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-497, עם פטירתם של שישה חולים נוספים מאז אמש. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-336, ביניהם 99 מונשמים. מצבם של 155 חולים מוגדר בינוני.

מתחילת התפרצות הנגיף, אותרו בישראל 68,769 נדבקים בקורונה, מתוכם החלימו עד כה 35,516. נכון לעכשיו, מספר החולים הפעילים עומד על 32,756, מתוכם 752 מאושפזים בבתי חולים.

תגיות:האוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה