חדשות בארץ

משרד הבריאות: חשיפה לחצבת בבית הארחה במהלך חול המועד פסח

בעקבות שהייתו של חולה חצבת בשבוע שעבר בבית הארחה בישיבת כרם ביבנה, קרא משרד הבריאות למי ששהו במקום לפנות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם ולברר האם הם צריכים לקבל חיסון

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

החצבת ממשיכה להתפשט: משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי חולה חצבת שהה בשבוע שעבר בבית הארחה בישיבת כרם ביבנה בין התאריכים 23 באפריל – 27 באפריל, כלומר החל מיום שלישי ועד אתמול.

במתחם בית ההארחה, הנמצא בקבוצת יבנה, שהו במהלך חג הפסח מאות אורחים ואנשי צוות. ממשרד הבריאות נמסר כי מי מבין השוהים במקום בתאריכים אלו שנולד משנת 1957 ואילך ואינו מחוסן בשתי מנות חיסון נגד חצבת, מוזמן לפנות בהקדם ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, על מנת לברר את הצורך בקבלת חיסון נגד חצבת.

בנוסף, משרד הבריאות מבקש ממי שסובל מחום ואחד או יותר מהסימנים הבאים: שיעול, נזלת, דלקת עיניים, פריחה – תוך 21 ימים מיום החשיפה, להימנע מלהגיע למקומות ציבוריים – עבודה, בתי תפילה, קניונים, מסעדות, תחבורה ציבורית – וכן להימנע מהגעה לאירועים רבי משתתפים ולכל מסגרת ציבורית נוספת, על מנת למנוע הדבקה.

על מי שסובל מתסמיני מחלת החצבת ונזקק לבדיקה רפואית לפנות למרפאה או כל למוסד רפואי אחר בתיאום מראש או לחילופין להודיע מיידית לצוות בהגעתו למוסד הרפואי.

במהלך 12 החודשים האחרונים התגלו בישראל למעלה מ- 4,000 מקרים של הידבקות בחצבת. בסוף 2018 שררה הערכה במשרד הבריאות כי התפרצות המחלה עברה את שלב השיא, אך בשבועות האחרונים התגבר שוב זרם מקרי ההידבקות. 

בתחילת החודש אושפזה בבית החולים "מאיר" בכפר סבא דיילת של חברת אל על שנדבקה בחצבת לאחר שחוסנה בעבר באופן חלקי בלבד – במנה אחת מתוך שתי מנות החיסון הנהוגות בארץ. הדיילת נחשפה לחצבת בטיסה של החברה שעשתה את דרכה מניו יורק לישראל, מצבה קשה והיא סובלת מנזק מוחי בלתי הפיך. בדצמבר 2018 נפטרה קשישה בת 82, שסבלה מחצבת וממחלות רקע קשות. חודש קודם לכן נפטרה תינוקת בת שנה וחצי מירושלים שלא חוסנה נגד חצבת – מקרה הפטירה הראשון מהמחלה מאז שנת 2003.

לאור ההערכה, כי בישראל ישנם כ- 45 אלף ילדים ותינוקות שלא חוסנו נגד חצבת, ערך משרד הבריאות מבצע חיסונים נרחב בטיפות החלב בימי חול המועד. מהמשרד נמסר כי במהלך המבצע התחסנו כ- 1,100 ילדים. "משרד הבריאות ממשיך במאמציו לחסן את האוכלוסייה ואת כל הילדים על פי שגרת החיסונים גם לאחר החג", נאמר בהודעת המשרד. "ללא הקפדה על שגרת החיסונים, התפרצות החצבת הנוכחית שמתרחשת ברחבי העולם תימשך. המשרד שב וקורא לציבור להקפיד על חיסוני השגרה, במיוחד אצל ילדים ותינוקות בני 12 חודשים, שכן אי הקפדה על מתן חיסונים במועד היא הגורם המרכזי להפצת החצבת בארץ ובעולם".

שגרת החיסונים לילדים בישראל כוללת מתן חיסון נגד חצבת בגיל שנה ובכיתה א'. נזכיר, כי על רקע התפשטותה בחודשים האחרונים של מחלת החצבת בארץ, יצא פסק הלכה הקורא לציבור לחסן באופן מיידי את הילדים שטרם חוסנו. על הפסק חתמו: חבר מועצת גדולי התורה, הרב יצחק זילברשטיין; חבר מועצת חכמי התורה, הרב שמעון בעדני; וחברי בד"ץ בני ברק – הרב שריאל רוזנברג, הרב משה שאול קליין והרב מנחם מנדל לובין.

במשרד הבריאות מציינים כי למעלה מ- 90% ממקרי ההידבקות בחצבת אירעו בגלל אי התחסנות, ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה, ומדגישים כי הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע הידבקות במחלה היא על ידי קבלת חיסון. יעילות החיסון במניעת חצבת גבוהה מאד – כ- 97% לאחר קבלת 2 מנות חיסון. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו.

תגיות:חצבתמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה