אבולוציה

אבולוציה והאדם: מאיפה באנו באמת, והאם יש לכך הוכחות?

מיטב המרצים של הידברות מבארים את הסתירות בין תורת היהדות לאבולוציה. העמיקו את ידיעותיכם בנושא האבולוציה והיהדות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תיאוריית האבולוציה הינה תיאוריה שפיתח צ'רלס דרווין. על פיה, העולם נוצר באופן טבעי, תוך כדי שינויים גנטיים באוכלוסייה לאורך דורות. לדבריו, העולם קיים מיליוני שנים ובמהלכם התפתחו כל צורות החיים הידועות כיום. על פניו נראה חוסר התאמה בין תיאוריה זו לבין הנאמר בתורה במעשה בראשית.

לפי פשוטו של מקרא בספר בראשית, הקב"ה ברא את כל האורגניזמים, כמו גם את כל המציאות בבריאה מיידית, ולא בדרך של התפתחות איטית זה מזה. במסכת ראש השנה אמרו חז"ל: "כל מעשה בראשית בקומתן נבראו, לדעתן נבראו ולצביונן נבראו". המאמינים באבולוציה טוענים כי כל דבר נוצר על ידי התפתחות טבעית.

נוסף על כך, לא ייתכן שאדם נברא מן הקוף, כיוון שלאדם יש נשמה אלוקית שהבדילה אותו מבעלי החיים. כך מוזכר בספר בראשית פרק ב' פסוק ז': "וַיִּיצֶר ה' אלוקים אֶת-הָאָדָם, עָפָר מִן-הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו, נִשְׁמַת חַיִּים; וַיְהִי הָאָדָם, לְנֶפֶשׁ חַיָּה".

תורת האבולוציה של דרווין נתקלה בהתנגדות תקיפה מנימוקים מדעיים ודתיים. מבחינה מדעית, נטען נגד תורת האבולוציה ששכבות המאובנים לא הראו צורות ביניים של מאובנים בין מין למין, כפי שחזתה תורת האבולוציה. כן לא ניתן להסביר על פי התיאוריה המתייחסת למונחים של ברירה טבעית התפתחות של איברים מורכבים כגון העין.

בנוגע לעין, כל המדענים מודים שאין שום מצלמה שמתקרבת לקצה יכולותיה של העין. העיניים מופעלות אוטומטית ומתמקדות באופן מושלם על מה שהאדם רוצה לראות, רגע אחד מקרוב ממש ורגע אחר כך למרחקים גדולים. בחושך, העין משנה את עצמה כדי שתוכל לקלוט יותר קרני אור, ובתנאי אור חזק היא נסגרת כדי שלא ייכנס מידי הרבה אור. העין היא פלא פלאות, וכן שאר האיברים: הכליות, הכבד, הלב, המוח, המעיים, הרחם – האם ניתן להאמין שאיברים מופלאים אלו התפתחו מעצמם, ללא יד מכוונת?! כך טוענים המדענים, שהסיכויים להתפתחות של חיים מורכבים דרכה הם אפסיים, גם אם נותנים לתהליך הזה מיליארדי שנים.

יש לזכור את דברי רבי עקיבא במדרש: רבי עקיבא במדרש: "כשם שהבית מודיע על בנאי, והבגד על אורג, והדלת על נגר, כך העולם מעיד על הקב"ה שהוא בראו".

 

הסתירות בין תורת היהדות לאבולוציה

מיטב המרצים של הידברות מבארים את הסתירות בין תורת היהדות לאבולוציה. קחו את הזמן והעמיקו את ידיעותיכם בנושא:

תאוריית האבולוציה - התאוריה המדעית ששלטה במאה השנים האחרונות - היא שאלת מוצא המינים בכלל והאדם בפרט, האם היא הגיעה לסופה? האם ניתן להוכיח כי המינים השונים נוצרו באותו פרק זמן? מה ההסבר הנכון להווצרות המאובנים, ואיזו עמדה הם מוכיחים? מהי ההגדרה הנכונה לתאוריה והאם נכון לקבלה כעובדה מדעית? על כל זאת ועוד בהרצאתו המפתיעה והמרתקת של הרב זמיר כהן:

 

לפני כמאה וחמישים שנה העריכו לפי תורת האבולוציה, שהתא הינו חומר פשוט. היום, עם התפתחות המדע והטכנולוגיה, אנו מגלים שהתא הינו עולם שלם ומורכב. הצטרפו למסע מרתק ביותר בתוך התא, הנמצא לא רחוק מאיתנו, ובו תהליכים המראים שיש כח מכוון לקיום התא. מלווה בקריינות של הרב יצחק פנגר:

 

צפו בסרטון המושקע, המבאר את החוסר המוחלט בממצאי מאובנים התומכים בתיאורית האבולוציה, ולכך שגם המדענים מודעים לעובדה זאת, עובדה, שלמעשה שומטת את הקרקע מתחת לכל בסיסה של תיאורית האבולוציה:

 

 

הרב זמיר כהן מגיש סדרת הרצאות עמוקה ומעשירה לכל מי שרוצה תשובות לשאלות יסוד מרתקות: התהוות היקום, עולם הזוחלים הקדומים, חשיפת גילויים מדעיים לצד העמדה התורנית, כולל הפקת לקחים מעשיים לחיי היום יום בזוגיות, נפש האדם ועוד. צפו:

 

 

תהליך האבולוציה: כיצד בא לידי ביטוי הן מבחינה מדעית והן מבחינה תורנית. על פני השטח נראה שיש מחלוקת בין המדע לתורה, אך אם אדם יסתכל יותר לעומק לא תיתכן מחלוקת שתתרחש, אלא צריך להבין גם את המדע וגם את התורה, שהם שני תחומים שנושקים אחד לשני. ואדרבה, המדע יכול רק להוסיף ולתרום למידע שיש לנו מהתורה, ולחזק לנו את הידיעה שהעולם הזה נברא מהאלוקים. צפו בהרצאתו המופלאה של הרב יצחק פנגר:

 

אבולוציה ויהדות - תנו לנו להפתיע אתכם עם מידע מרתק

האבולוציה - שקר שמעורב בקצת אמת. מאמר חובה למתעניינים

תגיות:אבולוציהתורהמדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה