חדשות בארץ

דרעי: בלוק הימין – "בטון", הבחירות – בין "מדינת תל אביב וישראל השנייה"

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הצהיר כי מפלגתו לא תיכנס לממשלת מרכז-שמאל, גם אם תקבל את "כל התופינים שבעולם". יו"ר יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן, הבהיר אף הוא כי מפלגתו שותפה מלאה בבלוק הימין: "אין משא ומתן עם כחול לבן, יהדות התורה לא תשתתף בשום ממשלה בראשות גנץ"

דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר הבוקר (שלישי), כי גוש הימין הוא "בטון", כלשונו, וכי מפלגתו לא תיכנס לממשלה שהליכוד ומפלגות גוש הימין לא יהיו חברות בה. בריאיון לבן כספית וינון מגל ב- 103fm, הצהיר דרעי כי הבחירות הן הכרעה בין "מדינת תל אביב מול ישראל השנייה", וכי לגוש הימין חברו "הפריפריה, המסורתיים, אנשים שמודאגים גם מארץ ישראל וגם מהצביון היהודי של המדינה. אתה רואה את זה גם בחוש. קח למשל את צפון תל אביב, בה יש אחוז הצבעה גבוה לכחול לבן ולמרצ, ומולה קח את דרום תל אביב".

"בתל אביב, העיר העברית הראשונה במדינת ישראל, העירייה מעבירה הוראה שלא יהיו דוכנים להנחת תפילין ליד בתי ספר של ילדים יהודים. האם אני יכול להשלים עם זה?", המשיך דרעי. "איפה אנחנו נמצאים? במה אנחנו מתביישים? מה זה 100 מטר, מה אנחנו מפחדים – שילדים יניחו תפילין? עדיף שכל היום יהיו מחוברים לפייסבוק, לטכנולוגיה ולכל הדברים שנכנסים להם לראש?".

דרעי ציין, כי הוא משוכנע ששר הביטחון נפתלי בנט הנו שותף מלא לבלוק הימין: "היו לי שיחות ארוכות אתו בעניין. הם מבינים לראשונה, שאם הגוש לא יהיה חזק ולא יגדל – תוקם מיידית אחרי הבחירות ממשלה של כחול לבן, מרצ, ליברמן, העבודה, בהימנעות או אפילו בתמיכה אקטיבית של חלק מהרשימה המשותפת".

"לא ניכנס לממשלת מרכז-שמאל, גם אם נקבל את כל התופינים שבעולם. אנחנו חושבים שממשלה כזאת מסוכנת מאוד לארץ ישראל, לתורת ישראל, ליהדות. אני אהיה שותף בממשלה, כשלפיד אמר אתמול שהוא ישמח מאוד לשבת עם ליברמן כי קווי היסוד שלהם משותפים? כשהם מסיתים נגד כל דבר שקשור ליהדות? איך אפשר לשבת איתם יחד בכלל?", כך דרעי.

יו"ר יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן, הבהיר אף הוא הבוקר כי מפלגתו שותפה באופן מוחלט לבלוק הימין. בריאיון לגלי צה"ל, התייחס ליצמן להצהרת הנאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו, עליה חתמו שלשום ראשי המפלגות החברות בבלוק: "נתניהו לא ביקש שנחתום. חתמתי נגד השקרים של הפוליטיקאים. אני קם בבוקר, ושומע שאיווט ליברמן אמר בלילה שאני מנהל משא ומתן עם גנץ. יהדות התורה חתמה שזה שקר".

"אין משא ומתן עם כחול לבן. זו החלטה עקרונית של כל שבעת חברי הכנסת", הדגיש ליצמן. "יהדות התורה לא תשתתף בשום ממשלה בראשות גנץ, רק עם ביבי. הבלוק הוא ברזל – אנחנו עומדים ביחד, ונלך ביחד".

תגיות:יעקב ליצמןאריה דרעיכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה