חדשות בארץ

בג"ץ אישר: בית המחבל שביצע את הפיגוע בברקן – ייהרס

בג"ץ דחה הערב את עתירת משפחתו של המחבל נגד הריסת הבית. על פי הצו שהוציא מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הריסת המבנה תהיה חלקית ותכלול את קומת המרתף וקומת הקרקע בלבד

כוחות צה"ל בכפר שוויכה, במצוד אחר המחבל, 20 באוקטובר (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)כוחות צה"ל בכפר שוויכה, במצוד אחר המחבל, 20 באוקטובר (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

בג"ץ אישר הערב (חמישי) להרוס ביתו של אשרף נעאלווה, המחבל שביצע לפני חודשיים את הפיגוע בברקן. בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד.

לפני חודש הוציא מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, צו הריסה לבית בכפר שוויכה שבנפת טול כרם, בו התגורר המחבל. מדובר בצו הריסה חלקי, המתייחס אך ורק לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה.

בני משפחתו של המחבל הגישו עתירה לבג"ץ נגד צו ההריסה. בג"ץ הוציא צו ארעי שמנע את ההריסה, אך הערב, כאמור, נדחתה העתירה. צה"ל יוכל להרוס את הבית החל מה- 16 בדצמבר, התאריך בו יפוג תוקפו של הצו הארעי.

המחבל טרם נתפס, וכוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחריו. בינתיים, בחודש שעבר הגישה הפרקליטות הצבאית כתבי אישום נגד הוריו ואחיו של המחבל, בעבירות של אי מניעת עבירה. מכתב האישום נגד האם עולה כי היא ידעה שבנה מחזיק בידיו נשק וכי הוא מתאמן בו. בנוסף לכך, כשבועיים לפני הפיגוע המחבל ציין בפני אמו כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". האם יידעה את אחיו של המחבל בפרטים אלו, אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע. כתב האישום נגד האח מייחס לו עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט, בכך שלאחר הפיגוע הוא ניסה להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם. אביו של המחבל מואשם בכך שידע שבנו מתאמן בנשק שמצוי ברשותו וכי ברצונו לבצע פיגוע. האב מואשם גם בשיבוש הליכי משפט, בכך שפעל למכירת רכבו של המחבל במטרה להעלימו, ומשלא הצליח בכך - החביא את הרכב.

תגיות:בג"ץהפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה