חדשות בעולם

עשרות הרוגים בשריפות ענק בקליפורניה

שלוש שריפות שפרצו בצפון קליפורניה ובדרומה גרמו לנזק הכבד ביותר בהיסטוריה של המדינה. קרוב ל- 7,000 מבנים נהרסו ולמעלה מ- 250 אלף בני אדם נטשו את בתיהם. הכבאים לא הצליחו עדיין להשיג שליטה בדליקות

שריפה בקליפורניה, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)שריפה בקליפורניה, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

מספר הנספים בשריפות הענק המשתוללות בקליפורניה שבארצות הברית מאז יום חמישי עלה ל- 25. לפחות 110 בני אדם עדיין נעדרים.

השריפות פרצו בשלושה מוקדים בצפון המדינה ובדרומה. הן גרמו לנזק הכבד ביותר בהיסטוריה של קליפורניה, שכבר למודת ניסיון מר בהתמודדות עם שריפות לא מעטות. קרוב ל- 7,000 מבנים נהרסו ולמעלה מ- 250 אלף בני אדם נטשו את בתיהם. השריפה ההרסנית ביותר פרצה בעיירה פרדייז שבצפון המדינה, כ- 145 קילומטרים צפונית לסקרמנטו, והיא נמחקה כמעט לחלוטין כתוצאה מהאש המשתוללת. שרידיהם של 14 בני אדם שנלכדו בשריפה אותרו בעיירה. שתי שריפות נוספות פרצו בדרום קליפורניה, והן ממשיכות גם בשעה זו לחולל הרס עצום.

למעלה מ- 3,000 כבאים ממשיכים במאמציהם להשיג שליטה בלהבות ברחבי המדינה, אך תנאי מזג האוויר מקשים עליהם את המאבק באש הקטלנית. על פי ההערכות, כ- 15 אלף מבנים עדיין נתונים בסכנה ממשית.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכריז על מצב חירום, אך תקף בחריפות את התנהלות השלטון המקומי במדינת קליפורניה. "אין שום סיבה לשריפות הענק הקטלניות והיקרות של היערות בקליפורניה – למעט הניהול הגרוע", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "מיליארדי דולרים ניתנים מדי שנה, ורבים כל כך מאבדים את חייהם בגלל ניהול כושל של היערות. תקנו זאת עכשיו – או שהסיוע הפדרלי ייפסק".

תגיות:דונלד טראמפקליפורניהשריפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה