חדשות בארץ

הוצא צו להריסה חלקית של בית המחבל שביצע את הפיגוע בברקן

רפי לבנגרונד, אביה של קים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד שנרצחה בפיגוע, הביע את תסכולו על ההתמהמהות של הרשויות בהריסת בית המחבל ועל שהוא טרם נלכד

זירת הפיגוע בברקן, 7 באוקטובר (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)זירת הפיגוע בברקן, 7 באוקטובר (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, הוציא היום (שלישי) צו הריסה לבית בו התגורר המחבל שביצע לפני חודש את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד.

הצו שהוצא מתייחס אך ורק לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה, בהן התגורר המחבל. מדובר צה"ל נמסר כי הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד ההריסה: "כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל וימשיכו לפעול באופן נחוש לסיכול פיגועי טרור ולהרתעת מפגעים פוטנציאליים". הריסת הבית אמורה להתבצע בתחילת השבוע הבא, אך למשפחתו של המחבל ניתנה האפשרות לעתור עד אז לבג"ץ.

המחבל – אשרף נעאלווה, תושב הכפר שוויכה שליד טול כרם – טרם נתפס. במערכת הביטחון העריכו לאחר הפיגוע כי יידרשו מספר ימים כדי ללוכדו, אך המצוד אחריו עדיין לא הגיעו לסיומו. רפי לבנגרונד, אביה של קים הי"ד, הביע אמש את תסכולו על ההתמהמהות בהריסת ביתו של המחבל. בראיון לגלי צה"ל אמר לבנגרונד: "אני מופתע ומזועזע מההתנהלות. לא מאמין באיזו מדינה אני חי, עושים צחוק מהציבור. לא עושים שום דבר, כל אחד מטיל את האשמה על השני. לפני שהצטרפתי למשפחת השכול אפילו לא ידעתי זאת – יש 102 בתים של מחבלים שאפילו לא חשבו לגרד להם קצת את הטיח. וכל מחבל שנכנס לכלא יוצא עם תואר". לבנגרונד הוסיף ואמר כי הוא מאוכזב על שהמחבל טרם נלכד: "בשבעה אמרו לי שהוא פעל לבדו. אם הוא פעל לבדו, אני לא מאמין שהיה מצליח לשרוד 30 יום". האב השכול הבהיר: "אנחנו דורשים תשובות מהממשלה, מהשרים, מכל מי שמתעסק בביטחון – מדוע הבית של המחבל עדיין עומד, וביום שישי האחרון פלסטינים הפגינו מסביב לבית בקריאה שלא להרוס אותו? מה זו הבדיחה הזאת?".

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי), שיזם הצעת חוק להריסת בתי משפחות מחבלים, הגיב על צו ההריסה החלקי שהוצא לבית המחבל: "מעט מדי ומאוחר מדי. הצו עושה צחוק מההרתעה, ומבליט את העובדה העצובה שיותר ממה שאנו מרתיעים את המחבלים הפוטנציאליים, אנו מורתעים מבג"צ". יוגב הוסיף וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני דורש מראש הממשלה לאשר את חוק הריסת בתי משפחות מחבלים אותו יזמתי והנחתי לוועדת שרים לחקיקה, שם נתקע. זו אחריותנו להרתיע ולהציל חיים, לביטחון ישראל, גם חובתנו המוסרית למשפחות קורבנות הטרור".

ובתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום כי הצעת החוק להטלת עונש מוות על מחבלים תובא ביום רביעי הבא לדיון בוועדת החוקה של הכנסת: "לא נוותר ולא נעצור עד שנשלים את המשימה", כתב השר בחשבון הטוויטר שלו.

תגיות:הריסת בתי מחבליםהפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה