חדשות בארץ

ידע על הפיגוע: כתב אישום נגד אביו של המחבל מברקן

לבית המשפט הצבאי בשומרון הוגש כתב אישום נגד אביו של המחבל שביצע בתחילת החודש שעבר את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של אי מניעת עבירה ושיבוש הליכי משפט

כוחות צה"ל ליד הכפר שוויכה במצוד אחר המחבל, 20 אוקטובר 2018 (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)כוחות צה"ל ליד הכפר שוויכה במצוד אחר המחבל, 20 אוקטובר 2018 (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי בשומרון כתב אישום נגד אביו של המחבל שביצע בתחילת החודש שעבר את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה ברקן. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של אי מניעת עבירה ושיבוש הליכי משפט.

המחבל, אשרף נעאלווה מהכפר שוויכה שליד טול כרם, רצח ב- 7 באוקטובר את קים לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד. מכתב האישום עולה כי אביו של המחבל ידע שבנו מתאמן בנשק שמצוי ברשותו וכי ברצונו לבצע פיגוע. בנוסף, האב פעל למכירת רכבו של המחבל במטרה להעלימו, ומשלא הצליח בכך - החביא את הרכב.

כזכור, לפני שבועיים הוגשו כתבי אישום נגד אמו ואחיו של המחבל, המייחסים להם עבירה של אי מניעת עבירה. האם מואשמת כי ידעה שבנה מחזיק בידיו נשק וכי הוא מתאמן בו. בנוסף לכך, כשבועיים לפני הפיגוע המחבל ציין בפני אמו כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". האם יידעה את אחיו של המחבל בפרטים אלו, אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע. האח הואשם גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, בכך שלאחר הפיגוע ניסה להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם. בשבוע שעבר הורה בית המשפט לעצור אותו עד תום ההליכים. מעצרה של האם הוארך עד לחודש מרץ, אז ייערך דיון נוסף בהמשך הארכת המעצר.

כתבי האישום נגד בני משפחתו של המחבל מצטרפים לכתבי אישום נוספים בפרשה נגד מעורבים אחרים שלא מנעו את הפיגוע. עם הגשת כתב האישום נגד אביו של המחבל, ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

תגיות:ברקןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה