דיכאון וחרדות

איך לצאת מדיכאון? כך תעלו חיוך על הפנים

מרגישים מדוכאים? חסרי תקווה? מדוכדכים? כל הדרכים שבהן תוכלו לצאת מן הדיכאון ולהעלות מחדש את החיוך לפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הביטוי "אני בדיכאון" נעשה נפוץ מאד בשנים האחרונות. רובנו נוטים להשתמש במושג "דיכאון" שימוש מופרז, ולמעשה, גם אדם שמצב רוחו קצת ירוד ביום מסוים, עשוי להשתמש בביטוי הזה.

אז קודם כל, לא כל מצב רוח רע או תחושת עצב הם דיכאון. דיכאון הוא מחלה בעלת מספר רמות, ובאופן כללי הוא מוגדר כתחושת עצב, דכדוך, חוסר תקווה וכדומה, אשר נמשכים על פני תקופה ארוכה. דיכאון יכול לנוע בין דיכאון קל לבין דיכאון קליני עמוק, והטיפול בדיכאון נעשה בהתאם לרמת הדיכאון שהאדם נמצא בה.

במצבים קליניים וחמורים, הטיפול בדיכאון נעשה באמצעות תרופות נוגדות דיכאון מסוגים שונים, כמובן בהתאמה אישית על ידי פסיכיאטר. אולם אנשים לא מעטים לוקים בדיכאון קל, שאינו דורש טיפול תרופתי, או בדכדוך מתמשך שאנו מכנים ביומיום "דיכאון". ממצבי הרוח האלה אפשר לנסות לצאת גם באופן עצמאי. איך עושים זאת?

 

יוצאים מהדיכאון – כך עושים זאת נכון

לא מתרחקים מחברים. כאשר מרגישים תחושות של דיכאון, הנטייה היא להסתגר ו"להתחבא מהעולם". אם אתם מרגישים מדוכאים או במצב רוח ירוד, נסו לעשות את ההיפך. אל תנתקו את עצמכם מחברים או בני משפחה, אלא נסו למצוא הזדמנויות רבות ככל האפשר לפגוש אנשים. לעיתים קרובות תופתעו לגלות שהאנשים מסביבכם מבינים אתכם יותר ממה שתיארתם לעצמכם, ושהם יכולים להעניק לכם תמיכה ועידוד.

יוצאים החוצה. חלק מן ההסתגרות הנלווית לדיכאון היא גם הסתגרות פיזית – בבית, במיטה וכו'. כדאי מאד לדאוג לצאת החוצה לפחות פעם ביום, לנשום אוויר צר, ליהנות מאור השמש וכן הלאה. גם בימים קרים מאד או חמים מאד מומלץ לצאת החוצה, ולו למספר דקות. היציאה מפעילה את הגוף ומזרימה בו את הדם, והאור והאוויר תורמים גם הם לשיפור מצב הרוח.

אוכלים היטב. ישנו קשר הדוק בין תזונה לבין דיכאון, קשר שנע לשני הכיוונים. כלומר, כאשר לא אוכלים בצורה בריאה, קל יותר להיכנס לדיכאון. מצד שני, כאשר נמצאים בדיכאון, התיאבון יורד באופן משמעותי. לכן, גם אם מצב רוחכם אינו מותאם לאכילה מרובה, עשו מאמץ לאכול ארוחות מלאות, בריאות ומזינות. תופתעו לראות עד כמה המזון מצליח לשפר את מצב הרוח שלכם.

פונים לטיפול או ייעוץ. לאנשים רבים קשה לפנות לייעוץ, מסיבות שונות. ישנם אנשים שחשים בושה מפנייה לפסיכולוג, אחרים מתקשים להיחשף וישנם גם כאלה שאינם מאמינים שטיפול יכול לעזור. המציאות היא, שייעוץ מקצועי מסייע מאד לצאת מדיכאון. במקרים קלים ייתכן שפגישה אחת או שתיים יספיקו כדי להעלות אתכם על דרך של התמודדות ויציאה מהדיכאון. אם לא הצלחתם להשתחרר לבד מן התחושות הקשות במשך מספר שבועות, אל תהססו. הניחו את הבושה בצד, ובקשו עזרה.

 

תכנים נוספים בנושא דיכאון:

הרב זמיר כהן – מהם שני הדברים שמוציאים כל אדם מדיכאון? צפו

האם גם אתם סובלים מדיכאון חורף? בואו לבדוק ולקבל שלושה פתרונות יעילים

נוטים לדיכאון, מתקשים לשמוח? מקבץ עובדות במיוחד בשבילכם

תגיות:דיכאוןחרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה