חדשות בארץ

דרעי לגנץ: "אל תיגע בשבת!"

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב בחריפות על קריאתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לאפשר לראשי רשויות מקומיות להפעיל תחבורה ולפתוח אזורי מסחר בשבת: "ש"ס תיאבק בכל כוחה כדי למנוע ממך להקים ממשלת שמאל, בתמיכת ליברמן והרשימה המשותפת, שתהרוס את הצביון היהודי של המדינה"

דרעי וגנץ, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)דרעי וגנץ, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, תקף היום (רביעי) בחריפות את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וזאת על רקע קריאתו לאפשר לראשי רשויות מקומיות להפעיל תחבורה בשבת ולפתוח במהלכה אזורי מסחר. "בני גנץ, אל תיגע בשבת!", אמר. "לא ניתן לך להפוך אותה משבת מנוחה לעוד יום של עבודה וחול".

"השבת היא מקור הברכה וסמל המדינה היהודית", המשיך דרעי. "ש"ס תיאבק בכל כוחה כדי למנוע ממך להקים ממשלת שמאל, בתמיכת ליברמן והרשימה המשותפת, שתהרוס את הצביון היהודי של המדינה".

מוקדם יותר הבוקר, השתתף גנץ בוועידת השלטון המקומי וקרן קיימת לישראל למנהיגות, והתייחס ליוזמות שעלו ברשויות מקומיות באזור המרכז לשינוי הסטטוס קוו בכל הנוגע לשבת: "בחודשים האחרונים ראינו ניצנים של יוזמות עצמאיות מצד ראשי ערים ורשויות, ואין לי אלא לברכם על כך. אני מאמין בצורך להסדיר את יחסי דת ומדינה, קודם כל ברמה המקומית. אין סיבה לא לאפשר לראשי הרשויות לקבל החלטות – על התחבורה הראויה בשבת, על פתיחת אזורי מסחר בשבת, וגם על נושאים נוספים כמו סדרי עדיפויות בחינוך על פי אופי האוכלוסייה. אין מי שמכיר את צרכי התושבים טוב יותר מראש הרשות".

בריאיון שלשום לרדיו 103fm, אמר דרעי כי גוש הימין הוא "בטון", וכי מפלגתו לא תיכנס לממשלה שהליכוד ומפלגות גוש הימין לא יהיו חברות בה. הוא הצהיר כי הבחירות הן הכרעה בין "מדינת תל אביב מול ישראל השנייה", וכי לגוש הימין חברו "הפריפריה, המסורתיים, אנשים שמודאגים גם מארץ ישראל וגם מהצביון היהודי של המדינה. אתה רואה את זה גם בחוש. קח למשל את צפון תל אביב, בה יש אחוז הצבעה גבוה לכחול לבן ולמרצ, ומולה קח את דרום תל אביב".

"בתל אביב, העיר העברית הראשונה במדינת ישראל, העירייה מעבירה הוראה שלא יהיו דוכנים להנחת תפילין ליד בתי ספר של ילדים יהודים. האם אני יכול להשלים עם זה?", המשיך דרעי. "איפה אנחנו נמצאים? במה אנחנו מתביישים? מה זה 100 מטר, מה אנחנו מפחדים – שילדים יניחו תפילין? עדיף שכל היום יהיו מחוברים לפייסבוק, לטכנולוגיה ולכל הדברים שנכנסים להם לראש?".

"לא ניכנס לממשלת מרכז-שמאל, גם אם נקבל את כל התופינים שבעולם. אנחנו חושבים שממשלה כזאת מסוכנת מאוד לארץ ישראל, לתורת ישראל, ליהדות. אני אהיה שותף בממשלה, כשלפיד אמר אתמול שהוא ישמח מאוד לשבת עם ליברמן כי קווי היסוד שלהם משותפים? כשהם מסיתים נגד כל דבר שקשור ליהדות? איך אפשר לשבת איתם יחד בכלל?", כך דרעי.

תגיות:בני גנץשבתאריה דרעיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה