חדשות בארץ

נתניהו שוחח עם פוטין בפריז, כביש 90 יורחב לדו-מסלולי

מבצע אכיפה משטרתי בכבישים המובילים לדרום הארץ, משרד האוצר והסתדרות האחיות חתמו על הסכם להוספת תקנים, וקליפורניה ממשיכה לבעור. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

מפקד אוגדת עזה, תת אלוף אליעזר טולדנו, הגיע הבוקר לנתיב העשרה. זאת בעקבות התקרית החמורה בסוף השבוע, במהלכה חדר פלסטיני לשטח ישראל והצית את אחת מהחממות של המושב. טולדנו סייר במושב, ביקר בחממה השרופה, ונפגש עם תושבים. הוא אמר להם כי הוא מבין את תחושת חוסר הביטחון שלהם וכי צה"ל יפיק את הלקחים מהאירוע. מח"ט הגזרה הצפונית באוגדת עזה, אלוף-משנה אבי רוזנפלד, שהגיע אתמול לחממה השרופה, אמר: "אנחנו פה, ניתן להם בראש, נלמד ממה שצריך". להרחבה לחץ כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בפריז עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בשולי "פורום השלום" שהתכנס בבירת צרפת לאחר הטקס שנערך בשער הניצחון לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה. זו הייתה פגישתם הראשונה של שני האישים מאז פרוץ המשבר בין שתי המדינות בעקבות הפלת המטוס הרוסי ב- 17 בספטמבר. במסיבת עיתונאים שקיים אחרי הצהריים, אמר נתניהו כי "השיחה עם הנשיא פוטין הייתה טובה ועניינית. אפילו הייתי מגדיר אותה חשובה מאוד. מעבר לזה אין טעם לפרט".

ראש הממשלה הגיב במסיבת העיתונאים על הביקורת בנוגע להעברת הכספים הקטאריים לרצועה: "אני פועל בכל דרך כדי לנסות להחזיר את השקט לתושבי עוטף עזה וגם למנוע קריסה הומניטרית בעזה. זה היעד שקבע הקבינט בהמלצתי – לחזור למצב של ה- 29 במרץ. אני עושה כל מה שאני יכול כדי להימנע ממלחמה מיותרת. אני לא חושש ממלחמות אבל לא שש אליהן". הוא ציין כי מדובר במהלך דו-שלבי: "כרגע אנחנו על השלב הראשון – השגת רגיעה. אחר כך נבדוק את האפשרות של מה שקרוי הסדרה. אנחנו עדיין לא שם, ואני לא יכול להבטיח שנגיע לשם". בהתייחסו לסוגיית השבויים והנעדרים, אמר ראש הממשלה כי זו תטופל במסגרת הניסיון להגיע להסדרה. להרחבה לחץ כאן

שר השיכון יואב גלנט התייחס היום, בדברים שאמר בפסגת הנדל"ן הישראלי, לניסיונות שעושה ישראל להגיע להסדרה עם ישראל, כולל באמצעות הצעד של העברת הכסף הקטארי לרצועה: "אם נלחמים, אז נלחמים. לפני שמגיעים למלחמה צריך למצות את כל האפשרויות – מלחמה זו האפשרות האחרונה. אני יודע על מה אני מדבר – הורדתי את החמאס לברכיים ב'עופרת יצוקה', ואם היו נותנים לי – הייתי שובר להם גם את המפרקת. אבל לא נתנו לי. אפשר לעשות את זה. זה לא טוב, זה לא עושה טוב לחיילים ולאזרחים שלנו להילחם, אבל לפעמים אין ברירה. זו אפשרות אחרונה. כל עוד לא עושים את זה – צריך ללכת לכל מה שניתן על מנת להגיע לשקט. יש לנו אינטרס עמוק בשקט מול עזה".

תקרית חריגה בגבול עם לבנון: יריות נורו בסמוך לאתר בניית החומה בגבול בין ישראל ולבנון, סמוך למטולה. לא היו נפגעים. עובדים במקום טענו דיווחו כי רכב לבנוני חלף בסמוך אליהם, נהגו שלף אקדח, ירה 2 יריות באוויר ונמלט.

תלמיד תיכון נפצע במהלך מבחני מיון ליחידה קרבית בצה"ל. הוא אושפז בבית חולים במצב בינוני, ושתי אצבעות בכף ידו נקטעו. בצה"ל חוקרים את התקרית.

בארץ

שר התחבורה ישראל כץ הורה לגבש תוכנית לאומית אסטרטגית להפיכת כביש 90 לציר האורך המזרחי של ישראל. התוכנית תכלול את שדרוגו של הציר מכביש חד-מסלולי לכביש בעל שני נתיבים בכל כיוון – מאילת ועד אצבע הגליל – עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון. היוזמה לתוכנית החדשה מגיעה על רקע התאונות הקטלניות שהתרחשו בכביש בעת האחרונה, במהלכן נהרגו 17 בני אדם בשלושה שבועות. להרחבה לחץ כאן

עשרות שוטרים של אגף התנועה והמחוז הדרומי נפרסו היום בכבישים המובילים לדרום הארץ, בהם נרשם ריבוי תאונות ונפגעים. הפעילות התמקדה בנהגים שחצו קו הפרדה רצוף, השתמשו בטלפון הנייד בזמן נהיגה ונסעו מעל המהירות המותרת, וכן כנגד נהגי משאיות שביצעו עבירות. במהלך הפעילות נרשמו למעלה מ- 200 דוחות תנועה לנהגים שעברו על החוק.

הסתדרות האחיות ומשרד האוצר חתמו על הסכם להוספת 208 תקנים לאחיות ב- 22 חדרי מיון בבתי החולים הציבוריים, החל מינואר 2019. ההסכם הושג בתום משא ומתן ארוך שנערך בין הצדדים, בעקבות ההסכמות אותם השיגו בתחילת חודש אוגוסט – לאחר שביתת אחיות בת יום אחד – ליישם שורה של צעדים במטרה למגר את האלימות נגד עובדי מערכת הבריאות.

גבר כבן 50 נפגע באורח בינוני ו- 12 בני אדם נוספים – ביניהם 10 ילדים – נפגעו באורח קל בשריפה שפרצה במבנה של ישיבת "תורה אור" ברחוב סורוצקין בירושלים. ככל הנראה, טוסטר שהופעל על מזרן גרם לשריפה. צוותי כיבוי שהגיעו למקום חילצו חלק מהנפגעים מהמבנה.

במרכז הקניות "שוקניון" ברחוב אגריפס בירושלים נמצאו היום מספר פריטים החשודים כאמצעי לחימה. כוחות משטרה שהוזעקו למקום הרחיקה את הקהל מהאזור. חבלנים טיפלו בפריטים החשודים ופינו אותם. המשטרה פתחה בחקירה.

בעולם

קליפורניה ממשיכה לבעור: לפחות 25 בני אדם נספו בשריפות הענק שפרצו ברחבי המדינה ביום חמישי האחרון. מדובר בגל השריפות ההרסני ביותר בהיסטוריה של קליפורניה. קרוב ל- 7,000 מבנים נהרסו ולמעלה מ- 250 אלף בני אדם נטשו את בתיהם. הכבאים מתקשים להשתלט על הלהבות בשל מזג האוויר החם והיבש והרוחות העזות, וההערכה היא שיידרשו עוד מספר ימים כדי להשלים את כיבוי השריפות. להרחבה לחץ כאן

תחזית מזג האוויר

מחר (שני) יהיה מעונן חלקית. עד שעות הצהריים עדיין ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות. משעות הצהריים ייתכנו ממטרים מקומיים במזרח הארץ.

ביום רביעי צפויים ממטרים מקומיים ברוב אזורי הארץ, והם ילוו בסופות רעמים יחידות. קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. תחול ירידה בטמפרטורות והן תהיינה נמוכות מהרגיל.

תגיות:יואב גלנטשריפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה