חדשות בריאות

473 חולי קורונה חדשים ביממה האחרונה, עלייה במספר המונשמים

משרד הבריאות עדכן, כי מצבם של 49 חולים מוגדר קשה, ביניהם 29 מונשמים. על פי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי, אם קצב הגידול בתחלואה יישמר כפי שהוא, מספר החולים הפעילים יוכפל בתוך שבעה ימים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:15)

473 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה. כך עולה מהעדכון שנמסר הבוקר (חמישי) ממשרד הבריאות. מספרם של החולים שמצבם מוגדר קשה עלה מ- 45 ל- 49, מהם 29 חולים שמחוברים למכונות הנשמה. מניין החולים הפעילים עומד על 5,870, ביניהם 189 המאושפזים בבתי חולים.

במהלך 24 השעות האחרונות בוצעו 17,682 בדיקות לאבחון הנגיף – ירידה לעומת היממה שקדמה, בה נקבע שיא של 19,832 בדיקות. מספר הקורבנות שגבה הנגיף נותר יציב – 308. מאז תחילת ההתפרצות, אותרו בישראל 22,139 נדבקים, מתוכם החלימו עד כה 15,961.

בחלוקה ליישובים, אותרו בשלושת הימים האחרונים המספרים הבאים של נדבקים חדשים: בירושלים 130; בבני ברק 84; באשדוד 62; בתל אביב 61; בבת ים 40; ברהט 33; בערערה שבנגב 30; בבאר שבע 28; באור יהודה ובלוד 21; בפתח תקווה ובחולון 18; בחיפה וברחובות 15; בכפר סבא, ראשון לציון, קרית גת ומודיעין עילית 14; ברמת גן ובנתניה 12; באלעד 11; ובבאקה אל-גרביה 10.

אמש, זמן קצר לפני חצות, עדכן משרד הבריאות על 532 נדבקים שהתגלו ב- 24 השעות האחרונות – הנתון הגבוה ביותר מזה למעלה מחודשיים. מהנתונים עלה, כי שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.6% – הגבוה ביותר בשבוע האחרון.

משרד החינוך מסר הבוקר, כי נכון לעכשיו ישנם 226 מוסדות חינוך סגורים בעקבות מקרי הידבקות בקורונה. 861 תלמידים ועובדי הוראה נדבקו בנגיף, ו- 22,221 נמצאים בבידוד.

על פי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, קצב הגידול בתחלואה עומד בימים האחרונים על 10% בממוצע. אם קצב זה יישמר, מספר החולים הפעילים יוכפל בתוך שבעה ימים. המוקדים ה'אדומים' של היממה האחרונה נמצאים בבת ים, בני ברק וערערה בנגב. מוקדי התפרצות נוספים נמצאים בטבריה, אלעד, ביתר עילית, אור יהודה, אשדוד וחורה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הזהיר הבוקר מפני הטלת הגבלות על הציבור, בעקבות העלייה התלולה בתחלואת הקורונה. "הציבור מתנהג כאילו הקורונה חלפה מאיתנו", אמר בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל. "הוא לא מקפיד על מה שביקשנו – עטיית המסכה, הריחוק החברתי וההיגיינה. אנחנו מהלכים על חבל דק מאוד, בין הרצון לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה לבין הרצון והצורך לאפשר חיים ולא לחזור לימי הסגר עם כל הפגיעה הרב-מערכתית שבכך".

פרופ' לוי הבהיר, כי "על השולחן נמצאות הגבלות נוספות, ובאיזה סדר גודל. על כך מתקיימים דיונים כל הזמן". לדבריו, בין היתר נשקלת האפשרות לחזור אחורה בהקלות שניתנו לקיום אירועים באולמות: "השיקולים אינם פשוטים. כולנו רוצים להימנע מלחזור לימי הסגר, אבל ההקלות הביאו ללא ספק לעלייה בתחלואה. ההחלטה על הגבלת התקהלויות קרובה מאוד – באופן דיפרנציאלי, באזורים בהם התחלואה גבוהה. אם לא תהיה ברירה, ייתכן שחתונות יקטנו".

על רקע הזינוק בתחלואה בקורונה, הורה אתמול שר הביטחון בני גנץ להיערך לפתיחת בתי מלון נוספים לחולי קורונה ולחסרי יכולת בידוד ביתי. ממשרד הביטחון נמסר, כי "המלונות יהיו ערוכים להפעלה בהתראה של 48 שעות מרגע חתימת ההתקשרות". בקיבוץ שניר שבגליל העליון נפתח אתמול מלון נוסף, המופעל על ידי פיקוד העורף ומיועד למשפחות. פיקוד העורף מפעיל בשלב זה שישה מלונות.

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את הצעת החוק המסמיכה את השב"כ לסייע בהתמודדות עם נגיף הקורונה. שרי הממשלה, שהתכנסו בשעות הצהריים לדיון חירום, אישרו פה אחד את הצעת החוק, המאפשרת לחדש את השימוש באיכוני השב"כ לצורך מעקב אחרי חולי קורונה, וזאת לאחר שראש השב"כ נדב ארגמן הסיר את התנגדותו לחקיקה. על פי הסיכום שהושג בין הליכוד וכחול לבן, ההחלטה על שימוש באמצעים המיוחדים תתקבל אך ורק בהסכמה משותפת של גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה