חדשות בארץ

ראש עיריית רמת גן על הורדת תמונת נתניהו: "אקט מכוער – אבל לא אפטר את סגני"

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, גינה את הורדת תמונתו של ראש הממשלה נתניהו מקיר העירייה על ידי סגנו, רועי ברזילי, אך הבהיר כי לא יפטר אותו: "המעשה מקומם, אך בגבולות חופש הביטוי". הוא הצהיר, כי אם נתניהו לא יצליח להשיג חסינות מהכנסת – עליו להתפטר מתפקידו

שאמה (צילום: פלאש 90)שאמה (צילום: פלאש 90)
אא

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הגיב היום (שלישי) על הסערה שחולל סגנו, רועי ברזילי, כאשר הוריד את תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהקיר בבניין העירייה. שאמה גינה את המעשה, אך הבהיר כי לא יפטר את ברזילי. הוא הצהיר, כי במידה ונתניהו לא יזכה לחסינות מהכנסת, שתמנע את העמדתו לדין – עליו להתפטר מתפקידו.

"רועי ברזילי סגני שגה, וראוי שיתנצל על כך (זו לא בושה)", כתב שאמה הכהן בעמוד הפייסבוק שלו. "אקט הורדת התמונה היה מיותר, מכוער ובעיקר חסר כבוד וממלכתיות. ראש הממשלה הוא ראש ממשלה כל עוד הוא לא הודח או התפטר, וראוי שכסמל המדינה תמונתו תהיה לצד שאר סמלי המדינה".

"רועי סגן נהדר, מוכשר וישר, שאכן יש סיבה לגנות את שעשה, אך אין סיבה לפטרו ולהפסיק את עשייתו למען העיר", הדגיש שאמה. "המעשה, למרות היותו מקומם, הוא בגבולות חופש הביטוי של נבחר ציבור, וכמו כל שאר מעשיו יישפט על ידי הציבור".

בראיון לכאן רשת ב', הוסיף שאמה – לשעבר חבר כנסת מטעם הליכוד – כי אם כתב האישום נגד נתניהו אכן יוגש לבית המשפט, עליו להתפטר מתפקידו. "ראש הממשלה יכול עדיין לזכות בחסינות מהכנסת, ואז כתב האישום לא יוגש. ראש ממשלת ישראל אינו יכול לכהן עם כתב אישום, בוודאי לא באישום של שוחד. אם לא יצליח להשיג רוב לחסינות – ראוי שיתפטר".

במהלך ישיבה של מועצת העיר, שהתקיימה שלשום, צולם ברזילי כשהוא מנסה להוריד את תמונתו של נתניהו מהקיר, וזכה על כך לקריאות מחאה מצדם של חבריו למועצה. אולם הוא לא הסתפק בכך, והעלה לפייסבוק סקר, בו שאל את הגולשים האם יש להסיר את תמונתו של ראש הממשלה. הוא צירף לסקר את תמונתו של נתניהו תלויה ליד סמל המדינה, ומתחתיה הכיתוב "עדיין דמות ממלכתית". במקביל, הוא הוסיף צילום של הקיר ללא התמונה, עם ההסבר "הממלכתיות אבדה וגם התמונה".

הסקר גרר אחריו מאות תגובות, רבות מהן של גולשים זועמים, שטענו כי מדובר בפרובוקציה ובמעשה הנוגד את כללי הממלכתיות. "כך לא מתנהג איש ציבור שאמור להוות דוגמה", כתב אחד מהם. גולשים אחרים כתבו בשבחו של ראש הממשלה וההישגים שהביא לישראל; אחת הגולשות כתבה כי בשל כך יש "להשאיר ולתלות תמונה גדולה יותר". גולשים רבים הדגישו כי לנתניהו עומדת חזקת החפות. "כולם נהיו שופטים ותליינים", כתב אחד מהם. "אדם הינו חף מפשע עד אשר הוכח אחרת".

בתגובה לסערה, סירב ברזילי לחזור בו ותקף בחריפות את נתניהו והליכוד. "אני קורא את התגובות הקשות, המסיתות והאלימות שהופנו כלפיי לאורך כל היום, לרבות של אחדים מחבריי למועצת העיר, ונדהם מעוצמת הצביעות", כתב הבוקר בפייסבוק. "ראש הממשלה, בנו יאיר וחברי הכנסת סביבו חרגו מזמן מגבולות הסבירות והממלכתיות. אם יש התנהגות כל כך בוטה נגד הממלכתיות, סמלי המשטר ואמון הציבור במוסדות המדינה וביסודות הדמוקרטיה – הרי זו התנהלותו של ראש הממשלה ושל בכירי סיעת הליכוד".

"נתניהו גרם לנזק החמור ביותר לשלטון החוק ולאמון הציבור במשטר הדמוקרטי היחיד במזרח התיכון", הוסיף סגן ראש עיריית רמת גן. "הצביעות של מתלהמי הליכוד כנגד הפגיעה בסמל הממלכתי שלהם שאבד מגוחכת עכשיו. אחרי שנתניהו שחט את הממלכתיות ולב עובדי מדינה ושומרי חוק, זה הזמן להזדעק מפגיעה במעמדו הממלכתי?".

תגיות:מחאהרמת גןכרמל שאמה הכהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה