חדשות בארץ

בוטלה השביתה במשק, נפתחו הקלפיות בבחירות האמצע בארצות הברית

הוצא צו הריסה חלקי לבית המחבל שביצע את הפיגוע בברקן, ראש השב"כ הזהיר מפני ניסיונות החמאס להוציא לפועל פיגועים ביהודה ושומרון, וממשלת החמאס בעזה הודיעה על הקלות כלכליות לתושבי הרצועה

אא

בטחוני/מדיני

לקראת הסדרה? משרדי האוצר, העבודה והפיתוח החברתי בעזה הודיעו הערב על סדרת הקלות כלכליות לתושבי הרצועה. החל ממחר ישולמו לפקידים בעזה 60% ממשכורות חודש יולי – התשלום המינימלי לא יפחת מ- 1,400 שקלים. מענק של 700 שקלים יינתן למשפחותיהם של מי שנהרגו או נפצעו קשה במהלך ההתפרעויות על גדר המערכת שהחלו בסוף חודש מרץ. 50 אלף משפחות נזקקות יקבלו סיוע בסך 100 דולר. בנוסף, בימים הקרובים ייבחרו עשרת אלפים מובטלים שיועסקו בפרויקט חדש. ברצועה מדווחים כי ההקלות הכלכליות מבשרות את תחילת יישומו של הסכם ההסדרה עם ישראל.

מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, הוציא צו הריסה לבית בו התגורר המחבל שביצע לפני חודש את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד. הצו שהוצא מתייחס אך ורק לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה, בהן התגורר המחבל. הריסת הבית אמורה להתבצע בתחילת השבוע הבא, אך למשפחתו של המחבל ניתנה האפשרות לעתור עד אז לבג"ץ. להרחבה לחץ כאן

ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר היום מפני חוסר יציבותה של הזירה הפלסטינית בשנה האחרונה, הן ברצועת עזה והן ביהודה ושומרון. בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שהיה פתוח בתחילתו לתקשורת, אמר ארגמן כי בגזרת יהודה ושומרון יש אמנם שקט יחסי, אך "השקט הזה הינו שקט מתעתע. מתחת לפני השטח – השטח רוחש ומבעבע מאוד". הוא חשף כי בשנה האחרונה הצליח השב"כ לסכל 480 פיגועים: "עצרנו 219 חוליות חמאס וסיכלנו 590 מפגעים בודדים. זה היקף גדול מאוד שרק יכול להצביע על היקף הטרור שמתרחש מתחת לפני השטח". להרחבה לחץ כאן

כוח מג"ב נטרל מחבלת שניסתה לבצע פיגוע דקירה בסמוך לתחנת הדלק בכניסה לכפר אדומים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. להרחבה לחץ כאן

לפנות ערב נעצרו שלושה חשודים סמוך ליישוב מבוא דותן ב' שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", על אחד מהם נתפס רובה ציידים. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף מוטי אלמוז, הודיע היום על איתור שרידי גופתו של טייס חיל האוויר, סגן יקיר מרדכי נווה (לייפר) ז״ל, 56 שנים לאחר שמטוסו התרסק במימי הכינרת. להרחבה לחץ כאן

בארץ

השביתה הכללית במשק שתוכננה למחר בוטלה, לאחר ששר האוצר משה כחלון, שר העבודה והרווחה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיעו הערב להסכמות על צעדים שיביאו להגברת הבטיחות בעבודה. ההסתדרות הכריזה לפני כשבועיים על הכוונה לשבות בשל המספר הגבוה של הרוגים ופצועים באתרי הבנייה. בין היתר סוכם על הפיכת התקן האירופי לפיגומים למחייב, הטמעת החובה לשימוש ברשתות מגן בעת עבודה, הסדרת תחום המנופים, השקת קמפיין ממוקד להגברת המודעות הציבורית לחשיבות כללי הבטיחות בעבודה, קידום חקיקה שיאפשר לרשם הקבלנים לשלול רישיונות מקבלנים בשל ליקויי בטיחות, ועוד. בנוסף, משרד האוצר הסכים להוסיף 60 תקנים של פקחי בטיחות באתרי הבנייה - 35 עד סוף 2018, ו- 25 נוספים בינואר 2019. יו"ר ההסתדרות ניסנקורן בירך על ההסכמות: "מדובר במהלך היסטורי שיחסוך תאונות קטלניות רבות בעבודה וימנע היפגעות ומוות של עשרות עובדים מדי שנה".

מוקדם יותר היום, קריסת פיגום מגובה 12 מטרים באתר בנייה בפתח תקווה הסתיימה ללא נפגעים. התאונה קרתה לאחר שחפץ כבד – ככל הנראה שק בטון – נפל ממנוף על הפיגום.

אישה כבת 57, תושבת כפר מנדא, נהרגה בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בצומת עכו מזרח. בעלה, בן 66, נפצע קשה. ילד בן 5 נפגע באורח בינוני, וחמישה אנשים נוספים נפצעו קל.

שרת המשפטים איילת שקד שיגרה היום מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו תקפה בחריפות את המשנה ליועץ, עורכת הדין דינה זילבר, והודיעה כי היא אינה רשאית יותר להגיע לדיוני הממשלה או הכנסת ולייצג בהם את עמדת הממשלה ומשרד המשפטים. בדיון שנערך הבוקר בוועדת החינוך של הכנסת, יצאה זילבר נגד חוק "נאמנות בתרבות" שעבר אתמול במליאה בקריאה ראשונה, והביעה את התנגדותה לחקיקתו. "הימים אינם פשוטים", אמרה זילבר, "והם מביאים איתם לא רק חוקים חדשים אלא גם מילים חדשות – משילות, נאמנות, שיח לעומתי, פוצע, מצלק את הריקמה החברתית המשותפת, מסמן ומתייג – מי לנו ומי לצרינו". שקד ציינה במכתבה, כי זו אינה הפעם הראשונה שזילבר מביעה את עמדתה האישית נגד חקיקה שקיבלה את תמיכת הממשלה, וכי בכך היא עברה על הכללים הנהוגים בשירות המדינה ועל הנחיות היועץ המשפטי לממשלה: "לצערי אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטית של זילבר צריכה למצוא את ביטויה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת". מלשכתו של מנדלבליט כי הוא "מתכוון לברר ולבדוק את הטענות ביסודיות, ורק לאחר בדיקת הדברים יגבש את דעתו לגבי דרך הטיפול בנושא. מעבר לכך לא נתייחס כרגע".

דוח חדש, שפורסם על ידי מרכז המידע והמחקר של הכנסת, מלמד על עלייה ניכרת בשנים האחרונות במספר הנפגעים בתאונות בהן מעורבים אופניים חשמליים. בעוד במהלך השנים 2015-2014 נהרגו שני בני אדם בתאונות של אופניים חשמליים (הרוג בכל שנה), בתשעת החודשים הראשונים של 2018 נהרגו 16 בני אדם. במספר הנפגעים קשה בתאונות של אופניים חשמליים חלה עלייה תלולה של כ- 55% בפרק הזמן שבין 2014 ועד סוף ספטמבר 2018. זאת לעומת ירידה של כ- 3% בממוצע במספר הנפגעים קשה בתאונות אופניים רגילים. להרחבה לחץ כאן

בעולם

בארצות הברית נפתחו היום הקלפיות של בחירות האמצע, במסגרתן עומדים לבחירה כל 435 חברי בית הנבחרים, 35 מתוך 100 חברי הסנאט ו- 36 מושלי מדינות. הרפובליקנים שולטים כעת הן בבית הנבחרים והן בסנאט, אך הסקרים חוזים אפשרות למהפך דמוקרטי – לפחות בבית הנבחרים, אם כי בסנאט סיכוייהם לכך קלושים יותר. בחירות האמצע בדרך כלל אינן מעוררות עניין רב, אך הפעם הן נתפסות כמעין משאל עם על כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ, שאינו זוכה לפופולריות רבה. הציפיה היא, על כן, לאחוזי הצבעה גבוהים מהרגיל. בהצבעה המוקדמת, טרם פתיחת הקלפיות, נרשמה השתתפות ערה – 35 מיליון איש כבר הצביעו. טראמפ עשה בימים האחרונים מאמצים רבים כדי לשמר את הרוב הרפובליקני בשני בתי קונגרס – אם יצליח בכך, יוכל לחגוג הישג היסטורי.

תחזית מזג האוויר

הלילה ירדו גשמים לפרקים, בעיקר במרכז הארץ ובנגב, וייתכנו סופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות.

מחר (רביעי) יהיה מעונן חלקית עד מעונן. צפויים גשמים מקומיים, ברוב המקרים קלים, מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח עדיין קיים חשש קל משטפונות. הטמפרטורות יוסיפו להיות מעט נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום חמישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. ייתכן גשם מקומי קל. הטמפרטורות יעלו במקצת אך יוסיפו להיות מעט נמוכות מהרגיל לעונה.

תגיות:אבי ניסנקורןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה