חדשות בארץ

דיווח: אחד המחבלים מהפיגוע מעפרה חוסל בידי כוח של הימ"מ

כוח ימ"מ שפעל בכפר סורדא, צפונית לרמאללה, ירה לעבר המבוקש שניסה להימלט ברכבו. בחסדי שמיים, אין נפגעים בקרב כוחותינו

המונית בה נורה המחבל (צילום: רשתות ערביות)המונית בה נורה המחבל (צילום: רשתות ערביות)
אא

כוח ימ"מ חיסל הערב את אחד המחבלים שהשתייכו לחוליה שביצעה את הפיגוע בצומת עפרה ביום ראשון בערב. הפעולה התבצעה בכפר סורדא, צפונית לרמאללה. המבוקש - שזוהה על ידי מקורות פלסטיניים כסאלח עומר ברגותי, נהג מונית בן 29 מהכפר כובר שבאזור רמאללה - ניסה להימלט במונית בה נהג. הכוח ירה לעבר המונית, הרג את ברגותי ופצע נוסע נוסף, שהועבר לבית חולים בירושלים. בחסדי שמיים, אין נפגעים בקרב כוחותינו.

על פי דיווחים פלסטיניים, בן דודו של סאלח ברגותי, ואעד ברגותי, נעצר אף הוא בגזרת רמאללה בחשד למעורבות בפיגוע. בשלב זה לא ברור עדיין האם השניים הם שביצעו בפועל את הפיגוע או שהיו מעורבים בתכנונו.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כוחות הביטחון הישראליים המשיכו בפעילותם באזור סורדא, וכן בעיירה סילואד ובאל-בירה, וביצעו מעצרים נוספים. הם אף כיתרו בית ברמאללה, במרחק של כ- 200 מטרים בלבד מהמוקאטעה, בניין הממשל הפלסטיני בו נמצאת לשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן. על פי דיווחים מקומיים, הכוחות פעלו גם בכפר כובר, סמוך לביתו של עומר ברגותי, אביו של המחבל שחוסל. ברגותי האב נידון יחד עם אחיו נאיל למאסר עולם על רצח נהג האוטובוס מרדכי יקואל בשנת 1978. הוא שוחרר ב- 1985 בעסקת ג'יבריל, אך בעשורים שחלפו מאז נעצר פעמים רבות במעצר מנהלי. נאיל ברגותי - ותיק האסירים הפלסטיניים בכלא הישראלי - שוחרר ב- 2011, במסגרת עסקת שליט, אך הוחזר לכלא ב- 2015.

מוקדם יותר הערב הודיע בית החולים "שערי צדק" על פטירת תינוקם של שירה ועמיחי איש-רן, שנפצעו בפיגוע הירי בכניסה ליישוב עפרה. אמו של התינוק, שהייתה בחודש השביעי להריונה, נפצעה קשה, והרופאים ביצעו ניתוח חירום ויילדו את התינוק. הוא נולד במצב יציב, אך מספר שעות לאחר הלידה חלה הידרדרות במצבו ומאז מצבו הוגדר קריטי. הלווייתו תיערך הערב בשעה 21:45 בחלקת צור בהר הזיתים בירושלים.

(עודכן: 21:40)

 

תגיות:פיגועעפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה