חדשות בארץ

הוגשו כתבי אישום נגד אמו ואחיו של המחבל מברקן

המצוד אחרי המחבל, שרצח בחודש שעבר את קים לבנגרונד יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד, עדיין נמשך. אמו ואחיו מואשמים בכך שידעו על כוונתו לבצע פיגוע ולא פעלו למנוע זאת

המצוד אחרי המחבל (צילום: דובר צה"ל)המצוד אחרי המחבל (צילום: דובר צה"ל)
אא

לבית המשפט הצבאי בשומרון הוגשו אתמול (חמישי) כתבי אישום נגד אמו ואחיו של המחבל שביצע בחודש שעבר את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה ברקן. כתבי האישום מייחסים לשניים עבירה של אי מניעת עבירה.

המחבל, אשרף נעאלווה מהכפר שוויכה שליד טול כרם, רצח ב- 7 באוקטובר את קים לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד. מכתבי האישום עולה כי אמו של המחבל ידעה כי הוא מחזיק בידיו נשק וכי הוא מתאמן בו. בנוסף לכך, כשבועיים לפני הפיגוע המחבל ציין בפני אמו כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". האם יידעה את אחיו של המחבל בפרטים אלו, אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע.

כתב האישום נגד האח מייחס לו עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט, בכך שלאחר הפיגוע הוא ניסה להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם.

כתבי אישום אלו מצטרפים לכתבי אישום נוספים בפרשה נגד מעורבים אחרים שלא מנעו את הפיגוע. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים.

המצוד שעורכים כוחות הביטחון אחרי המחבל טרם הסתיים. בשבוע שעבר הוציא מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, צו הריסה חלקי לבית בו התגורר המחבל, אך בעקבות עתירה שהוגשה בפניו הוציא בג"ץ צו ארעי האוסר את הליכי ההריסה עד לדיון שיתקיים בעניין.

תגיות:כתב אישוםהפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה