חדשות בארץ

נתניהו: ישראל בולמת את האסלאם הרדיקלי ומגינה על אירופה

במסיבת עיתונאים בפריז מתח ראש הממשלה ביקורת על יחסו של האיחוד האירופי לישראל. הוא אמר כי הייתה לו פגישה "חשובה מאוד" עם נשיא רוסיה פוטין והבהיר כי הוא פועל להימנע מ"מלחמה מיותרת" עם החמאס

נתניהו במסיבת העיתונאים (צילום מסך, וידיאו לע"מ - איתי בית-און)נתניהו במסיבת העיתונאים (צילום מסך, וידיאו לע"מ - איתי בית-און)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אחר הצהריים (ראשון) מסיבת עיתונאים בפריז, אליה הגיע להשתתף בטקס לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה וב"פורום השלום" בהשתתפות עשרות מנהיגים מרחבי העולם. מסיבת העיתונאים נערכה לאחר שנתניהו השתתף בארוחת צהרים משותפת למנהיגי העולם באירוחו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, בארמון האליזה בפריז. במהלך האירועים שוחח ראש הממשלה עם שורת מנהיגים בכירים, ביניהם: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

בהתייחסו לפגישתו בשולי "פורום השלום" עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין – פגישה ראשונה מאז פרוץ המשבר בין שתי המדינות בעקבות הפלת המטוס הרוסי ב- 17 בספטמבר – אמר נתניהו: "השיחה עם הנשיא פוטין הייתה טובה ועניינית. אפילו הייתי מגדיר אותה חשובה מאוד. מעבר לזה אין טעם לפרט".

ראש הממשלה הגיב על הביקורת בנוגע להעברת הכספים הקטאריים לרצועה: "אני פועל בכל דרך כדי לנסות להחזיר את השקט לתושבי עוטף עזה וגם למנוע קריסה הומניטרית בעזה. זה היעד שקבע הקבינט בהמלצתי – לחזור למצב של ה- 29 במרץ. אני עושה כל מה שאני יכול כדי להימנע ממלחמה מיותרת. אני לא חושש ממלחמות אבל לא שש אליהן". הוא ציין כי מדובר במהלך דו-שלבי: "כרגע אנחנו על השלב הראשון – השגת רגיעה. אחר כך נבדוק את האפשרות של מה שקרוי הסדרה. אנחנו עדיין לא שם, ואני לא יכול להבטיח שנגיע לשם". בהתייחסו לסוגיית השבויים והנעדרים, אמר ראש הממשלה כי זו תטופל במסגרת הניסיון להגיע להסדרה.

נתניהו הדגיש: "אם אני יכול להשיג את אותה תוצאה בלי לסכן את הילדים בכרם שלום, ולהחזיר להם את השלווה, ומצד שני לא להיכנס למהלכים צבאיים שאפשר לחסוך אותם – אז אני מעדיף את זה. אם זה לא יצלח – נפעיל כוח מרבי. היינו כפסע לפני הפעלת כוח מרבי בעזה. אני חושב שהחמאס הבין את זה והייתה התפכחות".

בהתייחסו לשאלה אודות חזונו המדיני ביחס לעזה, הבהיר נתניהו כי לא ניתן להגיע להסדר מדיני עם גוף הדוגל באידיאולוגיה שנועדה להשמיד את מדינת ישראל: "אין פתרון מדיני לעזה כמו שאין לי פתרון לדאע"ש או לאיראן כל עוד היא מכריזה שהיא רוצה להשמיד אותנו. כל עוד החמאס שולט בעזה – הפתרון הטוב ביותר שניתן לעשות הוא רגיעה וממנה לעבור להסדרה".

ראש הממשלה הביע בדבריו את "אי הנחת" שלו מיחסו של האיחוד האירופי לישראל: "האיחוד האירופי תוקף אותנו מבריסל בכל מיני צורות, מבקר את הדמוקרטיה היחידה בלב המזרח התיכון שמהווה בלם אמיתי, לא תאורטי, נגד ההתפשטות של האסלאם הרדיקלי, השיעי והסוני, כלפי אירופה. באופן עקבי תוקפים אותנו במתקפות פוליטיות משוללות יסוד. אני מצפה ממדינות אירופה, במערבה ובמזרחה, להתייצב נגד תופעה זו. ישראל היא המגן של אירופה במזרח התיכון. אלמלא היינו שם, האסלאם הרדיקלי היה מתפשט ודוחף לאירופה הרבה מאוד בני אדם נוספים. אנחנו לא ממלאים חלל פיזי, אנחנו עושים הרבה יותר מזה. אנחנו עושים את זה קודם כל להגנתנו, אבל כשאנחנו מגינים על עצמנו, אנחנו גם מגינים על אירופה". נתניהו הדגיש כי ברמה הבין-מדינתית ישנם "יחסים מצוינים", כלשונו, עם כל מדינות אירופה, "אבל יש לי ביקורת על התייחסות חד-צדדית, מוטה ועוינת מצד האיחוד האירופי כלפי ישראל, וגם מצד עמותות שממומנות על ידי האיחוד, ומציגות את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה ומעודדות טרור".

במהלך מסיבת העיתונאים נשאל נתניהו על ידי העיתונאים שאלות רבות – בניסוחים שונים – לגבי פרשת הצוללות. כזכור, הממשלה המליצה ביום חמישי האחרון להגיש כתבי אישום בפרשה נגד מקורבו של ראש הממשלה, עורך הדין דוד שמרון, ונגד אנשים נוספים שחלקם היו במעגל הקרוב לנתניהו. ראש הממשלה תקף את הניסיונות של התקשורת והאופוזיציה 'להדביק' לו קשר ומעורבות לפרשה: "העניין של הצוללות צלל למצולות", אמר. הוא חזר והכחיש את הטענות כי ידע על מעורבות מקורביו בפרשה: "לא נפל רבב בכל מה שעשיתי". נתניהו הוסיף וקרא להמתין לסופה המשפטי לפני הסקת מסקנות ביחס לחשודים השונים.

תגיות:האיחוד האירופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה