חדשות בריאות

פסק הלכה: חובה להתחסן נגד חצבת

החצבת ממשיכה להתפשט, ורבנים בבני ברק ובירושלים הוציאו פסק הלכה הקורא לציבור למהר ולהתחסן: "חייב כל אב לדאוג לחסן בנו ובתו מיד"

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

על רקע התפשטותה של מחלת החצבת, פורסם אתמול (רביעי) פסק הלכה הקורא לציבור לחסן באופן מיידי את הילדים שטרם חוסנו.

על הפסק חתמו: חבר מועצת גדולי התורה, הרב יצחק זילברשטיין; חבר מועצת חכמי התורה, הרב שמעון בעדני; וחברי בד"ץ בני ברק – הרב שריאל רוזנברג, הרב משה שאול קליין והרב מנחם מנדל לובין.

הרבנים כותבים כי על פי הנאמר בשולחן ערוך "נתנה התורה רשות לרופא לרפאות – ומצוה היא, ובכלל פיקוח נפש היא. ואם מונע את עצמו הרי זה שופך דמים".

ראב"ד העדה החרדית, הרב משה שטרנבוך, צירף אף הוא את חתימתו לפסק, והוסיף את הדברים הבאים: "חייב כל אב לדאוג לחסן בנו ובתו מיד, שהמגיפה מתפשטת רחמנא ליצלן. ושארית ישראל לא יעשו עוולה ויזדרזו מיד לקיים חובתם. והקדוש ברוך הוא יסיר ממנו כל מחלה, ונקבל פני משיח צדקנו במהרה בקרוב".

כזכור, לפני שבוע נפטרה תינוקת בת שנה וחצי שנדבקה מחצבת – מקרה פטירה ראשון מהמחלה בישראל מאז שנת 2003. התינוקת, בת למשפחה משכונת "מאה שערים", איבדה את ההכרה בביתה. צוותי מד"א שהוזעקו אל הבית מצאו אותה ללא דופק ונשימה. על גופה של התינוקת היו סימני פריחה מפושטים, האופייניים למחלת החצבת. היא פונתה לבית החולים, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. הרופאים בבית החולים המשיכו בניסיונות ההחייאה, אולם נאלצו לקבוע את מותה. התינוקת לא חוסנה נגד חצבת, וכמוה גם בני משפחתה. שניים מאחיה פיתחו אף הם תסמיני חצבת.

מספר החולים בחצבת ממשיך לעלות. על פי נתונים עדכניים, מאז תחילת 2018 נדבקו כ- 1,400 איש במחלה, לעומת 34 חולים בכל שנת 2017. כ- 60% ממקרי ההידבקות מגיעים מאזור ירושלים. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הגיע אמש לביקור פתע באחת מתחנות טיפת חלב בירושלים כדי לבחון כיצד מתנהל מבצע החיסונים שנמשך בשכונות העיר, במסגרתו הורחבו שעות הפעילות של תחנות טיפת חלב ותוגבר כוח האדם בהן.

הבוקר התפרסם, כי פעוט כבן 11 וחצי חודשים מקריית שמונה נדבק בחצבת – המקרה השלישי של הידבקות בעיר מאז התפרצות המחלה. בעקבות הגילוי, כל ילדי הפעוטון בו הפעוט שוהה קיבלו חיסון נגד חצבת.

תגיות:פסק הלכהחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה