אבולוציה

האם כל האבולוציה היא שקר?

האם יש חלקים מדעיים בתיאורית האבולוציה, ומה אמרו חז"ל על האפשרות להתפתחות

  • י"ד תמוז התשע"ו
אא

מה כן ומה לא הוכח מדעית בענין האבולוציה? זו היא שאלתי, טומן בעיבו הרבה. אבל העיקרון שאני רוצה לדעת היא לדעת איך ללמוד את פרשת בראשית. כלומר אני מניח (זה לא חייב להיות שזה נכון) שיש דברים שהוכחו בתורת האבולוציה. כמו הדיאונוזרים (למרות שה בכלל לא סתירה לדת שיש ראם), וברצוני לדעת איזה דברים בתורת האבלוציה כן החוכו. האם יתכן שיש תהליך אבולציוני להתפצלות המין לכמה מינים (לא מיונק לעוף אלא שמצבי נהיה שני מינים של צבאיים) וכנה רבות סליחה על אי הבהירות בנוסח השאלה, אבל נראה לי שהשאלה ברורה. תודה מראש

* * *

בס"ד

שלום וברכה,

דינוזאורים דווקא מקשים מאוד על תיאורית האבולוציה, שהרי אין להם עבר של התפתחות במאובנים (הם מופיעים "יש מאין"), וגם היכחדותם היא תעלומה גדולה, שהרי שאר מיני היונקים שרדו. המלבי"ם כתב לפני 150 שנה שחיות-הענק שחיו לפני המבול טבעו במבול.

אמרו חז"ל, ששקר שאין בתחילתו אמת - אינו מתקיים.

אבולוציה היא לא שקר מוחלט, אלא שקר שמעורבב עם אמת. כך לדוגמה, אפילו הגמרא כתבה שמינים משתנים - רק לא באופן כזה, שמין אחד הופך למין אחר לגמרי. השינויים הם במסגרת המין, ולכן אתה רואה שיש אנשים שחורים ואנשים לבנים ואנשים אסיאתים. ישנו גיוון בטבע, והזוהר הקדוש מסביר שהמינים משתנים בהתאם לאקלים והסביבה. אך שינויים אלה כבר גלומים בדי-אנ-אי, ואין בהם משום התפתחות או יצירה חדשה. בגמרא מסופר על מין אחד של איה (ציפור) שהשתנה ליותר ממאה סוגי ציפורים שונות. אך אלו עדיין ציפורים.

כפי שהבחנת, הסיבה לשוני בצבע העור, וסממנים אחרים, נובע משינויי האקלים. הזוהר הקדוש כותב שהקב"ה יצר טבע ביצורים החיים שהם משתנים לפי האקלים. עובדה שמאדם הראשון יצאו בסופו של דבר איסיאתים, אפריקאים, אירופאים, וכל העמים למעשה. 

אך חשוב להבין, כי השינויים החיצוניים אינם בגדר "אבולוציה", ואינם איזו התפתחות חדשה או יצירה, אלא הם כולם כבר גלומים בגנים של כל אחד מאיתנו. אפילו צאצאיך, אם יחיו במדינות בעלות קרינה אולטרה סגולית גבוהה, תוך אלפי שנים יהפכו כהים יותר.

אני מאמין שהמאמר הבא יוכל להוסיף לך המון - אבולוציה לפי היהדות.

קרא את סדרת המאמרים הבאים כדי להבין את העניין ולרדת לעומקו:

האם אבולוציה היא תיאוריה מבוססת?

מה הרמב"ם היה אומר על אבולוציה?

אבולוציה בבתי הספר בישראל? האם אבולוציה היא עובדה?

אשמח להשיב כל כל שאלה נוספת.

שלך בברכה,

דניאל בלס

תגיות:אבולוציההתפתחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה