חדשות בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות: "הציבור מתנהג כאילו הקורונה חלפה"

בריאיון לגלי צה"ל, אמר פרופ' חזי לוי כי קרובה ההחלטה להגביל התקהלויות באזורים בהם התחלואה גבוהה: "רוצים להימנע מלחזור לימי הסגר, אבל ההקלות הביאו ללא ספק לעלייה בתחלואה. אם לא תהיה ברירה, ייתכן שחתונות יקטנו"

פרופ’ חזי לוי (קרדיט: דוברות בית חולים ברזילי)פרופ’ חזי לוי (קרדיט: דוברות בית חולים ברזילי)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הזהיר הבוקר (חמישי) מפני הטלת הגבלות על הציבור, בעקבות העלייה התלולה בתחלואת הקורונה. "הציבור מתנהג כאילו הקורונה חלפה מאיתנו", אמר בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל. "הוא לא מקפיד על מה שביקשנו – עטיית המסכה, הריחוק החברתי וההיגיינה. אנחנו מהלכים על חבל דק מאוד, בין הרצון לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה לבין הרצון והצורך לאפשר חיים ולא לחזור לימי הסגר עם כל הפגיעה הרב-מערכתית שבכך".

פרופ' לוי הבהיר, כי "על השולחן נמצאות הגבלות נוספות, ובאיזה סדר גודל. על כך מתקיימים דיונים כל הזמן". לדבריו, בין היתר נשקלת האפשרות לחזור אחורה בהקלות שניתנו לקיום אירועים באולמות: "השיקולים אינם פשוטים. כולנו רוצים להימנע מלחזור לימי הסגר, אבל ההקלות הביאו ללא ספק לעלייה בתחלואה. ההחלטה על הגבלת התקהלויות קרובה מאוד – באופן דיפרנציאלי, באזורים בהם התחלואה גבוהה. אם לא תהיה ברירה, ייתכן שחתונות יקטנו".

בתשובה לשאלה האם תותר פעילותן של קייטנות פרטיות, אמר פרופ' לוי כי זו תותנה בכפוף למתווה הנידון בימים אלו, שצפוי להיות דומה למתווה שנקבע לגבי פתיחת בתי הספר: "זו לא תהיה כיתה שלמה. אנחנו רוצים קבוצות מצומצמות, אך המספרים עדיין לא נסגרו. נחייב שמירת מרחק, ניטור והתנהגות שתמנע הדבקה ככל שניתן". הוא ציין כי "מחנות קיץ עם לינה לא יהיו, בגלל התנהגות הילדים".

המנכ"ל, שנכנס בתחילת השבוע לתפקידו, הביע תמיכה בחידוש השימוש באיכוני שב"כ במסגרת ההתמודדות עם המגפה. הוא הדגיש, כי מערכת הבריאות מצליחה לקטוע בין 50 ל- 60 אחוזים משרשרות ההדבקה תוך 36-24 שעות, אולם "השימוש בניטור דיגיטלי ישפר מאוד את היכולת להתחקות אחר המגעים של החולים באופן כמעט מיידי. אנחנו מפתחים גם את החלופה האזרחית, אבל זה לוקח זמן".

על פי הנתונים האחרונים שנמסרו אמש ממשרד הבריאות, ביממה שחלפה אובחנו 532 נדבקים חדשים בקורונה – הנתון הגבוה ביותר מזה למעלה מחודשיים. מספר החולים הפעילים עלה ל- 5,796, מתוכם 189 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 46 חולים מוגדר קשה, ביניהם 28 מונשמים. 41 חולים נמצאים במצב בינוני. 

במהלך היממה החולפת נערכו 16,990 בדיקות לאבחון הנגיף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עומד על 2.6% – הגבוה ביותר בשבוע האחרון. מספר הקורבנות נותר יציב – 308. מתחילת התפרצות המגפה, אובחנו בישראל 22,044 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 15,940.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהחזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה