דיכאון וחרדות

האם גם אתם סובלים מדיכאון חורף? בואו לבדוק ולקבל שלושה פתרונות יעילים

מה זה דיכאון חורף, מי סובל מזה ואיך יכול להיות שלמרות שבאיסלנד שורר חורף קשה - אחוזי הסובלים בה מ'דיכאון חורף', הם הנמוכים בעולם?

אא

למעלה ממאה אלף ישראלים לוקים ב'דיכאון חורף' מדי שנה - כשהנשים סובלות מהתופעה פי שתיים יותר מאשר גברים. 

אבל אנחנו לא לבד, שכן 'דיכאון חורף' (או בר"ת SAD שהם  Seasonal Affective Disorder) וא למעשה אחת התופעות היותר שכיחות בעולם, בפרט במדינות קרות כמו סקנדינביה. 

אז מה זה בעצם דיכאון חורף, ומהם התסמינים שלו? 

דיכאון חורף נגרם הודות לשינויי מזג האוויר, והוא משפיע עלינו בצורה שלילית היות ומצב ההורמונים בגוף שלנו משתנה. בשל שינוי מזג האוויר וירידת הטמפרטורות (מחום לקור) הורמון מצב הרוח שלנו המכונ 'סרוטונין' יורד אף הוא, ואת מקומות תופס הורמון מלטונין, הידוע כמעודד שינה. 

 

מה מרגישים?

אם זיהיתם על עצמכם אחת מהתגובות המתוארות, ייתכן כי גם אתם סובלים מ'דיכאון חורף' ואם כן, נמליץ לכם בפסקה האחרונה של כתבה זו - כיצד עליכם לנהוג. 

 

- תיאבון מוגבר 

- מרדף אחר פחמימות וסוכרים

- חוסר אנרגיה

- תחושת עייפות מתמדת ורצון תמידי לישון

- תחושת ייאוש, דכדוך, ריקנות ועצבות

- עצבנות יתר

- ירידה ברמת הריכוז

 

איך מתמודדים?

הפיתרון הראשון: תזיזו את עצמכם

פעילות ספורטיבית לרבות הליכה או אפילו ריקוד ומחיאת כף במקום, מעלה את ייצור הסרוטונין בגופכם. לפיכך חשוב גם בחורף לעשות פעילות ולהזיז את הגוף - בין אם זה באור יום ובין אם זה בבית. 

 

הפיתרון השני - טיפול בפוטו-תרפיה

תאמינו או לא, אבל טיפול זה של תרפיית אור נמצא כיעיל ביותר כנגד דיכאון חורף. מדובר בחדר עם מנורה מיוחדת שממנה יוצא אור לבן בוהק ועוצמתי. מחקרים הוכיחו כי חשיפה לאור הזה מורידה את ייצור המלטונין בצורה משמעותית. האם אפשר לעשות את הטיפול הזה בבית? אמנם הוא לא יהיה כל כך אפקטיבי כמו המקור, אך גם אם תשבו בימי החורף הקרים מול החלון הפתוח למשך חצי שעה בבוקר, זה יעשה את העבודה. 

 

הפיתרון השלישי - הרבו באכילת דגי ים

באיסלנד שורר חורף קשה שכולל גם לא מעט סופות שלגים, ובכל זאת מחקרים הוכיחו כי אחוז האוכלוסיה הסובל מדיכאון חורף במדינה - הוא נמוך במיוחד בהשוואה למדינות אחרות, שבהן לא שורר מזג אוויר כה קשה בחורף. כיצד זה יכול להיות? חוקרים אחדים סבורים כי הסיבה לכך טמונה באחוז צריכת דגי ים של המקומיים, במיוחד בחורף. 

דגי ים מכילים אומגה 3 - שהוכח בין היתר כמסייע בבעיות של דיכאון וחרדות.מחקר מטא-אנליזה שפורסם על ידי ד"ר ג'והן מן - אחד הפסיכיאטרים הפופולריים בעולם והעומד בראש מספר מחקרים בנושא דיכאון - אמר כי "נטילת תוסף תזונה של אומגה 3 הפחיתה את תסמיני הדיכאון של לוקים בדיכאון קליני - בצורה ניכרת".

אז או שתתחילו לצרוך דגי ים בצורתם המקורית - סלמון, מקרל, הליבוט וברבוניה, או שתתחילו ליטול כקבע אומגה 3 בחורף. 

תגיות:טיפולדיכאוןחורףתסמינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה