חדשות בארץ

חוק "נאמנות בתרבות" אושר בקריאה ראשונה

על פי הצעת החוק, משרד התרבות יוכל לשלול תמיכה מגופים וממוסדות תרבות שפעילותם חותרת תחת קיומה של המדינה ומבזה את סמליה

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את חוק "נאמנות בתרבות", פרי יוזמתה של שרת התרבות מירי רגב.

מדובר בתיקון לחוק התרבות והאמנות, שיאפשר למשרד התרבות לשלול – או להפחית – תמיכה פיננסית מגופים וממוסדות תרבות שפעילותם חותרת תחת קיומה של המדינה ומבזה את סמליה. ההצעה מפרטת את הפעילויות שיאפשרו להטיל סנקציות נגד גופי תרבות: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; תמיכה במאבק מזוין או במעשה טרור נגד מדינת ישראל; הסתה לגזענות, לאלימות ולטרור; ציון יום העצמאות כיום אבל; השחתה או ביזוי פיזיים של סמלי המדינה. בנוסף, הצעת החוק מעבירה את הסמכות לשלילת תמיכה ממוסד תרבות שעברו על חוקי המדינה משר האוצר לשר התרבות.

במהלך הדיון הסוער שהתקיים במליאה, תקפו חברי כנסת מהשמאל במילים בוטות את שרת התרבות על רצונה "לסתום פיות", כהגדרתם. רגב, שהציגה את הצעתה, אמרה: "אסור לתרגם את חופש הביטוי והיצירה בתרגום חופשי לחופש ההסתה ולמתן צ'ופר ופרסי עידוד לחותרים תחת עצם קיומנו". היא הבהירה כי "אין כאן כל כוונה לסתום פיות או למנוע ביקורת. יש כאן תמרור 'עצור הסתה לפניך' על חשבון הקופה הציבורית. אין כאן עניין של ימין ושמאל, יש פה היגיון מאוד פשוט".

55 חברי כנסת תמכו בחוק ו- 44 התנגדו לו. לאחר האישור בקריאה ראשונה, הצעת החוק עוברת לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. דיון ראשון ייערך כבר היום.

תגיות:תרבותמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה