חדשות בארץ

חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בברקן

בתוך מצוד ארוך, איתרו כוחות הביטחון בשכם את המחבל שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חגבי הי"ד. המחבל היה חמוש, ונהרג בחילופי אש בינו לבין הכוחות. מספר שעות קודם לכן חיסל כוח ימ"מ את סאלח ברגותי, שביצע את הפיגוע בצומת עפרה

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות הביטחון חיסלו הלילה (חמישי) את המחבל אשרף נעאלווה, שביצע לפני כחודשיים את פיגוע הירי באזור התעשיה ברקן. בפיגוע נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד.

בתום מצוד ארוך, שכלל פעילות מודיעינית ומבצעית נרחבת, הגיעו כוחות צה"ל, הימ"מ והשב"כ לבית במחנה הפליטים עסכר בשכם, בו הסתתר המחבל. במהלך תשעת השבועות שחלפו מאז הפיגוע, נעצרו חשודים שידעו על כוונתו של נעאלווה לבצע את הפיגוע או שסייעו לו להסתתר לאחר מכן. מהחקירות שניהל השב"כ עלה כי המחבל מתכונן לבצע פיגוע נוסף. נעאלווה היה חמוש, ובתום קרב יריות קצר בינו לבין הכוחות הוא נהרג.

פעילות כוחות הביטחון לאיתור המחבל שביצע את הפיגוע בברקן (וידיאו: דובר צה"ל)

לפני כחודש הוציא מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, צו הריסה לבית בכפר שוויכה שבנפת טול כרם, בו התגורר המחבל. מדובר בצו הריסה חלקי, המתייחס אך ורק לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה. בשבוע שעבר דחה בג"ץ את העתירה שהגישו בני משפחתו של המחבל נגד צו ההריסה.

בחודש שעבר הגישה הפרקליטות הצבאית כתבי אישום נגד הוריו ואחיו של המחבל, בעבירות של אי מניעת עבירה. מכתב האישום נגד האם עולה כי היא ידעה שבנה מחזיק בידיו נשק וכי הוא מתאמן בו. בנוסף לכך, כשבועיים לפני הפיגוע המחבל ציין בפני אמו כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". האם יידעה את אחיו של המחבל בפרטים אלו, אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע. כתב האישום נגד האח מייחס לו עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט, בכך שלאחר הפיגוע הוא ניסה להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם. אביו של המחבל מואשם בכך שידע שבנו מתאמן בנשק שמצוי ברשותו וכי ברצונו לבצע פיגוע. האב מואשם גם בשיבוש הליכי משפט, בכך שפעל למכירת רכבו של המחבל במטרה להעלימו, ומשלא הצליח בכך - החביא את הרכב.

בני משפחותיהם של זיו וקים הי"ד הודו הבוקר לכוחות הביטחון על חיסולו של המחבל והביעו שמחה מהולה בעצב רב. שחר לבנגרונד, אחותה של קים, אמרה כי מדובר ב"רבע נחמה", והוסיפה: "שמחה שלא נצטרך לפגוש אותו בבית משפט, שמחה שלא נראה אותו יותר. מצד שני שום דבר לא יחזיר לי את אחותי. זה משהו שהיה צריך לעשות מזמן, חודשיים הוא הסתובב חופשי". איריס חג'בי, אמו של זיו הי"ד, אמרה לרשת ב': "יש אנחת רווחה שהדבר הזה נסגר. החשש שלי היה שאצטרך לעמוד מולו בבית משפט. אני שמחה מאוד שזה לא קורה ולא יקרה. הוא מצא את מקומו איפה שהוא צריך להיות".

מספר שעות לפני חיסולו של נעאלווה, הרגו כוחות ימ"מ את סאלח עומר סאלח ברגותי, שביצע את הפיגוע בצומת עפרה ביום ראשון האחרון. בהודעה שמסר השב"כ נאמר כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שב"כ, צה"ל והימ"מ, נעצרו חשודים בביצוע פיגוע הירי. בעת הניסיון לעוצרו, ניסה המחבל להימלט תוך ניסיון לפגוע בכוחות, והם ירו בו והרגו אותו. בנוסף לברגותי, נעצרו מספר חשודים נוספים במעורבות בביצוע הפיגוע.

מאות בני אדם ליוו אמש למנוחות את תינוקם של בני הזוג שירה ועמיחי איש-רן, שיולד בניתוח חירום לאחר שאמו נפצעה קשה בפיגוע בכניסה לעפרה. לפני ההלוויה נערכה ברית לתינוק שנרצח, בהתאם להוראתם של רבנים. הרב רפאל איש-רן, סבו של התינוק, אמר: "בהלכה כתוב שצריך לתת שם לתינוק – אז ההורים שלך נתנו לך שם, והשם הוא בעל משמעות גדולה: עמיעד ישראל. עמנו פה לעד, עם ישראל פה לעולמי עולמים".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב על חיסולם של המחבלים שביצעו את הפיגועים בברקן ובצומת עפרה: "בוקר של גאווה ועצב. מצדיע וגאה בלוחמי משטרת ישראל של הימ״מ שסגרו חשבון וחיסלו הלילה את המחבל הנתעב שרצח את קים וזיו הי״ד וגם חיסלו את אחד המחבלים הארורים מהפיגוע הקשה בעפרה. עצב כבד על מותו של הפעוט עמיעד ישראל הי״ד. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

תגיות:פיגועעפרהברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה