חדשות בארץ

התינוק שיולד לאחר הפיגוע בעפרה הובא למנוחות: "הבאת הרבה אור"

ההלוויה התקיימה בהר הזיתים בירושלים. שירה ועמיחי איש-רן, הוריו של התינוק, העניקו לו את השם עמיעד ישראל

ההלוויה הערב בהר הזיתים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ההלוויה הערב בהר הזיתים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מאות בני אדם ליוו הערב (רביעי) למנוחות את תינוקם של בני הזוג שירה ועמיחי איש-רן, שיולד בניתוח חירום לאחר שאמו נפצעה קשה בפיגוע בצומת עפרה. הוא נפטר מוקדם יותר בפגייה של בית החולים "שערי צדק" בירושלים. הוריו, שראו אותו לראשונה הבוקר, נשארו בבית החולים ולא השתתפו בהלוויה, שהתקיימה בחלקת הצור בבית העלמין בהר הזיתים.

סבו של התינוק, הרב רפאל איש-רן, ספד לו בדמע: "בני ציון הם אלו שבונים את ארץ ישראל ואתה לא הספקת בחיים הקצרים שלך. אין הרבה אנשים שחיו הרבה מאוד שנים שהצליחו לאחד את עם ישראל כמו שאתה. מעט אור מסלק הרבה חושך. הבאת הרבה אור, ועם האור שלך אנחנו נסלק את כל החושך שלהם. המסר שלנו הוא ברור – אותנו לא ישברו. אנחנו בוכים וכואב לנו – אבל אנחנו חזקים. לא ניתן לאף אחד לשבור אותנו".

לפני ההלוויה נערכה ברית לתינוק שנרצח, בהתאם להוראתם של רבנים. הרב איש-רן אמר: "בהלכה כתוב שצריך לתת שם לתינוק – אז ההורים שלך נתנו לך שם, והשם הוא בעל משמעות גדולה: עמיעד ישראל. עמנו פה לעד, עם ישראל פה לעולמי עולמים".

חיים סילברשטיין, סבו השני של התינוק, סיפר על השמחה של המשפחה במהלך ההריון: "איזו שמחה. נכד ראשון, נין ראשון, החודש השביעי וההתרגשות מתגברת. הדלקת נר שמיני בבית ההורים של עמיחי בשמחה, נסיעה הביתה לביתכם הטבעי בלב ארץ ישראל באלון מורה. המתנה תמימה בתחנת האוטובוס ליד עפרה. ואז צרור כדורים קוטע את השמחה, הציפייה והחלומות. זה נס גלוי שחיי שירה ועמיחי ניצלו, ולדאבוננו אחרי מאבק התינוק נכנע לרצח המתועב".

"ומדוע? כי אויב נבזי, אכזרי, פחדן ושפל מכוון את נשקו לעבר אישה הרה", הוסיף הסב האבל. "הוא רוצה לעקור אותנו מארצנו. אנחנו מכריזים מכאן, בהר הזיתים בלב ירושלים: לעולם לא תצליחו. אנחנו חזקים יותר מכם, אנחנו צודקים יותר מכם, אנחנו שייכים כאן יותר מכם. אנחנו ננצח אתכם כי זו ארצנו, עמנו ותורתנו הקדושים".

"עמיחי ושירה, לבנו נקרע מצער על הכאב ועל האובדן. אבל בנכם הטרי, עמיעד ישראל, נכדנו הרך השם יקום דמו, כבר עשה רבות בטרם מלאו לו ארבעה ימים. הוא איחד את עם ישראל בארץ ובעולם, שהתגייס בתפילות, בחיבוקים, בלימוד ובאהבה. הוא זיכה רבבות מבני עמנו בלימוד תורה, בתפילה, בחסד ובאהבת חינם. הוא קיים מצוות כיבוד אב ואם כשבנחישות עיכב את החזרת נשמתו לקדוש ברוך הוא עד שהוריו הפצועים יפגשו אותו, יחבקו וינשקו אותו, וייפרדו ממנו. ולבסוף כאן ועכשיו הוא מקיים מצוות יישוב ארץ ישראל, כאן בירושלים המאוחדת, בירתנו הנצחית. עמיעד ישראל מכריז: תדעו לכם, בני עוולה, המשפחות שלנו חזקות באמונת הקדוש ברוך, ואנחנו מאמינים שהוא נתן לנו את הניסיון הזה בהשגחה פרטית. ואנחנו מקבלים אותו בכאב ובאהבה".

הרב של צפת, הרב שמואל אליהו, אמר בהלוויה: "התינוק הזה שאנחנו מוליכים כעת למנוחת עולמים הוא אולי התינוק הקטן ביותר שנרצח בידי מחבלים. מבחינתם, כל זיק של חיים צריך לכבות אותו. מבחינתנו, כל נקודה של חיים היא דרך להרבות אור ואמונה, חיים ותקווה, שלום וברכה. כולנו מרגישים שהלב של כל עם ישראל פעם עם הלב של התינוק הזה ועם הלב של הוריו שנמצאים בבית החולים. אנחנו נמצאים פה בשם כל עם ישראל, שמרגישים את הכאב והצער הגדול, אבל גם את הביטחון הגדול שמהאבל הזה יצמחו חיים. שהמשפחה הזו תוסיף חיים ובניין".

תגיות:הלוויהפיגועעפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה