חדשות יהדות

עיריית תל אביב אוסרת להציב דוכני תפילין ליד בתי ספר

ההחלטה, שהתקבלה לאחרונה על ידי עיריית תל אביב, אוסרת על הצבת דוכנים בכלל, ודוכנים להנחת תפילין בפרט, בסמוך למוסדות חינוך, ודורשת להרחיקם ב- 100 מטר לפחות משער המוסד

  • ט"ז שבט התש"פ
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

עיריית תל אביב החליטה לאסור על הצבת דוכנים להנחת תפילין בסמיכות למוסדות חינוך בעיר. כך עולה ממסמך רשמי שהוציאה העירייה לאחרונה.

על פי הדיווח בערוץ 20, את קבלת ההחלטה בנושא – הנוגעת לדוכנים בכלל, ולדוכני תפילין בפרט – הוביל יו"ר סיעת "חי – חילונים ירוקים", ראובן לדיאנסקי, המכהן כסגן ראש העיר. אדם שפנה לאחרונה לעירייה בבקשה להציב דוכן, קיבל את התשובה לפיה "אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ- 100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים". יצוין כי מדובר בהנחיה חדשה, שעד כה לא נכללה במסגרת האישורים שהונפקו על ידי העירייה.

"אנחנו מקבלים תלונות של תושבים בנוגע לדוכני תפילה שמוצבים בקרבת בתי הספר, ובמקרים מסוימים גם ממש בכניסה לבתי ספר", אמר לדיאנסקי. "כהורה, אינני מעוניין שגורמים שונים יפנו לילדיי הקטינים בהצעות שונות ומשונות במרחב הציבורי, ובמיוחד כשהם נמצאים בקרבת מוסדות לימוד. עלינו להגן על ילדינו גם בסביבת בתי הספר והגנים שלנו מפני כל סוג של רוכלות או תעמולה, ויש למנוע את חשיפת הילדים שלנו בדרכם או בצאתם ממוסדות החינוך. האיסור יחול על כל ארגון או עמותה להציב דוכני הסברה בסמוך למוסדות חינוך".

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו, מחה בחריפות נגד הצעד החדש של עיריית תל אביב: "התחרות מי מגיע לימים חשוכים יותר, בין ראשי הערים במרכז ליו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, היא הזויה ומעוררת בחילה. מדינת ישראל רובה ככולה אוהבי יהדות ושומרי מסורת, ורק קומץ קטן בעלי ממון משקיע את כל כולו למען מיסמוס המדינה היהודית והדמוקרטית".

הרב אליהו הוסיף: "מזמין את חולדאי וליברמן לסייר איתי בקרב הקהילות וכלל עם ישראל, שיבין כי האהבה למדינה ולשמירה על המסורת היא נחלת הכלל. מכעיס ומצער לראות אדם הפועל לפגוע בסלע קיומנו שלנו כחברה, כעם וכמדינה".

תגיות:תפיליןתל אביבדוכן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה